معاون وزیر بهداشت؛

بهره‌مندی از توانمندی مرکز تحقیقات زخم و سوختگی شیراز برای تأمین نیاز‌های استانی و ملی

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از مرکز تحقیقات زخم و سوختگی شیراز، بر اهمیت بهره‌مندی از توانمندی‌های این مرکز برای تأمین نیاز حوزه‌های مرتبط، در سطح استانی و ملی تأکید کرد.

بهره‌مندی از توانمندی مرکز تحقیقات زخم و سوختگی شیراز برای تأمین نیاز‌های استانی و ملیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت از مرکز تحقیقات زخم و سوختگی بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمؤمنین (ع) شیراز بازدید کرد و از نزدیک با خدمات این مرکز آشنا شد.

وی با آگاهی از دستاورد‌های این مرکز تحقیقاتی ابراز امیدواری کرد تا با هماهنگی با مسؤولان حوزه تجهیزات پزشکی و وزارت، نسبت به تسریع در صدور مجوز‌ها و استفاده گسترده از محصولات تولید داخل در مسیر ارتقای سلامت مردم اقدام شود.

ملک زاده با تأکید بر سرعت بخشیدن به پروژه کشت سلولی و کراتینوسیت و همچنین تهیه پوست موردنیاز بیماران سوختگی، موفقیت‌ها را نتیجه اهداف بلند، پشتکار و خستگی‌ناپذیری دانست.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ضمن بازدید از زیرساخت‌های مرکز تحقیقات زخم و سوختگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، استفاده از گرنت‌های علمی پژوهشی اولویت‌دار در زمینه زخم و سوختگی را عاملی مهم در خودکفایی در این زمینه برشمرد.

معاون درمان دانشگاه نیز در این بازدید ضمن اشاره به توانمندی‌های مرکز تحقیقات زخم و سوختگی و ارتباط مستقیم آن با خدمات‌رسانی بالینی و حضور افراد علاقه‌مند در این حوزه، خواستار حمایت مستقیم معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در ایجاد بستر کشت سلولی در مقیاس وسیع‌تر شد.

عبدالخالق کشاورزی این اقدام را تلاشی برای افزایش امکان درمان بیماران سوختگی با درصد‌های بالاتر و همچنین بیماران مبتلابه زخم‌های مزمن دیابتی دانست.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز که در این بازدید معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت را همراهی می‌کرد، با ابراز خرسندی از عملکرد تیمی محققان بالینی و علوم پایه برای تأمین نیاز‌های بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمؤمنین (ع) و تلاش برای خودکفایی بیشتر، آمادگی حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه را برای عملیاتی ساختن ایده‌های علمی در این مرکز اعلام کرد.

رئیس مرکز تحقیقات زخم و سوختگی دانشگاه نیز در این بازدید با ارائه دستاورد‌ها و تولیدات این مرکز و بیان چشم‌انداز آتی فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی آن، حمایت بیشتر معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در تکمیل و تجهیز این مرکز را خواستار شد.
انتهای پیام/م

برچسب ها: درمان ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.