باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

هزار توی حذف کنکور؛ سوابق تحصیلی به داد داوطلبان می‌رسد؟

حذف کنکور داستانی طولانی و بی سرانجام است که گویی تمهیداتی جدید، آن را در مسیر سامان‌یافتن انداخته است.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، «کنکور حذف می‌شود»؛ داستانی تکراری و بی سرانجام که که هر از گاهی صحبت از آن می‌شود، اما هنوز بعد از سال‌ها به هیچ نتیجه ای نرسیده است و فقط در حد صحبت  و قوانین بدون اجرا  روی کاغذ جا خشک کرده است.

این ماراتن علمی چنان در کشور ریشه دوانده است که به‌سادگی توان حذف آن وجود ندارد و حتی سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش که طی زمان فعالیتش به عنوان وزیر  مدعی و پیگیر حذف آزمون است  با توجه به گستردگی مافیای موجود در این آزمون  از حذف آن اظهار ناتوانی کرده است و معتقد است که موسسات کنکوری کُتشان را در آورده‌اند و آماده یک کشتی جانانه با آموزش و پرورش هستند.

نه تنها آموزش و پرورش بلکه مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی  و وزارت علوم هم درباره حذف کنکور اظهاراتی را داشتند، اما همچنان این غول بی شاخ و دم بر نظام آموزشی کشور سایه انداخته است و قصد جدا شدن از آن را ندارد و در این میان نوجوانان و جوانان بسیاری بهترین سال‌های عمر خود را برای رسیدن به کرسی‌های دانشگاه تلف می‌کنند و با استرس زیاد تحصیل می‌کنند تا بتوانند یکی از کرسی‌های دانشگاه‌های مطرح و رشته‌های خوب دانشگاهی را تصاحب کنند که گاه در این مورد  مغلوب می‌شوند.

هزار توی حذف کنکور/ سوابق تحصیلی به داد داوطلبان می‌رسد؟

 معادله پیچیده اعمال سوابق تحصیلی در کنکور

حذف کنکور در دهه ۹۰ شکل جدی به خود گرفت و نمایندگان مردم در مجلس به دنبال راه حلی برای این مشکل بودند  به همین جهت تاثیر سوابق تحصیلی برای ورود به دانشگاه مورد توجه قرار گرفت و  قانون مربوط به تأثیر سوابق تحصیلی در سال ۹۲ به تصویب رسید و این قانون در سال ۹۳ و ۹۴ با تأثیر قطعی ۲۵ درصدی اجرایی شد اما با شکایت از این روند در دیوان عدالت اداری قانون با تغییراتی مواجه شد و مصوبه جدید شکل گرفت  که تأثیر سوابق تحصیلی در سال ۹۵ با تأثیر مثبت باشد  و این روند برای کنکور سال‌های ۹۶ و ۹۷ هم اجرا شد.

برای کنکور ۹۸ بحث و بررسی های بسیاری در این مورد شکل گرفت تا در نهایت و بعد از کشمکش های بسیار درنهایت تاثیر قطعی سوابق تحصیلی به تاثیر مثبت تغییر یافت و داوطلبان برای کنکور مانند سال های قبل عمل خواهند کرد هر چند که آموزش و پرورشی ها از این  نوع اعمال سوابق تحصیلی ناراضی بودند حتی وزیر آموزش و پرورش در یکی از سخنرانی ها درباره امتحانات نهایی و حذف کنکور گفته بود که اگر این نمرات در کنکور اثر نداشته باشد برگزاری امتحان نهایی صرف هزینه بی جهت است  اما در نهایت  شورای سنجش  و پذیرش  و نمایندگان مجلس توانستند حرف خود را به کرسی بنشانند.

هرچند پیش از این مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش به خبرنگارحوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوانگفته بود که تأثیر مثبت سوابق تحصیلی به منزله بی اعتباری سوابق تحصیلی، برنامه درسی و تلاش‌های دانش‌آموز و معلمان در مدرسه است، تصریح کرد: این رویکرد به بی‌عدالتی آموزشی دامن می‌زند و افرادی در کنکور موفق خواهند شد که با بنیه مالی قوی مهارت‌های تست‌زنی و تحصیلی را آموخته باشند و به کمک مافیای کنکور رتبه‌های خوبی کسب می‌کنند.

داستان پر پیچ و خم حذف کنکور برای سال آینده گویی تمامی ندارد و داوطلبان هر آن خبری جدید در این مورد دریافت می‌کنند و بعد از تغییر در سیاست اعمال سوابق تحصیلی، منصور غلامی وزیر علوم از  پذیرش حداقل ۸۵ درصد تمامی ظرفیت‌های آموزش عالی در دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی، فنی و حرفه‌ای و جامع علمی کاربردی براساس سوابق تحصیلی خبر داد و گفت:  داوطلبان متقاضی رشته محل‌های اعلامی هر دانشگاهی ضرورتی به ثبت‌نام و شرکت در کنکور سراسری ندارند و  لیست رشته‌محل‌های دانشگاهی تا آخر دی ماه قبل از ثبت‌نام کنکور سراسری از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام می شود.

این خبر برای داوطلبان کنکوری خبری خوش به حساب می آمد و از طرفی پای مافیا از نظام و تعلیم و تربیت تا حدی کوتاه می‌شد اما خلف وعده درباره انتشار فهرست رشته محل ها باز هم نگرانی برای دانش آموزان سال های پایانی دبیرستان و داوطلبان کنکور به همراه داشت همچنین در صحبت های وزیر علوم توضیحی کامل از چگونگی این اعمال سوابق تحصیلی به میان نیامده بود.

هزار توی حذف کنکور/ سوابق تحصیلی به داد داوطلبان می‌رسد؟

وزیر آموزش و پرورش خداحافظی با کنکور را رسانه ای کرد

در حالی که داوطلبان کنکوری همچنان بلاتکلیف از اوضاع کنکور بودند و حذف یا کمرنگ شدن این غول بی شاخ و دم را باز هم صرفا یک وعده می دانستند اما آخر هفته گذشته بود که وزیر آموزش و پرورش در حساب شخصی توئیتر خود با هشتگ خدافظ کنکور از سر و سامان دادن به این آزمون خبر داد و نوشت: «امروز چهارشنبه ساعت ۶:۳۰ صبح جلسه تعیین تکلیف کنکور سال آینده برگزار شد.

ورود به ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها نیازی به شرکت در کنکور و تحمل اضطراب‌های طاقت فرسا ندارد و صرفا سوابق تحصیلی ملاک عمل است.»

هزار توی حذف کنکور/ سوابق تحصیلی به داد داوطلبان می‌رسد؟

البته در این پیام کوتاه توئیتری باز هم سوالاتی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور مطرح بود و شائبه هایی برای آنها شکل گرفت اما سازمان سنجش در باره شرایط این قانون اعلام کرد که اطلاعیه مربوط به نحوه پذیرش و شرایط و ضوابط داوطلبان و نحوه درخواست پذیرش از موسسات و مدارک و سوابق موردنیاز در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۹۷ منتشر می‌شود و داوطلبان واجد شرایط و متقاضی پذیرش بهمن ماه از تاریخ ۲۹ دی تا ۶ بهمن ماه برای پذیرش به موسسات پذیرنده که در اطلاعیه ۲۵ دی ماه منتشر می‌شود مراجعه خواهند کرد.

داوطلبان متقاضی پذیرش رشته محل‌های صرفا سوابق تحصیلی نیازی به شرکت در کنکور سراسری ۹۸ که ثبت‌نام آن از تاریخ ۲۴ بهمن تا دوم اسفند ۹۷ است، ندارند.

اعمال سوابق تحصیلی و نگرانی از نمره فروشی

اعمال سوابق تحصیلی برای ورود به ۸۵ درصد از رشته‌های دانشگاهی نقطه عطفی برای داوطلبان کنکور حساب می‌شود، اما برخی از آن‌ها اعمال سوابق تحصیلی را نگران کننده می‌دانند و معتقدند که مدارس غیر دولتی با توجه به کیفیت آموزشی و روند نمره‌دهی موفقیت بیشتری را کسب خواهند کرد و حتی برخی دیگر معتقدند که حذف کنکور و اعمال سوابق تحصیلی نه تنها منجر به عدالت آموزشی و بهبود وضعیت نظام تعلیم و تربیت می‌شود بلکه باعث شده تا مافیای کنکور که تا پیش از این بیرون از مدارس وجود داشته اند حالا به داخل مدرسه راه پیدا کنند و از طریق نمره فروشی بخواهند برای دانش آموزان بازار مکاره ای ایجاد کنند.

از طرفی در سال‌های قبل امتحانات نهایی با مشکلاتی مواجه بود و در برخی از سال‌ها شاهد فروش سوالات امتحانی بودیم که این مشکل در نهایت با دخالت آموزش و پرورش و حتی مجلس تا حدی سامان پیدا کرد.

یکی از گره های حذف کنکور هم همین امتحانات نهایی  و کیفیت طراحی و برگزاری آن  است که عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش درباره امنیت امتحانات نهایی گفته بود با اتخاذ روش‌های جدید از هر گونه فروش سوالات امتحانی و تقلب در این مورد جلوگیری می‌کنیم و فروش سوالات امتحانی را به همه حوزه امتحانی تعمیم نداده بود.

مهدی بهلولی کارشناس آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نگرانی داوطلبان کنکور نسبت به اعمال سوابق تحصیلی و نمره فروشی و تاثیر مدارس غیردولتی در  ارتقای کیفیت نمرات دانش آموزان اظهار کرد: رمز و راز مدارس غیردولتی و موفقیت آن‌ها در فرآیند‌های آموزشی گزینش است؛ در واقع مدارس غیر دولتی که از نظر فضای آموزشی و تامین امکانات مشکلی ندارد با برگزاری آزمون‌های ورودی دانش آموزانی که استعداد و توانایی بالایی دارند جذب کرده بنابراین خروجی آن‌ها هم به نتایج قابل قبولی  دست می‌یابند.

وی ادامه داد: البته نباید از این موضوع غافل شویم که تمام مدارس غیردولتی هم موفق نیستند و می‌توان آن‌ها را به ۲ دسته تقسیم کرد؛ برخی از مدارس غیردولتی حتی از مدارس دولتی هم نتایج ضعیف تری دریافت می‌کنند بنابر این شرایط نمی‌توان از این موضوع نگران بود که مدارس دولتی از مدارس غیردولتی باز می‌مانند.

هزار توی حذف کنکور/ سوابق تحصیلی به داد داوطلبان می‌رسد؟

کنکور خط دهی به نظام  آموزشی است

این کارشناس آموزشی با اشاره به اینکه موافق حذف کنکور است، تصریح کرد: این آزمون آثار منفی بسیاری در نظام آموزشی دارد که یکی از بارزترین این عوارض خط دادن به آموزش است؛ البته تمام آزمون‌های هماهنگ این اثر را دارند، ولی حذف تمام آنها به یکباره ممکن نیست و باید به تدریج این آزمون‌های هماهنگ کم شود همچنین باید سعی کنیم تا آزمون‌ها از حالت تستی فاصله بگیرد.

وی با اشاره به  این طرح  به آموزش کیفی در مدارس کمک می کند،  تصریح کرد: با توجه به اینکه آزمون های هماهنگی کشوری ملاک عمل در ورود داوطلب به دانشگاه است، بنابراین کیفیت آموزشی مدارس  در کسب نتیجه بهتر کمک کننده است.

بهلولی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد این طرح برای داوطلبان کنکوری طرحی مناسب است، تصریح کرد:  معمولاً می توان به اصالت نمرات حوزه‌های تصحیح تکیه کرد البته باید نظارت بر روند اجرای آزمون‌ها بیشتر شود تا مانند سال‌های گذشته شاهد فروش سوالات امتحانی یا لو رفتن سوالات مشابه  نباشیم همچنین پیشنهاد می‌شود  برای بهبود شرایط، امتحانات نهایی به پایه‌های پایین‌تر هم تسری پیدا کند.

هزار توی حذف کنکور؛ سوابق تحصیلی به داد داوطلبان می‌رسد؟

کاهش سلطه کنکور به حذف آن منجر می‌شود؟

مجتبی‌ شریعتی ‌نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم درباره سازوکار حذف کنکور  پیش تر به خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود که حذف کنکور تا سه سال آینده امکان ندارد و آنچه در مورد حذف کنکور هدف است، حذف کامل آن است، اما مراحل و چگونگی فرآیند آن  باید بررسی شود.

حذف کنکور می تواند پای مافیای آن را از مدارس کوتاه کند و  تنزل کیفیت آموزشی که محدود به چند تست بیشتر زدن شده است، تا حدی سامان دهد اما این مساله زمانی محقق خواهد شد که عدالت آموزشی و سطح کیفی تمام انواع مدارس هم به همان نسبت ارتقا یابد از طرفی رقابت بر سر رشته محل‌های باقی مانده که تماما رشته های محبوب و دانشگاه های برند را شامل می شوند هنوز تب کنکور را آنطور که باید و شاید پایین نیاورده است و برای این ظرفیت هم باید فکری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۱۶:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
محاله ممکنه کنکور حذف بشه چون تمام این اساتید کنکور و مشاورای کنکوری و موسسه هایی مثل گزینه دو و یا قلمچی یا حتی انتشارات خیلی سبز و گاج و غیره... پولشون رو از همین کنکور در میارن و فقط ب فکر پول درآوردن هستن و کنکور واسشون یه منبع درآمده بزرگ محسوب میشع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
تاحالادوازدهمیا بیشتربه کنکور تکیه کردن شاید خیلی به معدل اهمیت ندادن بی انصافی میشه یهوکنکوروبردارن
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۴:۳۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
تروخدا حذفش کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۴۳ ۲۰ تير ۱۳۹۸
قول میدم کلاس های کنکور تبدیل به مدارس غیر انتفاعی تبدیل میشن و بی سودا پولدار با نمره عالی میرن به دانشگاه
بعد ما باید تلاشم بکنیم که شاید یک ۱۷ بگیریم
دمتون گرم بازم حق ما رو بخورین نوش
Iran (Islamic Republic of)
مهدیس
۱۷:۴۳ ۱۳ تير ۱۳۹۸
اگه راست میگین بیاین کنکور تجربی رو بردارین
Iran (Islamic Republic of)
ماسک
۰۰:۳۹ ۰۸ تير ۱۳۹۸
تا زمانی که تقاضاچند رشته خواص برابر نشه و دانشگاهای علمی کاربردی گسترش پیدا نکنه این مشکل حل نخواهد شد حذف کنکور نه تنها مشکلات رو حل نمیکنه بلکه بیشتر میکنه الان سازمان سنجش به تجربه خوبی رسیده درسته اصولی نیست ولی راه حل بهتری نیست
Iran (Islamic Republic of)
بطحایی هم فانی شد
۱۲:۱۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
این رشته محل ها که اصلا آینده ای ندارند
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۹:۴۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
اتفاقا عدالت در کنکور نسبت به سوابق تحصیلی بیشتره ...و در جواب این گفته گزارش بالا: ((رویکرد به بی‌عدالتی آموزشی دامن می‌زند و افرادی در کنکور موفق خواهند شد که با بنیه مالی قوی مهارت‌های تست‌زنی و تحصیلی را آموخته باشند و به کمک مافیای کنکور رتبه‌های خوبی کسب می‌کنند)) این استدلال میشه اورد همون افراد با بضاعت اینبار برای کسب معدل بالا و سوابق تحصیلی بهتر براحتی هرچی بیشتر میتونن از موسسات کمک بگیرن.... تازه راه تقلب در نمره دادن بسیار بازتر و راحت تره تا کنکور......
United States of America
معین
۱۹:۳۲ ۲۱ دی ۱۳۹۷
ببخشید یک سوال داشتم خب این قانون ها واسه سال98هست فرض کنید من کنکور98 قبول نشدم و میخوام 99 کنکور بدم و معدلم هم پاییه تکلیف من چی میشه این وسط وهزاران هزار نفری که مثل من هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۳:۱۳ ۱۹ دی ۱۳۹۷
حذف کنکور فقط برای کسانی مثبت خواهد بود که در رفاه کامل به سر می برند و کسانی که برای کنکور تلاش می کنند ممکن است از هر قشری و هرمکانی باشند که حذف کنکور فقط نظام سرمایه داری را رواج خواهد داد طوری که افراد قشر ضعیف نخبه از ورود به دانشگاههای معتبر محروم شوند
Ukraine
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۶ دی ۱۳۹۷
تنها راه مقابله با مافیا و غول کنکور این هست که حداقل 60 درصد دبیرستانهای ایران تبدیل به هنرستان شوند و به همین ترتیب 60 درصد دانشگاه های ایران (دولتی و آزاد) تبدیل به هنرسراهای آموزش شغلی یا هنرورزی یا چیزی شبیه آن شوند.
واقعا سوال اصلی اینست چرا اصلا اینهمه دانشگاه و دانشجو داریم؟ آیا همه برای تحصیلات عالیه ساخته شده اند؟!!! نتیجه کار این شده که در سالهای اخیر مهندسین زیادی تولید کردیم که حتی یک انتگرال ساده بلد نیستند بگیرند!! چرا؟ چون ظرفیت دانشگاه ها (آزاد و دولتی و پیام نور و غیرانتفاعی و ...) را به حدی افزایش دادیم که هرکس ثبت نام کند قبول میشود با هر رتبه ای. بعد از چند سال هم بیکار تحویل جامعه میدهیم که به هیچ دردی نمیخورند بخصوص در رشته های علوم انسانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۵ دی ۱۳۹۷
انشاالله‌حذف‌بشه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۱۰ ۱۵ دی ۱۳۹۷
کنکور باید حذف بشه هرکسی هر رشته ای علاقه داره بره دلیل تقاضای بالای پزشکی و...همین درآمدای بالاس که به خاطر سختی قبولی تو اوناست،هم بهتر که پزشکی به مرز اشباع برسه درآمدش بیاد پایین ، برای موفقیت تو کنکور یا باید خیلی مخ باشی که اونم درصدش کمه یا باید سهمیه داشته باشی یا ی کیف پر پول که خرج کلاس های تست خیلی عالی کنی که اونم تضمینی نیست،تستا میخوای حل کنی هزارتانکته داره اصلا نمیدونی ازکجااومده حداقل کنکور حذف نمیکنین ی تدبیری بکنین که اگه دانش آموز هرچند ضعیف اون راهو ادامه بده دست خالی برنگرده،صدمدل کلاس کنکور وکتاب کنکور که فقط آدموگیج میکنه و از آخرم چیزی ازتوش درنمیاد،مهم اینه که دانش آموز با الگویی که معلم یادداده بتونه تست حل کنه نه اینکه تو مدرسه یه چیزی یادمیدین تو کنکور همونو به سخت ترین حالت ممکن میپرسین،من خودم دانش آموز درس خون و زرنگیم ولی وسط راه ول کردم کنکورو داشتم افسرده میشدم از بس توجواب دادن تست مشکل داشتم و اشکم درمیومد احساس میکردم نسبت به رتبه های برتر خیلی خنگم ولی الان که از جو کنکور دراومدم فهمیدم بخاطر کم شدن اعتماد بنفسم توسط معلما،استاداوآموزش پرورشه ،قدرخودتونوبدونین و راهیوبرین که توش آرامش باشه بتونین بالذت درس بخونین ارزش ما بیشتر از چندتا کتاب تست و حتی مدرک پزشکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۶ دی ۱۳۹۷
اشتباه می فرمایید، هر کس استعداد منحصر به فرد خودشو داره، مشکل کشور اینجاست که فقط هر کی در ریاضی و فیزیک خوبه را می گن نخبه و بقیه رهیچی .

اینها که نخبه نیستند وگرنه تو این چند دهه یکیشون جایزه نوبل می برد.
کنکور بی عدالتی چطور تو یک امتحان 4 ساعته یک سری به همه چیز می رسند و یک سری همه چیز را از دست می دهند؟
شما اصلا خنگ نیستی، می تونیم بگیم تو برخی موارد ممکن استعداد کمتری داشته باشید که در برخی موارد دیگر از خیلی از نفرات برتر کنکور بهترید. من تو یک سری مواردی مسائلی رو حل کردم که کل دانشجوهای شریف و تهران و نفرات برتر کنکور نتونستند تو چند سال حل کنند ولی رتبه کنکور هیچگاه خوب نیست چون کسی از مواردی که کشور نیاز داره و من استعداد دارم نمی پرسه. چند تا صنعتی شریفی و رتبه برتر کنکور تو ایران خودرو و سایپا هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۶ دی ۱۳۹۷
والا معلمایکنکورم همین معلمای مدارس غیر دولتی ان و سوالای کنکور همه و همشاز کتابه و هر کی گفت که یه سوال تو کنکور اومده و خارج از کتاب بوده بره سازمان سنجش حقشو بگسره وزیر اموزش پرورش به جای اینکه معلمای دولتی و سوال فروشی رو بگیره اومده میخواد کنکور روحذف کنه خب عزیزم اگه کنکور حذف بشه فرق بین من و نفرات برتر یا افراد با استعداد تو کجا معلوم میشه؟امتحان نهایی هم که سوالاش از خود کتابه یعنی هر کی سوالای کتابو حفظ باشه تو همه درسا بیست میشه یکی به وزیر اموزش پرورش بگه برو جلوی معلمایی که تو مدارس دولتی میان و سر بچه هارو الکی گرم میکنن بگیره چون اگه مدارس دولتی هم خوب درس بدن و مفهومی درس بدن دیگ مدارس غیر دولتی نیاز نمیشن که
Germany
پیام
۲۲:۰۱ ۱۵ دی ۱۳۹۷
سلام، اگه کسی پاسخ سوالم رو میدونه خواهشها جواب بده، ممنون.
Switzerland
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۵ دی ۱۳۹۷
من 20سالمه خیلی از همکلاسیام به خاطر اینکه پارتی داشتن معدل نهایشون بالا بود کنکورو هم که هیچی نشدن حالا چه شود با حذف کنکور خخخ دانشگاههامون همه خراب میشن
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۲۱:۴۸ ۱۵ دی ۱۳۹۷
به همه دانش آموزان توصیه میکنم خیلی جدی بشینند و درسشان را بخوانند و به این مسائل فکر نکنن چون فقط برخی مسئولین ما بلدن خوب حرف بزنن و متأسفانه در عمل کاری انجام نمی دهند کنکور پیش از این بوده حالا است و تا ابد نیز خواهد بود با آرزوی موفقیت و سربلندی برای دانش آموزان میهنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۵ دی ۱۳۹۷
حذف کنکور بدترین صدمه رو به بنیه علمی کشور میزنه، چون مراکز غیر دولتی و معلمان بدتر از مافیای کنکور میشن،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۵ دی ۱۳۹۷
هیچ فرقی نمی کند چه کنکور حذف شود چه نشود رشته های خوب مال آقازاده ها و.... است .
دانشگاه آزاد هم که هر کس پول دارد رشته های خوب را می گیرد. به عبارت دیگر آقازاده ها و پو لدارها فقط حق زندگی دارند و لاغیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۵ دی ۱۳۹۷
کنکور فعلا بهترین گزینه است
Iran (Islamic Republic of)
هدیه
۱۹:۱۲ ۱۵ دی ۱۳۹۷
من تازه سال دهم هستم و از الان واسه کنکور استرس دارم ولی با این حال به نظر من نباید کنکور کامل برداشتع بشه
حتی کشور های خارجی بیشرفته هم برای جذب دانشجو هاشون یه آزمون ورودی دارن
کنکور نباید تاثیر کلی بر کل تلاش یک جوون داشته باشه ولی آزمونی که بچه ها رو بسنجه تا مشخص بشه چقدر یادشون مونده و برای سنجش حافظشون لازمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۶ دی ۱۳۹۷
شما انگار تجربه کشورهای پیشرفته رو نداری.
کشورهای دیگه برای تمام مردمشون برنامه ریزی می کنند، از اول دبستان استعداد یابی می کنند و برای هر فرید مسیری که به استعدادش می خوره انتخاب می کنند تا موفق بشه.
. هیچ کدوم از کشورهای پیشرفته دنیا کنکور نداره و حتی دانشجو خارجی هم میگیره. اگر کنکور روش درستی بود الان اینهمه آدم با رتبه بالا کنکور تو کشورند، آیا وضعیت کشور خوبه؟
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۰:۰۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
در جواب هدیه: مگه خود شما تجربه کشوهای پیشرفته رو داری؟ همه کشور ازمون ورودی دارند.... از پرسروصداترینش هم کشور چین....
بعد در ضمن مگه کنکور و افراد برتر کنکور باید باعث پیشرفت بشن...
مث اینه بگی این همه بازیکن منتخب تو لیگ برترو فوتبال داریم مگه تونستی تو فوتبال پیشرفت کنیم....

