در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فضیلت حضرت زهرا (س) از نگاه امام صادق (ع)/ فلسفه استشمام بوی بهشت از بانوی دو عالم + فیلم

حجت‌الاسلام ریاضت کارشناس مذهبی، درباره فلسفه روایت پیامبر (ص) درباره فاطمه زهرا (س) توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ویژگی‌های شخصیتی، عرفانی و معنوی حضرت زهرا (س) صحبت‌های فراوانی شنیده شده است؛ اما برخی ویژگی‌های بانوی دو عالم، به راحتی قابل درک نیست و در هر بیانی نمی‌گنجد. اهل علم توان دستیابی به این ویژگی‌ها که مانند الماسی نایاب هستند را دارند. به مناسبت سالروز ولادت صدیقه طاهره (س) با حجت الاسلام و المسلمین محمود ریاضت کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی گفتگو کردیم و به بررسی برخی ویژگی‌های والای حضرت فاطمه (س) پرداختیم.


بیشتر بخوانید: ویژگی‌های همسرداری و مادری حضرت زهرا(س) / پیش از خلقت جهان اهل بیت(ع) درعالم بودند 


فلسفه شگفت آورِ استشمام بوی بهشت از حضرت زهرا (س) + فیلم

این کارشناس مذهبی به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در فضیلت صدیقه طاهره (س) امام صادق (ع) فرمودند: اگر خوبی، نیکی، حسن و زیبایی در قالب یک شخص تجسم پیدا کند، آن شخص کسی بجز حضرت زهرا (س) نخواهد بود. فاطمه زهرا (س) در خوبی و زیبایی بالاتر از حسن است و تمام حسن و نیکی، خوبی و ارزش خود را از صدیقه طاهره (س) دریافت کرده است. در مباحثه بین مرحوم شهید نواب صفوی و علامه امینی، موضوعی درباره حضرت زهرا (س) مطرح شد که قابل تامل است.

فلسفه شگفت آورِ استشمام بوی بهشت از حضرت زهرا (س) + فیلم

وی در ادامه داستانی از مباحثه علامه امینی با مرحوم نواب صفوی نقل کرد و افزود: وقتی این دو بزرگوار به زیارت حضرت امام رضا (ع) می‌رفتند، در راه درباره موضوعات معارفی مشغول مباحثه شدند. مرحوم نواب صفوی فرمودند که در عظمت حضرت زهرا (س) همین بس که پیامبر اکرم (ص) هر موقع مشتاق بهشت می‌شدند، فاطمه (س) را می‌بوسیدند و می‌فرمودند که من از فاطمه (س) بوی بهشت را استشمام می‌کنم.

فلسفه شگفت آورِ استشمام بوی بهشت از حضرت زهرا (س) + فیلم


بیشتر بخوانید: چرا میلاد حضرت زهرا (س)، روز زن است؟ 


حجت الاسلام و المسلمین ریاضت در ادامه بیان کرد: پس از اینکه شهید نواب صفوی این صحبت را بیان کردند، علامه امینی تاملی کردند، سپس گفتند این حدیث بر اساس آنچه من از مطالعات در معارف فاطمه به دست آوردم، به این معنا نیست. مرحوم نواب صفوی با تعجب سوال می‌کنند که این حدیث مورد اتفاق فریقین است. چطور می‌فرمایید که به این معنا نیست. علامه امینی ادامه دادند بر اساس آنچه ما از معارف شیعه به دست آوردیم، بهشت بویش را از حضرت زهرا (س) می‌گیرد، نه اینکه حضرت زهرا (س) بوی بهشت بدهند.

فلسفه شگفت آورِ استشمام بوی بهشت از حضرت زهرا (س) + فیلم

این پژوهشگر دینی ادامه داد: این سخن علامه امینی با روایت امام صادق (ع) قابل جمع است؛ حسن و خوبی‌ها از حضرت زهرا (س) گرفته شده، نه اینکه حضرت زهرا (س) نیکو باشد، چراکه او هدیه خدا به پیامبر (ص) است و هدیه ارزشش به اندازه هدیه دهنده است. حضرت زهرا (س) هدیه خدا به رسول خدا (ص) است؛ بنابراین حضرت زهرا (س) ارزشش به اندازه خود ارزش خداست. به فرموده حضرت امام خمینی (ره) در وصیت نامه شان، ما مفتخریم که پیرو صدیقه طاهره (ص) هستیم.

در ادامه می‌توانید، ویدئوی کامل این گفتگو را مشاهده کنید؛

دانلود

انتهای پیام/

همه حسن‌ها از حضرت زهرا (س) به وجود آمده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Singapore
لیلا
۱۳:۲۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام حضرت مادر فدای دردو غمت
چه گریه ها که نکردم برای عمرکمت
السلام علیک ایتها الصدیقته الشهیده
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۳۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
جانم به فدای شما حضرت بانو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
السلام علیک ایتها الصدیقه الشهیده فاطمه الزهرا
آخرین اخبار