گیاهی که خواب آرام را به کودکتان هدیه می‌دهد

یک متخصص اطفال گفت: در طب سنتی گل بابونه را به عنوان تسکین دهنده گریه کودک معرفی می‌کنند از این رو مادران برای خواب بهتر کودک این گیاه را حتما امتحان کنند.

علی محتشمی متخصص اطفال در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: حمام کردن نوزاد قبل از خواب شب یکی از کارهای مفید برای خواب کودک است؛ نوزاد در طول حمام کردن خسته می‌شود و با سرعتی بیشتر به خواب عمیق فرو خواهد رفت، همچنین آب گرم نه تنها نوزاد را آرام بلکه عضلات او را ریلکس می‌کند، اگر مادر بتواند طی استحمام، با آب گرم نوزاد را ماساژ نیز بدهد برای نوزاد بسیار مطلوب خواهد بود.

این متخصص اطفال با اشاره به اینکه مصرف روغن اسطوخودوس یکی از بهترین را‌ه‌ها برای افزایش کیفیت خواب کودک است، گفت: مادران می‌توانند روغن اسطوخودوس را پس از حمام کردن به بدن نوزاد بمالند؛ این روغن نوعی شل کننده طبیعی است که سبب القای خواب به نوزاد می‌شود.

راهکار‌ی مناسب جهت خوب خوابیدن نوزاد/گیاهی موثر در خواب بهتر کودک


بیشتر بخوانید: بیماری که با کم خوابی به سراغ فرزندتان می‌آید


اسانس اسطوخودوس؛ ماده‌ای شگفت انگیز در خواب بهتر کودک

محتشمی ادامه داد: اگر به هر دلیلی (مانند ترس از سرماخوردگی نوزاد) تمایل ندارید که نوزاد خود را شب‌ و پیش از خواب به حمام ببرید می‌توانید پیش از خواب بالشت و وسایل رختخواب نوزاد را به اسانس اسطوخودوس آغشته کنید، لازم به ذکر است که باید ملحفه‌ای تمیز بر روی بالشت آغشته شده به اسطوخودوس انداخته و سپس نوزاد خود را بر روی آن بخوابانید.

وی افزود: اگر چه روغن اسطوخودوس و یا اسانس آن برای خواب راحت نوزاد بسیار مناسب است، اما ممکن است برخی نوزادان به این گیاه حساسیت داشته باشند، بنابراین به والدین توصیه می‌شود ابتدا با استفاده از مقدار بسیار اندکی از آن چنانچه در نوزاد حساسیتی ایجاد نکرد، مقدار بیشتر را استفاده کنند.

راهکار‌ی مناسب جهت خوب خوابیدن نوزاد/گیاهی موثر در خواب بهتر کودک


بیشتر بخوانید: اختلالات خواب کودکان نشانه این بیماری ها است


اسطوخودوس آرامش بخش کودک

این متخصص اطفال با اشاره به اینکه تماس مستقیم پوست نوزاد با اسطوخودوس و اسانس آن ممکن است حساسیت‌هایی را ایجاد کند، گفت: اسانس اسطوخودوس آرام بخشی خوب برای القای خواب به نوزاد به شمار می‌رود اما در برخی موارد ممکن است بدن نوزاد به این اسانس حساس باشد و دچار عارضه شود، از این رو توصیه می‌شود این اسانس را به مقدار کم توصیه و در صورت نداشتن عارضه آن را مصرف کنید.

 محتشمی یادآوری کرد: در طب سنتی گل بابونه را به عنوان تسکین دهنده گریه کودک معرفی می‌کنند، همچنین از این گل برای تسکین درد بیماری‌هایی نظیر درد دندان در آوردن، گوش درد، قولنج، اسهال و اضطراب استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
نوه من ۱۵ ماهه است روز خیلی خوب بازی می کند ارتباط بر قرار می کند ولی تا صبح گریه می کند وشید مادرش را می خواهد
Iran (Islamic Republic of)
nahal
۱۶:۲۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام پسر 23 ماهه دارم ک بشدت عصبی است و گریه میکند. ظهرها نیم ساعتمیخابد وگریه میکند. شبها هم بیدارمیشود و باکلی بغل و اهنگ و... به خواب میرود. باید چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام دختر من ۱ سال و نیمه هستش ولی ۱ماهه ک شب تا صبح بیداره تو روزم بین ۱۰تا۱۲ساعت میخابد حتی مواقعی ک صبح زود بیدارش میکنم باز تو روز بیداره ولی شب تا صبح بیداره ممنون میشم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
حلما
۰۱:۲۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
من دخترم ساعت ۵صبح میخابید ولی با یه روش خوب خوابشو تنظیم کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید من یک پسر۵ ساله ویک پسر۱۰ ساله دارم که شبها خیلی دیر میخوابن برای بهتر خوابیدن شون چه دمنوشی بهشون بدم ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۴ دی ۱۴۰۰
سلام من دو قلوی ۱ماه نیمی دارم زیادشکمشان کارمیکنه شیرکمکیشان اپتامیل هستش ممنون میشم راهنمایم کنید
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۰:۲۹ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
کودکان و نوزادانی که کم می خوابند یا خواب خیلی سبک دارند وحتی کودکانی که زیاد می خوابند باید به فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان ارجاع داده شوند چون ممکن است تشنج با علایم خیلی خفیف داشته باشند و والدین اصلا متوجه تشنج کودک نشوند اما بعد از ۳ سالگی بهره هوشی کودک به مرور کم می شود و ممکن است حتی کودک در ۶ سالگی توان رفتن به مدرسه استثنایی را هم نداشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
سلام پاسخ به بردیانوزادشما دارای یبوست می باشد
فلوس وگل ختمی وترنجبین ازهرکدام۱۰مثقال کوبیده دریک لیوان آب جوش دم می کنی .روزی ۴مرتبه اق م اگه شب بیدار شد ترنجبین باید به فرمول بالا اضافه کنی
Iran (Islamic Republic of)
بردیا سهرابزهی
۰۶:۲۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
سلام من یک بچه دو ماهه دارم که خیلی گریه میکنه چند روزه که معده اش کار نمیکنه من چکار کنم که خوب بشه تشکر از شما راهنمایان عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۲ دی ۱۳۹۹
من دوقلو دارم هشت ماه کم خوابی دارن
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۱۲:۵۴ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
سلام من یه نوزاد دو ماه و نیمه دارم ،که در طول روز زیاد نمیخابد و اگه هم بخابه خیلی خوابش سبکه چکار کنم ؟؟؟؟
ممنونم از راهنماییتون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۳۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
من یه پسر۱ساله دارم که اصلا در روز نخوابد من باید چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
Sonya
۰۵:۰۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
عالیه
آخرین اخبار