جامعه‌ سالم و توسعه یافته با گزینش افراد شایسته در مناصب مختلف

معاون استاندار گفت: گزینش افراد شایسته در مناصب مختلف، جامعه‌ای سالم و توسعه یافته را شکل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه گزینش افراد اصلح و شایسته در مناصب مختلف، جامعه‌ای سالم و توسعه یافته را شکل می‌دهد، گفت: هسته‌های گزینش با انتخاب افراد شایسته، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی را در ارائه خدمات بهتر و مناسب به جامعه یاری می‌کنند.

رضا حسینی ادامه داد: کار هسته‌های گزینش همانند کار قضاوت خطیر و حساس است، زیرا باید با قضاوت صحیح از بین متقاضیان، بهترین فرد را برای جذب و بکارگیری انتخاب کنند.

وی افزود: تمامی جهت گیری‌ها و گزینش‌ها در جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب قانون اساسی انجام می‌گیرد و موازین اسلامی و دینی در این بخش بیشترین اهمیت را داراست، زیرا دین اسلام در تمامی موضوعات اجتماعی احکام خاصی دارد.

حسینی تاکید کرد: البته در گزینش افراد، علاوه بر معیار مهم دیانت، معیارهایی، چون اخلاق، کفایت و تخصص نیز باید در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه پیامبران و ائمه اطهار از جانب خداوند متعال انتخاب و گزینش شدند، افزود: پروردگار متعال بهترین بندگان را برای هدایت بشر انتخاب کرده تا اثرگذاری بیشتری را در جامعه داشته باشند.

وی بیان کرد: گزینشگران باید از بین نظرات مردم از عملکرد خود مطلع شوند، زیرا اگر مردم از عملکرد دستگاه‌های اجرایی رضایت داشته باشند یعنی هسته‌های گزینش به درستی انجام وظیفه کرده اند.

حسینی افزود: هسته‌های گزینش علاوه بر اینکه در انتخاب افراد اصلح برای استخدام نظارت دارند، در انتخاب مدیران نیز نظارت دقیق دارند تا افراد اصلح در مناصب مدیریتی قرار گیرند.

مدیر هسته گزینش استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ۱۱ هزار پرونده گزینشی تاکنون در سامانه گزینش استانداری ثبت شده است.

غلامرضا صراف افزود: در سال جاری یک هزار و ۲۹۸ پرونده شامل تمدید قرارداد، تبدیل وضعیت و انتخاب برای مشاغل حساس توسط هسته گزینش بررسی شده که نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال ۴۲۹ مصاحبه، ۲ هزار و ۵۱۸ استعلام و ۲ هزار و ۹۱۴ مورد تحقیق صورت گرفته است که در نهایت برای یک هزار و ۲۶۰ پرونده رای صادر شده است.

گفتنی است نشست مدیران و اعضای هسته‌های گزینش استان، امروز ۱۵ دی ماه همزمان با سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) در امر تشکیل گزینش در محل استانداری برگزار شد و در این نشست با اهدای لوح تقدیر از گزینشگران استان تجلیل بعمل آمد.

 

انتهای پیام/ی

 

انتخاب افراد شایسته در پست های مدیریتی

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.