رادیو تلویزیون در مهر ۹۷؛

وقفه در تولید سریال «سلمان فارسی»/پر شنونده‌ترین برنامه‌های رادیو ایران مشخص شدند

مهمترین رویداد‌های رسانه ملی در مهر ۹۷ را در زیر بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین رویدادهای رسانه ملی در مهرماه سال گذشته با گزارشی از سانسورهای خبری رسانه های غربی آغاز شد و پاییز را با غم از دست دادن بسیاری از اهالی سینما و تلویزیون شروع کردیم.

چرا رسانه‌های غرب دست به سانسور می‌زنند؟

مهر را با گزارشی از خبرنگاران گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان آغاز کردیم، گزارشی که نشان از دروغ پراکنی رسانه های سانسورچی غرب دارد و هرآنچه که به مذاقشان خوش نیاید را از حقایق ایران ارائه نخواهند کرد.

البته این پنهان کاری رسانه های غرب صرفا برای کشور ما نیست و هرجایی که متوجه شوند به صلاحشان نیست، منعکس نخواهند کرد.

«بهترین سالهای زندگی ما» به بندر کیاشهر رسید

ضبط تصاویر سریال «بهترین سال‌های زندگی ما» به کارگردانی احمد کاوری و تهیه کنندگی محمودرضا تخشید در روزهای ابتدایی مهرماه در بندر کیاشهر پیگیری شد و تصویربرداری سکانس‌های دفتر کاراکتر «دافسار» با بازی فرخ نعمتی انجام شده است. همچنین پس از آن ضبط صحنه‌های زیرآب در سفید رود که یکی از مراحل اصلی و پرفشار تصویربرداری بود، نیز انجام شد.

از انتصابات جدید در رسانه ملی تا درگذشت مجری «ورزش و مردم»

این سریال در ۳۰ قسمت برای پخش از شبکه سوم سیما تولید می‌شود. داستان مجموعه در دهه ۳۰ روایت می‌شود و قصه‌ای پرفراز و نشیب را به تصویر می‌کشد که در ادامه به دهه حاضر نیز می‌رسد. تنوع جغرافیایی لوکیشن‌های این سریال از جمله ویژگی‌های آن است.

«زندگی از نو» هفته آینده روی آنتن شبکه پنج می‌رود

این مجموعه تلویزیونی در ۲۶ قسمت ۴۲ دقیقه ای به کارگردانی علی محمد قاسمی برای گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما تولید شد.

«زندگی از نو» داستان زوج جوانی بود که به شمال می‌روند و کمپ گردشگری ایجاد می‌کنند. این مجموعه به مولفه هایی چون محیط زیست، منابع طبیعی، اقتصاد و ... می‌پردازند.

از انتصابات جدید در رسانه ملی تا درگذشت مجری «ورزش و مردم»

رضا کیانیان، علیرضا خمسه، ستاره اسکندری، مینا جعفرزاده، کمند امیر سلیمانی، آرش مجیدی، خیام وقار، ژیلا آل رشاد، حدیث نیکرو، مجید پتکی، امیر حامد، متین ستوده، مرتضی ضرابی، محمد علی ساربان، اکبر معززی، حمید رضا سنگیان و... هنرمندانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته اند.

تولید سریال طنز «روزهای خوش» برای شبکه پنج سیما/ سعید آقاخانی از کارگردانی انصراف داد

«روزهای خوش» طنزی اجتماعی است که نویسندگی آن را امید سهرابی بر عهده دارد و در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای برای گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما تولید خواهد شد.

پیش از انتشار این خبر سعید آقاخانی کارگردانی آن را برعهده داشت که مهران مهام تهیه کننده این سریال تلویزیونی از انصراف این کارگردان برای ادامه ساخت مجموعه «روزهای خوش» به خبرنگار ما خبر داد.

۱۰ درصد از تصویربرداری سریال «محکومین ۲» انجام شده است + تصاویر

مجموعه تلویزیونی «محکومین» که در فصل اول توانست موفق باشد و نظر بسیاری از مخاطبان و مدیران رسانه ملی را جذب کند، با آغاز پاییز تصویربرداری فصل دوم را نیز شروع کردند و تا پنجم مهر ماه پیشرفت ۱۰ درصدی داشتند و اپیزودهای اولیه را مقابل دوربین بردند.

از انتصابات جدید در رسانه ملی تا درگذشت مجری «ورزش و مردم»

همچنان مجموعه تلویزیونی «محکومین ۲» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی و تهیه کنندگی بهروز مفید، کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که در ۴۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای درحال تولید است.

تغیير جدول پخش برنامه های شبکه یک

همزمان با آغاز فصل پاییز و تغییر ساعت رسمی کشور، براساس برنامه ریزی های انجام شده، ساعت برنامه های «گزارش هفتگی»، «طرحی برای فردا»، «شما و سیما»، «ورزش و مردم» و «مناظره» تغییر کرد.

طبق کنداکتور جدید، از جمعه ۶ مهر «گزارش هفتگی» ساعت ۹ صبح، «طرحی برای فردا» ساعت ۱۰ صبح، «شما و سیما» ساعت ۱۱ صبح، «ورزش و مردم» ساعت ۱۲ و برنامه «مناظره» ساعت ۲۳ و ۱۵ روی آنتن رفت.

احتمال پخش فصل سوم «کودک شو» همزمان با شروع ماه ربیع الاول

پس از اتمام ماه محرم و صفر و آغاز اعیاد ربیع الاول، دو برنامه «خندوانه» و «کودک شو» به آنتن شبکه نسیم بازگشتند. در همین راستا ابوذر پورمحمدی تهیه کننده برنامه تلویزیونی «کودک شو» در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بنا به سفارش و تاکید شبکه نسیم، فصل سوم مسابقه تلویزیونی کودک شو وارد مرحله پیش تولید شده است و ان شاءالله از ابتدای ربیع‌الاول یا همزمان با ولادت پیامبر اکرم (ص) روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

فرزاد موتمن مجری یک برنامه سینمایی شد

برنامه «سینماگرام» به تهیه‌کنندگی میر محمدحسین رضوی با موضوع «سواد سینمایی» و با هدف بالا بردن این مهارت در عموم مردم تولید شده است.

از انتصابات جدید در رسانه ملی تا درگذشت مجری «ورزش و مردم»

هر یک از بخش‌های این برنامه توسط یک مجری اجرا می‌شوند؛ شاهرخ دولکو به عنوان مجری اصلی برنامه، فرزاد موتمن به عنوان مجری بخش شعبده‌های کارگردانی، امیرحسین ندایی به عنوان مجری بخش نقد فیلم و مصطفی امامی به عنوان مجری بخش سوژه روز در این برنامه تلویزیونی حضور دارند.

آخرین وضعیت جسمانی جمشید مشایخی از زبان همسرش

سال گذشته جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت کشورمان بارها به دلیل ضعف جسمانی و عمل جراحی در بیمارستان بستری شد، و خبرنگار ما حال این بازیگر را جویا شد.

گیتی رئوفی همسر جمشید مشایخی، درباره آخرین وضعیت جسمانی این بازیگر به خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:  جمشید مشایخی یک ماهی است که از بیمارستان مرخص شده است؛ اما پزشکان با حضور در منزل روند درمان او را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه حالش خوب است ولی به دلیل سه عمل جراحی فعلاً دچار ضعف جسمانی است.

رئیس رسانه ملی عازم ترکمنستان شد

علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما روز سه شنبه ۱۰ مهرماه به منظور شرکت در اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه (ای بی یو) کشور را به مقصد ترکمنستان ترک کرد.

بنا براین گزارش، از نکات قابل توجه در این سفر، انتخاب سفر زمینی در راستای کاهش هزینه های سفر است. در این باره محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در مطلبی آورده است: امروز داشتیم با دکتر علی عسکری از مشهد به سمت مرز باجگیران (مرز ایران و ترکمنستان ) حرکت می کردیم که یکدفعه ایشون دستور توقف داد ما هم خواب آلود پیاده شدیم، می خواست به نیروهای مرزبانی خداقوت بگه، کسانی که از جان و دل مایه می گذارند برای امنیت کشور.

نخستین باره که به صورت زمینی میرم یه سفر خارجی ،برای شرکت در اجلاس ای بی یو به عشق آباد ترکمنستان آمدیم اول رفتیم مشهد پابوس آقا بعد زمینی آمدیم اینجا، یه مقدار نق زدیم بابت زمینی بودن سفر اما وقتی هزینه های سنگین سفر هوایی رو گفتن خودمون هم طرفدار سفر زمینی شدیم.

سریال «پرچین» وارد پیش تولید می‌شود/ قصه‌ای با فضای نوروزی

قصه «پرچین» خانوادگی است و فضای این داستان به تعطیلات نوروز مربوط می‌شود، اما الزامی برای پخش در نوروز ندارد.

۱۰ قسمت از فیلمنامه «پرچین» به کارگردانی هادی نائیجی و تهیه کنندگی سعید سعدی به نگارش درآمد.

سه انتصاب جدید در شبکه پنج سیما/ سعید معدن کن قائم مقام شبکه شد

با حکم رمضان نژاد مدیر شبکه پنج سعید معدن کن به سمت قائم مقام این شبکه، مهدی امینی مشاور اجرایی و رئیس دفتر شبکه و علی مهرگان سرپرست طرح و برنامه این شبکه منصوب شدند.

«دوران» به روی آنتن شبکه افق می رود

فصل اول برنامه «دوران» با موضوع تاریخ انقلاب‌های جهان، در ۲۷ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای از این شبکه پخش می‌شود و مجید شاه‌حسینی نظریه‌پرداز سینما و مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی در قالب مجری-کارشناس برای اولین بار در این برنامه  حضور خواهد داشت.

«دوران» به تهیه‌کنندگی فرشاد منجزی و سردبیری امیرحسین رحیمیان است که در هر قسمت، ۲ محقق تاریخ مطالعات خود را ارائه خواهند داد در پژوهش این برنامه بیش از ۶۰ نفر همکاری داشته‌اند و پیش تولید آن ۱ سال به طول انجامیده است.

بهرام شفیع درگذشت

بهرام شفیع، گزارشگر و مجری مشهور تلویزیون بعد از ظهر هفدهم مهر ماه در سن ۶۲ سالگی در بیمارستان  بهمن تهران درگذشت.

بهرام شفیع از اوایل دهه شصت در شبکه اول سیما به عنوان گزارشگر مشغول به کار شد، در دهه گذشته نیز رئیس فدراسیون هاکی ایران بود و موفقیت‌هایی را در این رشته ورزشی کسب کرد.

فصل سوم «بچه مهندس» وارد مرحله نگارش شد/ پایان تصویربرداری فصل دوم

پس از اتمام مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس» در ماه مبارک رمضان فصل دوم و سوم آن وارد نگارش شد و پس از پایان تصویربرداری فصل دوم نویسنده این مجموعه از آغاز نگارش فصل سوم سریال «بچه مهندس» خبر داد.

از انتصابات جدید در رسانه ملی تا درگذشت مجری «ورزش و مردم»

رادیو اربعین آغاز به کار کرد

رادیو اربعین که چند سالی است همزمان با اربعین حسینی آغاز به کار می کند، امسال نیز با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حمیدرضا شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی و سایر مدیران رسانه ملی در ساختمان شهدای رادیو افتتاح شد.

وقفه در تولید سریال «سلمان فارسی» به علت بیماری داوود میرباقری

امرالله احمدجو نویسنده مجموعه‌های تلویزیونی در گقتگو با خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به روند پیش تولید سریال«سلمان فارسی» گفت: همزمان با مراحل پیش تولید سریال، داوود میرباقری برای جراحی عمل قلب  چند روزی در بیمارستان بستری شد که خدا را شکر این عمل موفقیت‌آمیز سپری شد و در حال حاضر حال او خوب است و به ادامه پیش تولید می‌پردازد.

از انتصابات جدید در رسانه ملی تا درگذشت مجری «ورزش و مردم»

«برادر جان» برای شبکه یک سیما تولید می‌شود

سعید نعمت الله که مشغول نگارش سریال «خواب زده» در شبکه نمایش خانگی است، اخیراً نگارش سریال جدیدی را شروع کرده که تولید آن از دی ماه آغاز خواهد شد.

«برادر جان» قرار است ماه رمضان سال آینده در ۳۰ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای به روی آنتن شبکه یک سیما برود و در حال حاضر در مرحله نگارش فیلمنامه است.

