فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش:

امسال در راهیان نور «افتخار به گذشته» و «امید به آینده» را دنبال می‌کنیم

امیر سیفی گفت: امسال در راهیان نور " افتخار به گذشته" و "امید به آینده" را دنبال می‌کنیم و برای بازگویی وقایع تلاش می‌کنیم.

امسال در راهیان نور «افتخار به گذشته» و «امید به آینده» را دنبال می‌کنیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ دوم حسن سیفی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با اشاره به اینکه امروز در برهه حساسی از تاریخ دفاع مقدس قرار داریم، گفت: در چهل سالگی انقلاب باید خاطرات دوران دفاع مقدس وامسال در راهیان نور " افتخار به گذشته" و "امید به آینده" را دنبال می‌کنیم و تلاش داریم تا آنچه را اتفاق افتاده را بازگو کنیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش خاطرنشان کرد: رزمندگان و شهدا را حفظ کنیم. باید در نظر داشت که ۴۷۲ عملیات بزرگ و کوچک در این دوران توسط ارتش انجام شده است که باید آن‌ها را بررسی کرد.

وی ادامه داد: بیست ماه اول انقلاب از ۲۳ بهمن سال ۵۷ درگیری‌ها از جمله خلق عرب و حادثه در گنبد و آمل و مناطق دیگر آغاز شد و تلاش می‌شد تا از استقرار انقلاب جلوگیری شود.

امیر سیفی افزود: امسال در راهیان نور " افتخار به گذشته" و "امید به آینده" را دنبال می‌کنیم و تلاش داریم تا آنچه را اتفاق افتاده را بازگو کنیم.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال این بود که استقرار و تثبیت جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار دهد. اما تلاش کردیم تا کشوری با ثبات پایدار ایجاد کنیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش تاکید کرد: در سال اول جنگ و پس ازتثبیت انقلاب ۱۶۴ عملیات انجام شد که ارتش در منطقه جنوب ۲۰ و سپاه ۲۰ عملیات انجام داد و هر دو به طور مشترک ۳۷ عملیات انجام دادند. همچنین ۷۷ عملیات هم آفندی بود. ۱۳ عملیات پدافندی نیز در جنوب کشور داشتیم که در مجموع ما در سال اول ۱۳۸ عملیات آفندی و ۲۶ عملیات پدافندی انجام دادیم.

وی ادامه داد: در کتابی که مجموعه عقیدتی ارتش منتشر کرده یکی از افسرات ارشد بعثی اعتراف می‌کند که ایرانی‌ها در سال اول جنک نفس ما را گرفتند.

امیر سیفی افزود: همچنین در سال‌های بعدی هم این روند ادامه داشت. اما در سال چهارم جنگ ۴۳ کشور به عراق کمک‌های مختلفی کردند. ما در این دوران ۷۰ هزار بعثی را اسیر کردیم و این در حالی بود که به بهترین شکل و با شیوه اسلامی از آنان نگهداری کردیم.

امیر سیفی پیرامون عملیات کربلای ۴ و ۵ گفت: هر عملیاتی از سه بخش نیات، مقاصد و آرمان‌ها تشکیل شده و آنچه در کربلای ۴ و پنج اتفاق افتاد جز اسرار جنگی ماست و نباید به آن پرداخته شود. حواشی ایجاد شده برای آن است که ما مجبور به افشای بخشی از آن‌ها شویم که اگرهمین بخش کوچک بازگو شود به دلیل آنکه ناقص است ایجاد شبهه خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در نمایشگاه آب‌تیمور که در ۱۵ کیلومتری اهواز توسط ارتش راه‌اندازی شده، گزارش عملکرد کامل ارتش در عمر با برکت انقلاب اسلامی، خصوصا ماه‌های ابتدایی جنگ کاملا به نمایش گذاشته شده است. توانمندی دریایی ارتش در دفاع مقدس نیز در خرمشهر به نمایش گذاشته می‌شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش گفت: در هر شب از ایام نوروز امسال یک عملیات دفاع مقدس با حضور وابستگان نظامی در «میشداغ» به نمایش گذاشته می‌شود. ما در میشداغ نشان می‌دهیم که بر یک رزمنده در شب عملیات چه گذشته است.

امیر سیفی همچنین گفت: توانمندی هوایی ارتش در دفاع مقدس هم در پایگاه نیروی هوایی در دزفول به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه ما باید راهیان نور را به زیارتی بامعرفت تبدیل کنیم، عنوان کرد: آنچه در دفاع مقدس رخ داده است اگر بدون تحریف و غلو بیان شود بیشترین تاثیرگذاری را خواهد داشت.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش با بیان اینکه در ۴ دهه گذشته راهیان نور هر سال ۱۰ درصد با افزایش زائر مواجه بوده است، گفت: ۷۰ درصد زائران سال ۹۷، نسل جوان بودند. ضمن اینکه از همه مذاهب از جمله مسیحیان و زرتشتیان و برادران اهل سنت در راهیان نور حضور دارند و این یک افتخار بزرگ برای کشور ماست.

امیر سیفی تاکید کرد: ما در راهیان نور هم وضع موجود کشور را نشان می‌دهیم و هم وضع مطلوب را تبیین می‌کنیم و در این میان به نقش نیرو‌های مسلح نیز اشاره می‌کنیم.

وی بیان کرد: در راهیان نور به مردم نشان می‌دهیم که با وجود نیرو‌های مسلح و با استناد به تجربه گذشته، از هیچ حمله نظامی نترسند. توانمندی نظامی ما در حال حاضر با ۴۰ سال پیش قابل قیاس نیست و امروز «قاسم سلیمانی‌ها» در نیرو‌های مسلح فراوان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار