وجود ۸۲ هزارو ۲۰۰ پرونده بیمه تامین اجتماعی در کرمان

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: در سال ۹۷ حدود ۸۲ هزار و ۲۰۰ پرونده بیمه‌شده وجود دارد.

وجود ۸۲ هزارو ۲۰۰ پرونده بیمه تامین اجتماعی در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی حسینی گفت: هم اکنون ۴۵ درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۵۳ واحد اجرایی تامین اجتماعی در سراسر استان فعالیت می‌کنند اظهار کرد: بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

حسینی تصریح کرد: در استان کرمان هم اکنون یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

وی گفت: ۴۶ هزار و ۲۰۰ کارگاه تولیدی و صنعتی در استان خدمات تامین اجتماعی را دریافت و لیست بیمه ارسال می‌کنند.

حسینی با اشاره به اینکه ماهانه حدود ۱۶۰ میلیارد تومان تعهدات تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان استان است افزود: در حال حاضر ۱۷ هزار و ۳۸۳ نفر بیمه اختیاری، ۳۱ هزار نفر بیمه رانندگان و ۱۴ هزار نفر بیمه قالیبافی در استان کرمان هستند.

وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۳۹۷ نفر در استان به‌عنوان بیمه بیکاری مقرری دریافت می‌کنند تصریح کرد: ۵۲ هزار نفر بازنشسته در استان کرمان داریم و مستمری‌بگیران فوت شده نیز حدود ۵۴ هزار نفر هستند.

حسینی با اشاره به اینکه هزار و ۸۰۰ نفر تاکنون به عنوان زنان خانه‌دار در سازمان تامین اجتماعی بیمه شدند و شامل بازنشستگی می‌شوند گفت:۲۰ درصد از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در استان کرمان زن هستند.

وی افزود: زنانی که دچار بیماری صعب‌العلاج شوند اگر تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار باشند می‌توانند به‌عنوان از کار افتاده قلمداد شده و مستمری دریافت کنند.

حسینی با اشاره به اینکه زنانی که تمکن مالی برای پرداخت بیمه زنان خانه‌دار را ندارند شایسته است که افراد خیر وارد شده و این زنان را بیمه کنند تصریح کرد: در شهرستان منوجان حدود ۴۰۰ زن خانه‌دار توسط معین اقتصادی این منطقه به مدت دو سال بیمه شدند و بعد از توانمندی این زنان خودشان حق بیمه را پرداخت می‌کنند.

بیمه‌شدگان می‌توانند از طریق کد دستوری *۱۴۲# از آخرین وضعیت بیمه‌ای خود مطلع شوند.
انتهای پیام/ح

۸۲ هزارپرونده تامین اجتماعی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار