برگزاری همایش پاکیاران شهر باران‌های نقره‌ای

نخستین همایش پاکیاران شهر باران‌های نقره‌ای امروز برگزار شد.

برگزاری همایش پاکیاران شهر باران‌های نقره‌ایبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نخستین همایش پاکیاران شهرباران‌های نقره‌ای به همت سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت و مشارکت اداره کل آموزش پرورش گیلان امروز در رشت برگزار شد.

علیرضا حاجیپور، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با اشاره به تدوین فرآیند مدیریت صحیح و کاهش تولید زباله گفت: در اولین مرحله از استراتژی مدیریت صحیح زباله، تفکیک از مبداء و اصلاح الگوی مصرف در راستای کاهش تولید زباله در دستور کار قرار گرفت.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی و آموزش از سنین پایه و مدارس افزود: سازمان مدیریت پسماند با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد آموزش تفکیک از مبدا و کاهش تولید زباله را در مدارس رشت آغاز کرده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با اشاره به بحران زباله در این شهر اظهار داشت: جنگل‌های سراوان پذیرای زباله رشت و شهرستان‌های اطراف رشت است و محلی که می‌توانست جاذبه زیادی داشته باشد اکنون به محل دفن زباله تبدیل شده است.

حاجیپور تصریح کرد: کاهش سرانه زباله در رشت هرچند به مقدار ناچیز می‌تواند کمک زیادی به احیای محیط زیست و سلامتی شهروندان کند.

نخستین همایش پاکیاران شهر باران‌های نقره‌ای با اجرای نمایش‌های شاد و متنوع، سرود، کلیپ‌های آموزشی و همراه بود و از طرح پاکیار رونمایی شد.

انتهای پیام/ع

همایش پاکیاران شهر باران‌های نقره‌ای در رشت

برچسب ها: محیط زیست ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.