۱۸ درصد آب بوشهر هدر می‌رود

معاون راهبری و نظارت در بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: عمر بالای خطوط آب باعث شده که ۱۷ تا ۱۸ درصد آب موجود در خطوط هدر رود و به دست مشترکان نرسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمیدرضا کشفی در نشست با مسئولان آبرسانی خلیج فارس و شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان بوشهر، افزود: حدود ۳۰ درصد آب بدون درآمد در استان بوشهر وجود دارد که ۱۷ تا ۱۸ درصد آن به سبب هدر رفت آب است.

وی میزان آب بدون درآمد در استان‌ها را به طور میانگین ۲۳.۵ درصد عنوان کرد و ادامه داد: خطوط آبرسانی استان بوشهر با توجه به قدمت بالا و فرسودگی، برای توزیع عادلانه آب نیازمند بازسازی و نوسازی است.

معاون راهبری و نظارت در بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد: برای تابستان آینده استان‌های هرمزگان، بوشهر، اصفهان و خراسان رضوی با مقداری کاهش آورد آب روبه‌رو هستند که تلاش می‌شود با برنامه ریزی‌های لازم این کمبود جبران شود.

کشفی با اشاره به اینکه خط آبرسانی کوثر طولانی‌ترین خط آبرسانی است، گفت: خط انتقال کوثر با قدمت بالای ۱۲ سال ظرفیت بالایی دارد جمعیت فراوانی را زیر پوشش قرار داده است که برای حفظ، نگه‌داری و نوسازی آن باید طرح مورد نیاز تدوین و عملیاتی شود.

وی با تاکید بر تشکیل کمیته ویژه مدیریت آبرسانی در استان بوشهر، هدف از ایجاد این کمیته را رویکرد سیاست‌گذاری و یکسان سازی، شناسایی ظرفیت‌ها و پایداری خطوط انتقال آب، آموزش و پیشبرد طرح‌های آبرسانی و نگهداری خطوط آبرسانی عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

خطوط آبرسانی بوشهر فرسوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.