هیچ اظهار نظری درباره بازپخش «مختارنامه» نداشته‌ام

به دنبال انتشار خبری در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها مبنی بر گلایه خالق سریال مختارنامه از بازپخش آن داود میرباقری اظهارات منتسب به خود را از اساس کذب دانست.

عوامل «سرباز» راهی کربلا شدند

محمد رضا شفیعی تهیه‌کننده مجموعه «سرباز» خبر از راهی شدن عوامل به کشور عراق برای ضبط قسمت‌هایی از این مجموعه را داد.

ضبط این مجموعه که مرداد ماه در محله ستارخان تهران کلید خورده، به همراه عوامل راهی کشور عراق و کربلا شد.

طنزنویس پیشکسوت رادیو درگذشت/ پیکر صادق عبداللهی فردا تشییع می‌شود

صادق عبداللهی طنزپرداز و نویسنده پیشکسوت که سابقه نویسندگی برنامه‌های طنز رادیویی از جمله «صبح جمعه با شما» و «رادیو جمعه» را در پرونده کاری خود دارد، بیست و چهارم مهرماه درگذشت.

مجموعه محرمی «ماه و غزل» در پایان راه نگارش

مجموعه تلویزیونی «ماه و غزل» به تهیه کنندگی محسن علی اکبری در پایان مرحله نگارش متن قرار دارد.

این داستان در ده قسمت روایت می‌شود و نگارش هشت قسمت آن به اتمام رسیده است. پس از بازنویسی فیلمنامه و در صورت برآورد تولید، در سال جدید این پروژه کلید خواهد خورد.

این مجموعه یک پروژه سطح الف است که برای نگارش آن چندین ماه کار تحقیقی انجام و علاوه بر منابع شیعی از منابع اهل سنت هم بهره برداری شده است. نویسنده در نگارش «ماه و غزل» تلاش کرده بر اشتراکات تاکید ویژه داشته باشد.

محسن علی اکبری تهیه کننده با سابقه سینما و تهیه کننده مجموعه‌های تاریخی و مذهبی «اصحاب کهف» و «مریم مقدس» این مجموعه را تهیه می‌کند و رایزنی‌ها برای انتخاب کارگردان ادامه دارد.

چهل منزل؛ همراه با مردم در اربعین ۹۷

«چهل منزل» با موضوع اربعین و با اجرای وحید ایمانی و تهیه کنندگی محسن تهرانی از امروز ۲۹ مهر ساعت ۱۶:۳۰ روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

«صبح جمعه با شما» و «راه شب» پر شنونده‌ترین برنامه‌های رادیو ایران شدند

بر اساس آخرین نظرسنجی مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما، برنامه‌های «صبح جمعه با شما» و «راه شب» پر شنونده‌ترین برنامه‌های رادیو ایران انتخاب شدند.

از ۱۵ برنامه شاخص انتخاب شده از این شبکه رادیویی دو برنامه «صبح جمعه با شما» و «راه شب» پر شنونده‌ترین برنامه‌های رادیو ایران انتخاب شدند.

برنامه «صبح جمعه با شما» با ۶۱/۸ درصد شنونده و ۸۸/۴ درصد رضایت مخاطبان پر شنونده‌ترین برنامه رادیو ایران بوده است.

۲۰ درصد از «گاندو» تصویربرداری شد/اصفهان، تبریز، ترکیه؛ لوکیشن‌های بعدی سریال

جواد افشار کارگردان سریال «گاندو» پس از سپری کردن روزهای ابتدایی تصویربرداری، از روند جدید این مجموعه تلویزیونی خبر داد و گفت: این روز‌ها مشغول تصویربرداری سکانس‌های خیابانی سریال «گاندو» در تهران هستیم و تاکنون ۲۰ درصد از کار، تصویربرداری شده است.

سریال «گاندو» به کارگردانی جواد افشار ، تهیه کنندگی مجتبی امینی و نویسندگی آرش قادری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
لطفا برای آهنگ تیتراژ پایانی سریال نون خ شبکه یک زیرنویس فارسی بگذارید آهنگش بسیار زیباست ولی کردی بلد نیستیم هیچی متوجه نمیشویم
آخرین اخبار