بولتون: آمریکا به دنبال تشکیل ائتلافی بزرگ برای «تغییر رژیم» در ونزوئلاست

مشاور امنیت ملی ترامپ در مصاحبه با سی‌ان‌ان، گفت: آمریکا برای برکناری «نیکلاس مادورو» از قدرت یک «ائتلاف بزرگ» تشکیل خواهد داد.

بولتون: آمریکا به دنبال ائتلافی بزرگ برای «تغییر رژیم» در ونزوئلاستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در مصاحبه با سی‌ان‌ان، گفت: واشنگتن برای برکناری «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا از قدرت یک «ائتلاف بزرگ» تشکیل خواهد داد. او در ادامه مدعی شد آمریکا خواهان یک «نیمکره کاملا دموکراتیک» است.

بولتون در ادامه ادعا‌ها و اتهام زنی‌های بی اساس مقامات واشنگتن علیه کاراکاس، گفت: می‌خواهیم ائتلاف آنچنان بزرگی تشکیل دهیم که جایگزین مادورو و جایگزین کل «رژیم فاسد» ونزوئلا شود. این کاری است که در تلاش هستیم انجام دهیم.

بولتون: حمایت آمریکا از دیکتاتورها، باعث تضعیف راهبرد واشنگتن علیه مادورو نمی‌شود

همچنین به نقل از اکسیوس، مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه مدعی شد حمایت دولت ترامپ از دیکتاتور‌ها موضع این کشور در قبال نیکلاس مادورو را تضعیف نمی‌کند.

مجری برنامه خطاب به بولتون گفت: آمریکا در نقاط دیگری از جهان –از جمله عربستان سعودی، مصر و امارات– از رهبرانی حمایت می‌کند که حقوق بشر را نقض می‌کنند. اما بولتون در پاسخ گفت: هدف دولت ترامپ و دیگر رؤسای جمهور آمریکا همواره این بوده است که نیمکره غربی دموکراتیک باشد. او افزود واشنگتن به تلاش‌های خود برای سرنگونی دولت مادورو ادامه خواهد داد.

بحران ونزوئلا زمانی آغاز شد که خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا و سرکرده مخالفان دولت، ژانویه سال جاری میلادی پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز خود را رئیس جمهور ونزوئلا خطاب کرد: اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت. این در حالی است که مادورو در انتخاباتی عادلانه به عنوان رئیس جمهور این کشور برگزیده شده است.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده اند. با این حال، آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند. دولت ترامپ همچنین اعلام کرده است گزینه نظامی را در این باره رد نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار