در نهمین روز از دهه فرخنده فجر:

قرارگاه محرومیت زدایی سپاه بوکان ، ۴ خانواده نیازمند این شهرستان را صاحب خانه کرد

چهار واحد مسکونی توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه بوکان برای نیازمندان ، در سه روستای این شهرستان ،به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،امروز (یکشنبه) همزمان با نهمین روز از دهه فرخنده فجر ، چهار واحد مسکونی که توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه بوکان و بسیج سازندگی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان از محل اعتبارات از محل اعتبارات قرارگاه حمزه سیدالشهدا ، برای نیازمندان روستایی ساخته شده است ، با حضور سرهنگ پاسدار جمشیدی فرمانده سپاه بوکان ، سرهنگ محبعلی فرمانده انتظامی بوکان ، رئیس شورای شهر بوکان، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان و مدیر آموزش و پرورش این شهرستان، به بهره برداری رسید.

میثم حنیف زاده مسئول بسیج سازندگی سپاه بوکان در گفت وگو خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با بیان اینکه این چهار واحد مسکن ، شامل دو واحد در روستای درزیولی ، یک واحد در روستای یکشوه و یک واحد نیز در روستای قلایچی است، افزود : هفته آینده نیز یک واحد مسکونی ساخته شده دیگر توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه بوکان در روستای یکشوه به بهره برداری خواهد رسید.

وی هزینه صرف شده برای هر یک از این واحد های مسکونی را ، ۳۵۰ میلیون ریال اعلام کرد.

پس‌ از گذشت‌ حدود چهار ماه‌ از پیروزی‌ شکوهمند انقلاب‌ اسلامی‌ ، امام‌ خمینی‌ (ره) در بیست و ششم خرداد ماه سال ۱۳۵۸، ضرورت‌ تشکیل‌ جهاد سازندگی‌ را به‌ منظور آبادانی‌ روستاها اعلام‌ کرد. در پی‌ این‌ پیام‌، جهاد سازندگی‌ در ۲۷ خرداد تشکیل‌ شد.

زمینه‌ فعالیت‌ جهاد سازندگی‌ در سال های‌ نخست‌ آن‌ ، به‌ عمران‌ ، خدمات‌ رسانی‌ و آموزش های‌ فنی‌ منحصر بود، ولی‌ بنا به‌ ضرورت‌ و مقتضیات‌ جامعه‌ ، مسئولیتهای‌ جهاد ، دائماً در حال‌ تغییر و تحول‌ بود و رسیدگی‌ به‌ اموری‌ چون‌ امور فرهنگی‌، بهداشت‌ و اشتغال‌ را نیز برعهده‌ گرفت‌.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان های مهاباد ، میاندوآب ، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجر پذیر ترین شهر های ایران به شمار می رود.

 

انتهای پیام/م

هدیه فجری قرارگاه حمزه سیدالشهداء سپاه بوکان به چند خانواده نیازمند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.