اگر در این سه موقعیت خود را زمین بزنید، رشد معنوی پیدا می‌کنید +فیلم

اساس بسیاری از کمالات، اظهار فروتنی و تواضع است که اگر انسان در سه موقعیت خود را به زمین بزند، به اوج سعادت‌های دنیایی و اخروی دست می‌یابد.

اگر در این سه موقعیت خود را زمین بزنید، رشد معنوی پیدا می‌کنید +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اساس بسیاری از کمالات تواضع افتادگی است و روح تواضع نیز, بندگی و کرنش در برابر خداوند است. تواضع، جزو صفات اخلاقی و پسنديده است، خصلتی است كه به فرموده امام صادق(ع) ريشه هر شرف داشته و در پيشگاه خداوند دارای مرتبه‌ای بس بلند و رفيع است.

زمانی که انسان به حقيقت فروتنی و تواضع پی ببرد و این را درک کند که خداوند خالق هر چيز و ربّ تمام عالم و روزی بخش تمام موجودات، حافظ همه هستی و قادر بر هر چيزی است، بدون شک در برابر عظمت و جلال او فروتن شده و فرمان‌بردار و مطیع خداوند خواهد شد. آن‌گاه با ورود به دايره بندگی، مجذوب شيدای آن كمال مطلق خواهد شد. گفتنی است که عبودیت و فروتنی در برابر پروردگار نمودهای بسیاری داشته و مقام و جایگاه انسان را در درگاه خداوند بالا می‌برد.

در ادامه ویدئوی سخنرانی‌ای را مشاهده می‌کنید که در آن به موضوع تواضع پرداخته و نشان می‌دهد که کرنش در مقابل خداوند، اهل بیت و پدر و مادر موجب سعادت و رشد معنوی او می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
واقعا همینطور هست از همه جوانان میخواهم اگر دنیا و آخرت میخواهند در مقابل خداوند و پدر و مادر تسلیم باشند
آخرین اخبار