مقصودی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت:

مردم توان پرداخت هزینه‌های دارو ندارند/ برنامه‌های نمکی فاقد بومی‌گرایی منطقه‌ای است

نماینده سبزوار گفت: برنامه‌های نمکی فاقد سیاست‌گذاری بومی و منطقه‌ای بوده و برای پزشک خانواده نیز طرح خاصی از سوی او ارائه نشده است.

علت کنار رفتن قاضی زاده اختلافات درون دولت بودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در جلسه علنی امروز( دوشنبه ۱۵ بهمن ماه) در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت و درمان، اظهار کرد: در دولت‌های مختلف دستاورد‌های خوبی داشته‌ایم و در دولت تدبیر و امید نیز ضمن انتقاد به مسائل معیشتی و دیگر مشکل‌ها بی انصافی است که اگر از خوبی‌های آن نگوییم.

وی افزود: در دولت اول آقای روحانی کنترل تورم زبانزد بود، مدیران این دوره پر افتخار کجا رفتند؟ چرا از طیب‌نیا خبری نیست؟ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی چرا رفت؟ وزارت کار و علی‌الخصوص سازمان بهزیستی تنها سازمان پاسخگو به مردم بود، چرا محسنی بندپی از بهزیستی رفت؟

مقصودی ادامه داد: در دهه فجر باید از قاضی زاده هاشمی، محسنی بند پی و طیب‌نیا یاد کنیم چرا که از تلاش‌های آن‌ها تشکر نکردیم.

نماینده مردم سبزوار ادامه داد: آقای نمکی همه نمایندگان، مردم و کسانی که شما را می‌شناسند به پاکدامنی و غیر سیاسی بودن شما ایمان دارند چه تضمینی وجود دارد که رئیس جمهور و نوبخت این نیروی شاخص را نسوزانند.

وی بیان کرد: بنده برنامه‌های آقای نمکی را مطالعه کرده‌ام متأسفانه برنامه‌های او بومی و منطقه‌ای نبوده و به بهداشت و آموزش بومی‌گرایانه توجه نشده است.

مقصودی ادامه داد: در برنامه نمکی برای طرح پزشک خانواده برنامه خاصی وجود ندارد، آقای نمکی مردم از طرح تحول سلامت ناراضی هستند چرا که دولت به برنامه‌های قاضی زاده هاشمی راه درستی نداشت و با دیدگاه پوپولیستی به آن می‌نگرید.

نماینده مردم سبزوار بیان کرد: منشأ بسیاری از بیماری‌ها به تغذیه بوده که در این دولت به دلیل کوچک شدن سفره مردم بیماری‌ها نیز افزایش یافته، اکثر مردم فاقد پوشش بیمه هستند و آن‌هایی که تحت پوشش بیمه نیز قرار دارند نمی‌توانند بسیاری از دارو‌ها را به وسیله آن دریافت کنند.

وی گفت: آقای روحانی من، شما و آقای نوبخت همگی می‌دانیم که علت کنار رفتن قاضی زاده هاشمی اختلافات درونی در دولت است چه کسی باید اختلاف میان وزرا و کابینه را حل کند؟

مقصودی ادامه داد: آقای نوبخت معتقد است که هاشمی مانند بچه پولدار‌ها خرج می‌کرد چه کسی باید دخل و خرج را تنظیم کند؟

نماینده مردم سبزوار گفت: آقای روحانی چند ده هزار میلیارد بدهی به بیمارستان‌ها وجود دارد که آن‌ها را به مرز ورشکستگی رسانده که این امر دولت‌های آینده را نیز رنج خواهد داد، آقای نمکی با کدام اعتبار می‌خواهد بدهی بیمارستان‌ها را بپردازد؟

وی گفت: آقای روحانی شما همه کشور را رها کرده و چند فرد نه چندان سالم را به کار گماشده‌اید که به جای خصوصی سازی خصوصی خواری می‌کنند که قطعا با این وضعیت برنامه‌های نمکی به جایی نخواهد رسید چه برنامه‌ای برای حمایت از برنامه‌های وزیر بهداشت دارید؟ آقای روحانی شما رئیس جمهور کشور هستید چرا دروغ‌های نوبخت را به مردم می‌گویید.

مقصودی ادامه داد: امروز کشور گرفتار است شما آموزش و پرورش را رها کرده‌اید آیا به عنوان یک ایرانی خبر دارید که فروش اوراق مشارکت چه بلایی را برای ما ایجاد می‌کند؟ آیا می‌دانید که اگر یک روستایی از ساعت ۲ ظهر به بعد مریض شود باید خودش هزینه‌هایش را بپردازد؟

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار