معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور مطرح کرد؛

حفظ زیر ساخت‌های کشور در زمان بحران

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: زیر ساخت‌های کشور در زمان بحران باید محفوظ بماند تا در صورت مشکل کارایی داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار غلامعلی حیدری معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در شورای پدافند غیرعامل استان فارس در شیراز بیان کرد: با توجه به اهمیت مقوله پدافند غیرعامل طرح جامع پدافند غیر عامل باید در تمامی استان‌ها عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس ضرورت دارد در گام نخست تمام دارایی‌های استان‌ها شناسایی و سپس بر اساس حساسیت و حیاتی بودن آنها طبقه بندی شود و در گام بعد سناریو تهدید بررسی و سپس آسیب شناسی انجام شود.

حیدری با تاکید بر لزوم تخصصی شدن پدافند غیرعامل افزود: طرح جامع پدافند می‌تواند در مقابل تهدید‌ها کارآمد و موثر باشد، که اگر دشمن آسیب‌های ما را بشناسد بهتر می‌تواند به ما ضربه وارد کند و باید این آسیب‌ها شناسایی و نسبت به مصون سازی آن‌ها اقدام شود.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیر عامل کشور وابستگی کامل زیرساخت ها به انرژی برق را یک ضعف و اشکال بزرگ دانست و ادامه داد: باید در شورای پدافند کمک شود که این وابستگی از طریق اقداماتی از جمله پیش بینی برق اضطراری تا حد امکان کاهش یابد و در صورت بروز مشکل برای شبکه برق، زیرساخت های کشور غیر فعال و ناکارآمد نشود.

حیدری با تاکید بر لزوم  مقاوم بودن در برابر مشکلات و بحران ها  اضافه کرد: پدافند غیر عامل در گام نخست به دنبال صیانت از سرمایه انسانی است تا در صورت وقوع یک حادثه کمترین آسیب به مردم وارد شود.

وی اظهار کرد: حفاظت از سرمایه های فیزیکی و زیرساخت ها از دیگر اهداف پدافند غیرعامل است که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ت

صحبت های معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور در شیراز

برچسب ها: جنگ نرم ، قدرت نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار