کانون‌های مساجد پیش قراول بهره‌گیری درست از فضای مجازی

مسئول دبیرخانه مساجد گیلان گفت: کانون‌های مساجد باید پیش قراول بهره‌گیری درست از فضای مجازی باشند.

کانون‌های مساجد پیش قراول بهره‌گیری درست از فضای مجازیبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،محمدعلی رضوانی‌نژاد مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان  گفت: کانون‌های مساجد باید پیش قراول بهره‌گیری درست از فضای مجازی باشند.

وی با بیان اینکه، نیرو‌های انسانی توانمندی در کانون‌های مساجد فعال هستند، افزود: فعالان کانون‌های مساجد سربازان گمنام جبهه‌های فرهنگی هستند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان به بهره‌گیری از فضای مجازی اشاره کرد وگفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید با ارتقا توانمندی فعالیت خود را در فضای مجازی افزایش دهند.

محمد علی رضوانی نژاد با اشاره به طرح هم‌افزایی در فضای مجازی، افزود: با بهره‌گیری از فضای مجازی اجرای برنامه‌ها و ارتباط با مسئولان سهل‌تر شده است.

وی گفت: کانون‌های مساجد باید به تدوین برنامه‌هایی برای اقشار مختلف پرداخته تا زمینه حضور همه خانواده‌ها در این مکان مقدس را فراهم کند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به سامانه بچه‌های مسجد و ضرورت ثبت اطلاعات اعضای کانون‌ها در این سامانه افزود: در گذشته بیش از ١١ هزار نفر عضو کانون‌های مساجد بودند که اکنون با راه‌اندازی سامانه بچه‌های مسجد در این سامانه ٤٨ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

محمدعلی رضوانی‌نژاد با اشاره به اینکه مسئولان کانون‌های مساجد طرح و برنامه‌های قابل اجرا را تدوین کنند، گفت: این طرح‌ها به دبیرخانه مساجد استان ارائه و برای پیگیری و اجرا به مرکز معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه، کانون‌های مساجد نقش ارزنده‌ای در ارتقاء فرهنگ دینی و مذهبی جامعه دارند، گفت:تاکنون ٣٠ طرح از استان به مرکز ارسال شد که از این تعداد ١٥ طرح جهت اجرا در استان پذیرفته و اعتباراتی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است که ٧٠درصد اعتبارات این طرح‌ها دریافت شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه، در حال حاضر ١٠ هزار دانش آموز عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند، افزود: یک هزار نفر از اعضای کانون‌های مساجد در سطح دکتری مشغول به تحصیل هستند.

محمد علی رضوانی نژاد با اشاره به اینکه دانش‌ آموزان سربازان فرهنگی جامعه شمرده می‌شوند، گفت: ٨٠ درصد اعضای کانون‌های مساجد گیلان از دیپلم تا مقاطع بالاتر هستند.

وی به حمایت از کانون‌های مساجد پرداخت و افزود: در حال حاضر شرایط کشور با مشکلاتی روبرو بوده و تامین بودجه فرهنگی بسیار سخت است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان به پیگیری بیمه مسجدی‌ها اشاره و تصریح کرد: در این راستا زمینه‌های ایجاد شده و با همکاری و حمایت برخی از حامیان بیمه مسجدی‌ها در آینده فراهم خواهد شد.

 

 

انتهای پیام / ق

پیش قراول بهره‌گیری درست از فضای مجازی باید کانون های مساجد باشند

 

 

برچسب ها: مساجد ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.