تنها با مساله استعداد یابی و شایسته سالاری موافقم... اما اتفاقا و دقیقا کنکور معیار بهتری برایه انتخاب شایسته هاست تا از طریق امتحان و سوابق تحصیلی که نمره فروشی... سوال فروشی و هزار داستان دیگه داره..
Iran (Islamic Republic of)
هدیه
۱۹:۱۲ ۱۵ دی ۱۳۹۷
من تازه سال دهم هستم و از الان واسه کنکور استرس دارم ولی با این حال به نظر من نباید کنکور کامل برداشتع بشه
حتی کشور های خارجی بیشرفته هم برای جذب دانشجو هاشون یه آزمون ورودی دارن
کنکور نباید تاثیر کلی بر کل تلاش یک جوون داشته باشه ولی آزمونی که بچه ها رو بسنجه تا مشخص بشه چقدر یادشون مونده و برای سنجش حافظشون لازمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۵ دی ۱۳۹۷
فقط میخواستن دستشون باز بشه برای پارتی بازی بعدا هم مثلا هزار نفر معدل بیست همشون میخوان برن یه رشته تهران ایا جا برای هر هزار نفربرای اون رشته هست پس خیلی هم به حذف کنکور خوشحال نباشین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۵ دی ۱۳۹۷
یادتون باشه چی میگم بهترین دکترهای پنج سال دیگه فارغ التحصیلان دانشگاه ازادن که حقشان تو کنکور 96 به بعد خوردن وبا تکیه به سواد خودشون رفتن دانشگاه ازاد وبهترین فیزیو تراپها مربوط دانشگاه دولتین که بازهم حقشان خورده شد وچون پول نداشتن برن ازاد پزشکی بخونن ماندن دانشگاه دولتی وفیزیو خوندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۵ دی ۱۳۹۷
خدامی دانه درحق دانش اموزانی برسه که پارتی ندارند بچه من مدرسه تیزهوشان باازمون بدون پارتی رفته حالاچی بشه خدامی دونه نمره هاحالامیشه پارتی بازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۵ دی ۱۳۹۷
کنکور چیه دیگه ؟؟ این را بردارید بره پی کارش!!
جلو پیشرفت جوونا و دانش باید آزاد باشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۵ دی ۱۳۹۷
کنکور چیه دیگه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۵ دی ۱۳۹۷
جلو پیشرفت جوونا و دانش باید آزاد باشه .کنکور حذف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۵ دی ۱۳۹۷
حذف کنکور یعنی بها دادن به دانش‌های تکمیلی برای همه مردم !!!!!؟؟؟؟؟
یعنی گسترش دانش‌های کاربردی !!!!!!؟؟؟؟؟
یعنی بالا بردن سطح دانش جامعه !!!!!!؟؟؟؟؟
یعنی پرش جامعه به سطح بالاتری از آگاهی!!!!!؟؟؟؟؟
و......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۵ دی ۱۳۹۷
کاملا نادرسته. حذف کنکور یعنی باز شدن پای آقازاده ها به دانشگاههای برتر.
نیازی به حذف کنکور نیست اگه مسولان راست میگویند ظرفیت رشته های پر طرفدار را بالا ببرند یا اینکه سطحی معیین کنند مثلا کسی که میانگین درصدهاش تو کنکور 60 یا بیشتره استحقاق مهندس یا پزشک شدن در دانشگاههای مطرح را داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۶ دی ۱۳۹۷
وجود کنکور ظلم، چطور شما تو 4 ساعت سرنوشت میلیون ها نفر را تعیین می کنید؟
آبا شهید تهرانی مقدم نفر اول کنکور بودند؟
چند تا نفر برتر کنکور بهتون نشون بدم که الان تو کشور حقوق بالا فقط به خاطر رتبشون می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۳۳ ۱۵ دی ۱۳۹۷
برای حذف کنکور یک جشن بزرگ ملی باید گرفت زیرا جلوی فراگیری علم و دانش و جلو پیشرفت دانش ،برای همگان، نباید گرفته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۵ دی ۱۳۹۷
بختیاری جان عجله نکن هیچ اتفاق خاصی نیفتاده پارسال وسال قبلش هم خیلی رشته ها حتی بدون حضور در جلسه امکان پذیر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۵ دی ۱۳۹۷
حذف کنکور یک جهش علمی بزرگ در ایران خواهد بود.
Germany
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۵ دی ۱۳۹۷
سوابق تحصیلی تاپ در شهرهای بزرگ با پول به راحتی بدست می آید و تبعیض تحصیلی کلید خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۵ دی ۱۳۹۷
در شهرهای کوچک هم نمره گرفتن بیخودیه!!! دوست عزیز
اگر در شهرهای بزرگ کلاسیک‌ترین درس میخوانند و با هزار زور نمره میگیرند در شهرهای کوچک نمره دهی بهتر است.
من خودم در شهری درس خواندم که به صدم نمره می‌گرفتیم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
بالاترازفرهاد
۱۶:۲۶ ۱۵ دی ۱۳۹۷
چون دانش آموزان نمی دانستند که در کنکور ۹۸ سوابق سالهای گذشته تحصیلی موثر هست این قانون ظلم هست اگر راست میگوئید حذف کنکور احتیاج به ساز و کارهای مرحله ای دارد که اجرای امتحانات نهایی سراسری در کشور می باشد که در سالهای قبل انجام نشده است
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۱۶:۲۶ ۱۵ دی ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید، لطفا هر کی میدونه جو اب بده ممنون میشم، بنده فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته حقوق در دانشگاه پیام نور با معدل 14 و فارغ التحصیل مقطع ارشد حقوق جزا و جرم شناسی در دانشگاه آزاد با معدل 16 هستم، با توجه به معدل پایین بنده در هر دو مقطع آیا میتونم دوباره و مجدد یک لیسانس دیگه ای در رشته حقوق و باز هم در دانشگاه پیام نور بگیرم و بعد از اون یک ارشد دیگه ای در رشته قبلی یعنی حقوق جزا و جرم شناسی در دانشگاه پیام نور بگیرم ؟ لطفا پاسخ دهید تشکر ازشما بزرگواران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۵ دی ۱۳۹۷
