رفع تصرف پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی حریم رودخانه‌های مریوان

در سه اقدام جداگانه بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی حریم رودخانه‌های شهرستان مریوان رفع تصرف گردید.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط همکاران شرکت در اداره منابع آب شهرستان مریوان با مرجع قضایی و ارائه مستندات، دستورات لازم جهت رفع تصرف اخذ و با هماهنگی صورت گرفته سه مورد از تصرفات غیرقانونیحریم رودخانه‌های ریخلان و گاران در شهرستان مریوان رفع و این اراضی بازگشایی گردید.

کامران خرم افزود: این موارد شامل جابه جایی حدود ۳۰۰ اصله درخت یک ساله در حریم رودخانه گاران (اراضی روستای کانی کوزله) و رفع تصرف پنج هزار متر مربع ازاراضی مربوطه، و دو مورد رفع تصرف کامل و بازگشایی از حریم رودخانه ریخلان (جنب روستای ریخلان) با متراژ‌های ۵۰۰ و ۱۵۰ مترمربع که به صورت فنس کشی و کشت زمین نیز بود با معرفی به دادگاه و دستور قضایی انجام شد.

وی بیان کرد: بر اساس ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، بستر انهار طبیعی و کانال‌های عمومی و رودخانه‌ها (اعم از اینکه آب دائمی یا فصلی باشد) و مسیل ها، بستر مرداب‌ها و برکه‌های طبیعی در اختیار حکومت جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان همچنین خواستار جلوگیری از ثبت و صدور سند اراضی بستر رودخانه برای اشخاص از سوی ادارات ثبت اسناد و املاک شد.

انتهای پیام/ع

رفع تصرف پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی حریم رودخانه‌های مریوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.