زلزله زدگان مناطق کوهبنان و راور صنایع دستی می آموزند

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از برگزاری کارگاه‌های آموزش کوتاه مدت صنایع دستی در مناطق زلزله زده کوهبنان و راور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  غلامرضا فرخی ،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: کارگاه‌های آموزش صنایع دستی مناطق زلزله زده استان کرمان از ابتدای اسفندماه آغاز شده و تا پایان سالجاری به اتمام می‌رسد.

وی اظهار کرد: این کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های سفالگری، مینا کاری، گیوه دوزی، مشبک فلز، گلیم بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، معرق، مشبک و منبت چوب و قلم زنی روی مس در حال برگزاری هستند.

فرخی در ادامه از برگزاری دوره آموزشی تخصصی ویژه شاغلین صنایع دستی در تاریخ ۲۶ اسفندماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این دوره نیز با عنوان "جستجوی نگاه خلاقانه در تولید صنایع دستی به ویژه پته دوزی" و با تاکید بر خلاقیت در کاربرد دوخت‌های سنتی متناسب با انواع صنایع دستی و طراحی لباس اجرا می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: دوره تخصصی مذکور با حضور شاغلان و فعالان منتخب حوزه صنایع دستی استان در محل اتاق بازرگانی کرمان برپا می شود.

انتهای پیام/ی

آموزش صنایع دستی با محوریت پته کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار