آلمان علاقمند به طرح‌های روسیه برای حفظ پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد است

یک مقام آلمانی اعلام کرد برلین به طرح‌های جامع مسکو برای حفظ پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد علاقمند است.

آلمان علاقمند به طرح‌های روسیه برای حفظ پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا آدبهر، سخنگوی اداره امور خارجه فدرال آلمان امروز چهارشنبه اعلام کرد برلین به طرح‎‌های جامع مسکو برای حفظ پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد علاقمند است.

این مقام آلمانی گفت: اگر طرف روسی طرحی واقعی به منظور حفظ پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد داشته باشد، جالب خواهد بود و ما می‌خواهیم و باید درباره آن صحبت کنیم.

او در ادامه افزود برلین از برگزاری مذاکرات دو جانبه میان مسکو و واشنگتن به منظور حفظ پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد حمایت می‌کند.

اظهارات این مقام آلمانی در حالی بیان شد که هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان قرار است روز جمعه به منظور دیدار و گفتگو با سرگئی لاوروف، همتای روس خود وارد مسکو شود.

بنا به اعلام این مقام آلمانی، وزرای خارجه دو کشور آینده پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد را در کنار موضوعات دیگر به بحث خواهند گذاشت.

اوایل امروز لاوروف اعلام کرد دیپلمات‌های روسیه در نشست روز گذشته در ژنو، طرح‌های عملی را به آمریکا ارائه دادند که بر مبنای آن‌ها واشنگتن در سطح کارشناسی می‌تواند موشک های را که به ادعای آن‌ها نقض پیمان موشکی هستند، مورد بررسی قرار دهد. با این حال واشنگتن از بررسی طرح‌های روسیه امتناع کرد.

مسکو و واشنگتن بار‌ها یکدیگر را به نقض پیمان هسته‌ای ۱۹۸۷ متهم کرد‌هاند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اکتبر گذشته اعلام کرد که به دلیل نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد از سوی مسکو، واشنگتن از این پیمان خارج می‌شود. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز چهارم دسامبر گذشته در بروکسل اعلام کرد در صورتی که مسکو ظرف ۶۰ روز به تبعیت از این پیمان بازنگردد، واشنگتن از پایبندی به این پیمان دست خواهد کشید.
انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار