آمار هشدار برانگیز تلفات ناشی از خودکشی و مصرف الکل و مواد مخدر در آمریکا

هفته‌نامه واشنگتن اگزمینر در گزارشی نوشت مرگ‌ومیر ناشی از خودکشی و مصرف مواد مخدر در آمریکا افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است.

آمار هشدار برانگیز تلفات ناشی از خودکشی و مصرف الکل و مواد مخدر در آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هفته نامه واشنگتن اگزمینر در گزارشی نوشت: طبق گزارش جدیدی که روز سه شنبه منتشر شد، مرگ و میر‌های ناشی از خودکشی و مصرف مواد مخدر و الکل در آمریکا روندی صعودی دارد و کلا در سال ۲۰۱۷ به بالاترین رقم ثبت شده رسید.

در این گزارش که از سوی دو گروه غیرانتفاعی طرفدار سلامت و رفاه در آمریکا منتشر شد، نتیجه گیری شده است که بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میزان مرگ و میر ناشی از خودکشی و مصرف الکل و مواد مخدر با افزایش تقریبا شش درصدی از ۴۳.۹ به ۴۶.۶ مورد در هر ۱۰۰ هزار مرگ بر اساس آمار ثبت شده متوفیان در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها، افزایش داشت.

بیش از ۱۵۰ هزار آمریکایی در سال ۲۰۱۷ بر اثر خودکشی و عوارض مصرف الکل و مواد مخدر جان باختند که در مقایسه با سال ۱۹۹۹ افزایش دو برابری داشت و بالاترین رقم ثبت شده، بوده است.

ایالت ویرجینیای غربی بالاترین میزان مرگ ناشی از خودکشی، مصرف الکل و مواد مخدر را دارد که ۹۱ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر است. این رقم در نیو مکزیکو ۷۷ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر است و در ایالت‌های اوهایو، آلاسکا و نیوهمپشایر نیز آمار چنین تلفاتی به ویژه بالاست. بخش بزرگی از این مشکل به بحران اپیوئید (مواد مخدر) مربوط می‌شود که در سال ۲۰۱۷ جان تقریبا ۵۰ هزار نفر را در آمریکا گرفت.

در این گزارش با تاکید بر لزوم ارتقاء نظام مراقبت‌های درمانی تصریح شده است که مبتلایان به بیماری‌های روانی از جمله اعتیاد، از دسترسی مناسب به مراقبت‌های درمانی و منابع مربوط محرومند، چون در انزوا و نقاط دور افتاده به سر می‌برند و از مراکز درمانی فاصله بسیار زیادی دارند. همچنین طرح‌های درمانی خصوصی و دولتی کلا هزینه مراقبت‌های روانشناختی را مثل مراقبت‌های پزشکی پوشش نمی‌دهند و مشکلات روانی همچنان لکه ننگ محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، فساد اخلاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
به ما چه
آخرین اخبار