مهارت آموزشی 20 هزار نفر در خراسان جنوبی

طی 10 ماه گذشته 20 هزار و 201 نفر دوره مهارت های فنی و حرفه ای را در استان گذراندند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  خوش آیند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبیدر نشست خبری گفت:طی 10 ماه گذشته 20 هزار و 201 نفر دوره مهارت های فنی و حرفه ای را در استان گذراندند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد رشد داشته است.

وی افزود :  در بخش غیر دولتی نیز در این مدت 6 هزار و 197 نفر دوره آموزشی در استان برگزار شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش یافته است.

خوشایند گفت: همزمان با ایام دهه فجر امسال، چهار پروژه فنی و حرفه ای با هزینه کرد 15 میلیارد ریال در استان به بهره برداری می رسد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: در این ارتباط پروژه دپارتمان تخصصی گوهرشناسی و گوهرتراشی با همکاری سازمان ایمیدرو با هزینه کرد 10 میلیارد ریال در شهرستان فردوس افتتاح می شود.

وی ادامه داد: همچنین بهره برداری از کارگاه های جدید شهرستان های درمیان و بیرجند، مرکز آزمون آنلاین سربیشه و مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان در دانشگاه بیرجند از دیگر پروژه هاست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی بیان کرد: چهار پروژه نیمه تمام آموزشی در شهرستان های طبس، قاین و زیرکوه نیز در دست انجام است که از 10 تا 75 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه ها را چهار میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با تکمیل این پروژه از نظر ساختمان آموزشی در استان مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر 19 مرکز آموزش در قالب 93 کارگاه ثابت و 530 حرفه آموزشی در بخش دولتی و 170 آموزشگاه آزاد با 169 حرفه آموزشی در بخش غیر دولتی در استان فعال است.

وی از اجرای طرح ایران مهارت در استان خبر داد و افزود: در سال تحصیلی 1398 - 1397 حداقل 10 درصد دبیرستان های دوره اول متوسطه و 100 درصد مدارس هیئت امنایی و مدارس و مراکز غیر دولتی استان باید تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.

خوش آیند گفت: در این طرح دانش آموزان علاوه بر ساعات برنامه درسی کار و فناوری و فرهنگ و هنر تا سقف 60 ساعت مهارت از مجموعه آموزش های مهارتی کوتاه مدت را در قالب دستور العمل فعالیت های فوق برنامه انتخاب و آموزش می بینند.


وی افزود: در پایان این دوره آموزشی گواهی حضور در دوره به صورت رایگان بر اساس فرمت موجود در پورتال سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور توسط آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای طرف قرارداد صادر خواهد شد.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی عنوان کرد: در این طرح مهارت و شایستگی های مورد نیاز در چار چوب استانداردهای آموزشی سازمان از مربی به مهارت آموز هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل می شود.


وی استفاده از ظرفیت و توان آموزش عملی بنگاه های اقتصادی را یکی از اهداف این طرح دانست و ادامه داد: همچنین آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی و کاهش هزینه های جذب و بکارگیری نیروهای فاقد مهارت از دیگر اهداف است.


خوش آیند گفت: تعهد فنی و حرفه ای استان در اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی امسال 580 نفر است که تاکنون 619 مورد جذب شده است.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی اضافه کرد: سربازان در محیط پادگان و یا در مراکز آموزش فنی و حرفه ای در کارگاه های آموزشی شرکت می کنند تا بتوانند ضمن انجام خدمت سربازی، با مهارت های اشتغال برای ورود به بازار کار آماده شوند.
انتهای پیام/ک

آموزش فنی و حرفه ای در خراسان جنوبی افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.