رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران:

کنترل فضای مجازی از وظایف شورای عالی فضای مجازی است

وزیر کشور گفت: کنترل فضای مجازی از وظایف شورای عالی فضای مجازی است. در شورای اجتماعی راهکارهای خود را پیشنهاد می‌دهیم.

کنترل فضای مجازی از وظایف شورای عالی فضای مجازی استبه گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران و درباره ارائه راهکار‌های عملی درباره آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی گفت: فضای مجازی با شرایطی که دارد؛ شرایطی که در آن هیچ‌گونه نظارت منطقی و قانونی بر رفتارها در فضای مجازی وجود ندارد؛ طبیعی است که باید نهادی بر این موضوع نظارت کند و مجوز‌های لازم را دهد. 

وی  با بیان اینکه خانواده‌ها مراجعات بسیار زیادی دارند و نگران فرزندانشان در این فضای باز غیر مدیریت شده هستند؛ گفت: در این جلسه موضوع کنترل فضای مجازی مطرح و مقرر شد که قوانین و مقررات، روش‌ها و شیوه‌هایی که بتواند تضمین، اطمینان و ثبات بیشتری را در خصوص استفاده از این فضا ایجاد کند؛ تعیین شود. 

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه کنترل فضای مجازی از اختیارات و وظایف شورای عالی فضای مجازی است، گفت:  ما در شورای اجتماعی حتما موضوعات خود را  پیشنهاد می‌دهیم؛ اگر اعضای شورای عالی فضای مجازی  تمایل به انجام این پیشنهادات داشته باشند شورای اجتماعی آمادگی دارد این نظرات را به آن‌ها ارائه دهد. شورای اجتماعی با استفاده از نظر کارشناسان و بهره‌گرفتن از شیوه‌هایی که در دنیا و در کشور ما اعمال می‌شود و به کمک  طرح‌هایی که  به ما پیشنهاد می‌شود؛  امیدوار است به یک جمع‌بندی در خصوص مواجهه با فضای مجازی برسد. نهایت هدف ما استفاده مطلوب و منطقی از فضای مجازی و دفع مضرات آن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار