مسابقات اسکی آلپاین در پولادکف سپیدان، رونق بخش گردشگری ورزشی فارس

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: میزبانی مسابقات ورزشی در پیست بین المللی پولادکف سپیدان، می‌تواند استان را به یکی از مقاصد اصلی گردشگری ورزشی کشور تبدیل کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در آستانه برگزاری مسابقات اسکی آلپاین در پیست پولادکف گفت: میزبانی مسابقات ورزشی در این پیست بین المللی، می‌تواند استان فارس را به یکی از مقاصد اصلی گردشگری ورزشی کشور تبدیل کند.

وی ادامه داد: مسابقات ورزشی، فرصتی ویژه در جهت بالفعل‌کردن ظرفیت‌های گردشگری ورزشی و ایجاد توسعه اقتصادی و اشتغال زایی محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس تصریح کرد: تلفیق ورزش و گردشگری علاوه بر ایجاد فضای نشاط در جامعه، منجر به قدرتمند‌تر شدن صنعت گردشگری خواهد شد.

امیری با اشاره به شرایط متنوع اقلیمی استان، افزود: پیست بین المللی پولادکف به عنوان یک جاذبه گردشگری ورزشی و طبیعی با ارائه امکاناتی همچون تله‌کابین، تله‌اسکی، هتل و انواع خدمات اقامتی و پذیرایی، خدمات آموزشی ورزش‌های زمستانی، تجهیزات لازم برای اسکی در شب و تفریحات خانوادگی نظیر خودرو‌های برف رو (اسنوموبیل)، مینی بوب و فرصت ساخت آدم برفی، به عنوان دومین پیست اسکی بین المللی کشور محسوب می‌شود و مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: برگزاری رویداد‌های گردشگری با تبلیغات گسترده و استفاده از ظرفیت گردشگر پذیری در فصل کم رونق گردشگری استان، می‌تواند جایگاه فارس را به عنوان یکی از قطب‌های اصلی گردشگری کشور تقویت کند.

علی اصغر ظریف کارفرد مدیرعامل مجموعه پولاد کف نیز در این خصوص گفت: مسابقات اسکی آلپاین شهرنشینان و قهرمانی جوانان کشور، طی روز‌های دوشنبه و چهارشنبه، هشتم و دهم بهمن‌ماه از ساعت ۸ تا ۱۲ در پیست بین المللی پولادکف شهرستان سپیدان برگزار می‌شود.

وی افزود: این رقابت‌ها با شرکت بیش از ۱۵۰ ورزشکار از ۱۶ استان کشور در دو رشته مارپیچ کوچک و بزرگ با حضور نماینده فدراسیون جهانی اسکی (فیز) انجام و رکورد شرکت کنندگان به صورت جهانی به ثبت خواهد رسید.

انتهای پیام/چ

مسابقات اسکی آلپاین در پولادکف سپیدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار