۹ هزار و ۳۴۴ نفر در گیلان تحت پوشش طرح ملی غربالگری سلامت

در اجرای طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان بالای ۳۰ سال در این استان، ۹ هزار و ۳۴۴ نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مجموع افراد تحت پوشش طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان بالای ۳۰ سال در استان گیلان، پنج هزار و ۱۲۵ نفر زن و چهار هزار و ۲۱۹ نفر مرد بودند.
شاهرخ یوسف زاده چابک با بیان اینکه هفت هزار و ۳۹۰ نفر از افراد تحت پوشش این طرح برای دریافت خدمات به مراکز بهداشتی ارجاع شدند، گفت: در اجرای این طرح به هفت هزار و ۵۳ نفر نیز آموزش سبک زندگی سالم ارائه شد.
وی تصریح کرد: یک هزار و ۵۹۹ نفر تحت آموزش مدیریت پرفشاری خون و شش هزار و ۱۵۹ نفر نیز تحت آموزش مدیریت چاقی قرار گرفتند.
 رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این که برای اجرای این طرح ۴۷۳ نفر کادر پرستاری و ۴۴ نفر از دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت همکاری داشتند، افزود: طرح ملی غربالگری سلامت در گیلان با مشارکت مدیریت امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نظام پرستاری استان، دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت و دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد رشت و آستارا اجرا شد.
طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان با هدف بهبود شاخص‌های مربوط به سلامت و شناسایی افراد مشکوک به پرفشاری خون، اضافه وزن، چاقی، آموزش شیوه سالم، مدیریت پرفشاری خون و چاقی از ۲۲ تا ۲۶ دی ماه جاری اجرا شد.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر شش هزار و ۱۵۸ کادر پرستاری در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان گیلان مشغول به کار هستند.
انتهای پیام/آ

طرح غربالگری سلامت در گیلان به پایان رسید

برچسب ها: غربالگری ، خبر پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.