سردار هادیانفر در طرح رزمایش بهاره پلیس راهور کشور:

سالانه ۷ درصد از درآمد ناخالص ملی صرف تصادفات جاده‌ای می‌شود

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که سالانه ۷ درصد از درآمد ناخالص ملی صرف تصادفات جاده‌ای می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه طرح رزمایش بهاره پلیس راهور که امروز (چهارشنبه ۲۲ اسفند ماه) برگزار شد، اظهار کرد: پلیس راهور با هدف گذاری مشترک و با همسو کردن فعالیت‌ها و منافع، منابع و ظرفیت‌ها برای روان سازی ترافیک و افزایش ایمنی عبور و مرور هر سال اقدام به برگزاری طرح‌های مشترک مانند طرح‌های تابستانه، زمستانه، نوروزی و ... می‌کند.

وی افزود: با تلاش پلیس و سایر دستگاه‌های مرتبط با ترافیک در سال‌های اخیر شاهد ارتقا انضباط ترافیکی و افزایش سطح آگاهی ترافیکی در جامعه هستیم.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: یکی از محور‌های اساسی پلیس برای گسترش و بسته ترافیکی بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها و امکانات موجود به خصوص در رسانه‌های ارتباط جمعی به ویژه رسانه ملی و جلب مشارکت گروه‌های مرجع و اقشار مختلف در ارتقا فرهنگ ترافیک، استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای کنترل رفتار‌های رانندگان، راه‌اندازی کمپین‌های مرتبط با تصادفات و آثار سوء آن در جامعه است که آثار و نتایج قابل قبولی را در بر داشته و تعداد تلفات رانندگی از ۲۷ هزار و ۷۶۰ نفر در سال ۸۴ به ۱۶ هزار و ۲۰۱ نفر در سال ۹۶ تقلیل یافته است و همچنین تعداد ۱۱ هزار و ۵۹۹ نفر معادل ۴۱ درصد این کاهش را نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید: خودروهای توقیفی از ۲۵ اسفند ترخیص می‌شوند


سردار هادیانفر گفت: در این بازه زمانی تعداد خودرو‌های کشور بیش از ۱۸۶ درصد و موتور‌ها بیش از ۱۵۴ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه با افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی سفر‌ها در کشور روبه‌رو هستیم، افزود: آمار جان‌باختگان به طور متوسط ۴۴ نفر در روز است، البته این تعداد کشته شایسته کشور نیست و باید با تلاش و ارائه خدمات بهتر تعداد تصادفات را کاهش دهیم.

سردار هادیانفر تصریح کرد: بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که سالانه ۷ درصد از درآمد ناخالص ملی صرف تصادفات جاده‌ای می‌شود.

انتهای پیام/

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی سفر‌ها در کشور

برچسب ها: پلیس راهور ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
بنزين گرون بشه خوب ميشه چون هم كمتر ماشين در ميارن هم يواش تر ميرن كه مصرف بنزينشون كم بشه
آخرین اخبار