میتونید محدودیتی نداره
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۵:۵۵ ۱۵ دی ۱۳۹۷
کنکور با تمام بدیاش از امتحانات نهایی با تقلب و نمره فروشی و ... خیلی بهتره . اگر کنکور یک سال استرس وارد میکنه ، با برداشتن اون و ملاک قرار دادن سوابق 3 ساله دبیرستان (متوسطه دوم ) 3 سال استرس وارد میشه . نفوذ مافیای کنکور و موسسات هم 3 برابر میشه . اگر کسی قبلا کم کاری کرده بود فرصت جبران واسه کنکور رو داشت . ولی اگه کنکور برداشته بشه هر نمره ای که گرفته میشه تاثیر گذاره . اگر دانش آموز بنا به علتی نتونه یک سال تمام تلاشش رو بکنه ، روی سال های دیگه هم تاثیر میزاره و شرایطش رو بدتر میکنه .مگه هدف کاهش فشار و استرس نیست ؟ مگه نمیخواین از حساسیت ها و تنش های کنکور که به قول خودتون به غول تبدیل شده کم کنید ؟ آیا واقعا راهش اینه ؟ استرس 1 سال ، سه برابر بشه ؟ خیلی از شهرستان ها دارای کتابخانه هستند که منابع کمک درسی رو تا روستاها هم در دسترس قرار میدهند . ولی معلم خوب و مدرسه خوب چی ؟ آیا آموزش و پرورش میتونه تا روستاها رو از امکانات مناسب برخوردار کنه ؟ (عدالت آموزشی ) . امیدوارم کسی این صحبت ها رو به گوش مسئولین برسونه ... گر چه حرف های ما ارزشی برای کسی هیچ وقت نداشته ...
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۰۰ ۱۶ دی ۱۳۹۷
داداش
منظور از سوابق تحصیلی فقط امتحانات نهایی سال دوازدهمه و همشون سراسری هستند و معلم ها طرح نمیکنن بلکه در کل کشور یکسانند
وگرنه دهم و یازدهم هیچ تاثیری ندارند
Iran (Islamic Republic of)
يه ايرانی
۱۵:۵۱ ۱۵ دی ۱۳۹۷
سلام و خداقوّت
اولا امیدوارم که این نیّت خیر شما نتیجه بده.
ثانیاً یه کاری کنید که سطح سهمیه مناطق توسعه نیافته و سلامت سیستم آموزشی در جهت رعایت عدالت حفظ بشه و شاهد تخلفات در امتحانات نهایی و فرایند ثبت نام در دانشگاهها نباشیم.
ثالثاً یه قانونی با مجازات سنگین مصوّب بشه که کسی جرأت تخلف نداشته باشه.
خدا یاور عدالت خواهان باشه ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۵ دی ۱۳۹۷
تو تمام کشور ها به جز چند کشور مثل ایران و چین چیزی به نام کنکور وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۳۷ ۱۵ دی ۱۳۹۷
افرین به راست گویی شما اما اشتباهه مثلا امریکا واسه مثلا علومپزشکی این مثال رو میزنم چون مطالعه داشتم
حدود 10 نوع کنکور داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۵ دی ۱۳۹۷
منم با حذف کنکور کاملا موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۵ دی ۱۳۹۷
چی بگم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۵ دی ۱۳۹۷
تو چین سالانه آدم های زیادی به واسطه همین کنکور سکته می کنن سکته تو جوانی////////////////
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۵ دی ۱۳۹۷
تو تمام کشور ها به جز چند کشور مثل ایران و چین چیزی به نام کنکور وجود نداره حتما دلیلی داره تو چین سالانه آدم های زیادی به واسطه همین کنکور سکته می کنن سکته تو جوانی
Iran (Islamic Republic of)
صفر
۱۵:۰۸ ۱۵ دی ۱۳۹۷
مگه قانون فقط برای مردم عادیه؟؟ وقتی طرح یا لایحه ی حذف کنکور در صحن مجلس رای آورده و تبدیل به قانون شده،چرا این قانون اجرا نمیشه؟؟؟؟حالا یه آدم معمولی یه جایی خواسته یا نخواسته قانون را زیرپا گذاشته9 باشه . اونوقت چرا خودشون قانونمند نیستند؟؟؟قانون برای همه...
-
f
۱۴:۴۸ ۱۵ دی ۱۳۹۷
حذف کنکور اشتباه بزرگی هست حتی در ازمونهای نهایی که برگه یک شهرستان در شهرستان دیگری تصحیح میشود شاهد کاهش نمره عمدی بعضی از شاگردان ممتاز بوده ا یم چه برسد به حالا که نمره ملاک انتخاب رشته باشد شاهد بررسی شکایات ازمونهای نهایی سالهای قبل.یک ازمون در شرایط برابر تمام کننده خواهد بود و ان کنکور است ودر غیر انصورت عدالت اموزشی از بین میرود .واعمال نفوذ میشود.
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۴:۲۵ ۱۵ دی ۱۳۹۷
خواهیم دید که همین اعمال صوابق تحصیلی
با لورفتن گسترده امتحانات نهایی چه لطمه ی بزرگی به نظام اموزشی وارد خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۵ دی ۱۳۹۷
مجید جان سوابق نه صوابق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۵ دی ۱۳۹۷
خدامیدونه هرچی رشته ی مزخرفه رو در این ۸۵درصد گذاشتید که حذف کنکور عملا به دردنمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
masoud
۱۳:۵۷ ۱۵ دی ۱۳۹۷
چون بچه های اقازاده ها تو ناز ونعمت بزرگ شدن ونمره های کیلویی گرفتن ونمیتون با کنکور وارد دانشگاه بشن اگه کنکور حذف بشه دیگه راحت بایک توصیه وارد دانشگاه میشن کنکور برای کسانی که واقعا درس میخونن عین یه امتحان میمونه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۵۴ ۱۵ دی ۱۳۹۷
سه سال پشت کنکور بودم سه سال تلاش کردم و رشته خوبی هم قبولی شدم برای من کنکور مثل جهنم بود نه امتحان کنکور یه روزه میفهمی یه روز ! هر فشار عصبی که دوست دارن به دانش اموز وارد میکنن هرجور بیخوابی که دوست دارن وارد میکنن به دانش اموز بیچاره
Iran (Islamic Republic of)
علیرضایونس زاده حقیقی
۱۳:۵۰ ۱۵ دی ۱۳۹۷
سلام عزیزان من درکشورماایران کنکورنبایدحذف شود.شکوفا بودن دانشگاههای خوب کشورمان بستگی به کنکوردارد.می گویندکنکورحذف شودوبجای کنکورضوابط تحصیلی جایگزین آن بشودمن موضوعی را که درسال 1383 دریکی ازمدارس راهنمائی شیرازمشاهده کردم برایتان بازگومی کنم. یک روزبه یکی ازمدارس راهنمائی شیرازمراجعه کردم وبا مدیرمدرسه کارداشتم.ومتوجه شدم که مدیرمدرسه بایکی ازاولیا دانش آموزان که یک خانم بودحتی دردفترمدرسه ننشسته بودند.ودرحیاط مدرسه لبه حوض داخل حیاط نشسته بودند.لحظاتی منتظر ماندم تا صحبتهایشان تمام شود.هرچه منتظر ماندم ولی آنها چنان سرگرم بودندکه بخودم گفتم منتظرماندن صبرایوب می خواهد.وقتی متوجه شدم که صحبتهای آنها تمام شده که من درست یکساعت درانتظاربودم.خلاصه دردسرتان نمی دهم.من کارم را انجام دادم.ویکروز دیگربه آن مدرسه رفتم وصحبتهای آنروزمدیروآن اولیا دانش آموز را ازچندین دانش آموز جویا شدم.وآن دانش اموز به من گفت مگرنمی دانی کنکورتاچندسال دیگر م خواهد حذف شودومادرهمکلاسی من آمده بودورشوه ای به مدیرمدرسه دادومدیرمدرسه نمرات آن دانش آموزرا درسطح عالی قاردادتادربررسی ضوابط به دانشگاه راه یابد.بنابراین به آقای بطحائی بگوئید نتیجه حذف کنکور این افتضاح رادارد.نگذاریددانشگاههای سالممان به دانشگاه ناسالم تبدیل بشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۵ دی ۱۳۹۷
احسنت به این حوصله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۵ دی ۱۳۹۷
سهمیه ها ظلم نه به بچه ها ظلم به میهنه.کسی استعداد نداره با سهمیه پزشکی قبول میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۵ دی ۱۳۹۷
احسنت تو کار خدا دخالت میکنن کسی که هوش خدادادی داره باید بره فیزیوتراپی با معدل 19.80با تراز ده هزار ویکی با تجدید دیپلم بره پزشکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۵ دی ۱۳۹۷
سلام ببخشید شما که اینجور حرف میزنید اونی که فیزیوترپی با اون معدل آورده تقصیر خودشه اگه واقعا با اون معدل اومده بالا باید فیزیوتراپی بیاره خدایی و اون بنده خدایی که تجدید دیپلمه مطمئنا درس خونده و سال آخر تلاش کرده که پزشکی آورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۵ دی ۱۳۹۷
حذف کنید پایان نامه هارو حذف کنید مقاله دادن رو حذف کنید اصلا فوق لیسانس و دکتری رو هم حذف کنید که کسی استرس نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۲:۵۰ ۱۵ دی ۱۳۹۷
سوابق تحصیلی یعنی فقط معدل دیپلم ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۵ دی ۱۳۹۷
تکلیف چیه هر روز یک قانونی میاد اگه قرار حذف کنید دس دس نکنید ظرفیتارو ببرین بالا اما اگه دانشجو دوترم مشروط شد اخراجش کنید وتا ریال آخرش ازش بگیرین نه اینکه این همه استرس استرس استرس .بدون کنکور کردین اما رشته هایی که کسی نمیره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۸ ۱۵ دی ۱۳۹۷
اینکه آقای بهلولی گفته :
مدارس غیردولتی با برگزاری آزمون‌های ورودی دانش آموزانی که استعداد و توانایی بالایی دارند جذب کرده بنابراین خروجی آن‌ها هم به نتایج قابل قبولی دست می‌یابند. دارای اشکال است چون بعضی از این مدارس تعدادی از دانش آموزان قشر متمول و یا از ما بهتران را با انگیزه هایی خاص جذب میکنند و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۵ دی ۱۳۹۷
باید نظام های دانشگاه ها کشور های دیگه هم بررسی بشه و کنکور یواش یواش حرف بشه من خودم پرستاری میخوانم و کنکور یک دوره بسیار استرس آور و بد در زندگی ام بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۵ دی ۱۳۹۷
منظور از سوابق تحصیلی صرفا نمرات امتحان نهاییه ، پس اینکه مدارس غیر دولتی نمره به دانش آموز بفروشن یک امر بی معنا محسوب میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۵ دی ۱۳۹۷
اگه نمرات طوری باشه که معلم در نمره دادن دخیل نباشه و فقط درسش رو بده خوبه . چون در غیر این صورت فروش سوال و کلاس خصوصی اجباری پیش میاد . اگه سوالها سراسری باشه عالیه .
Iran (Islamic Republic of)
معلم بازنشسته
۱۱:۲۸ ۱۵ دی ۱۳۹۷
اقای بطحا یی شما نتوانستید یک ازمون ساده تیزهوشان سال ششم به هفتم را درست برگزار کنید حالا ازکنکور وحذف ان بدست خود صحبت میکنید برنامه حذف کنکور با استفاده از سوابق تحصیلی چند سالی است که اجرا میشود وچیز تازه ای نیست که شما به ان میپردازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۵ دی ۱۳۹۷
مشکل اصلی حذف کنکور موسسات کنکور هستند که روی نظرات بالاترین شخصیتهای دولتی تأثیر گذار هستند. به نظر من این موسسات از شبکه های هرمی مثل گل کوییست برای کشور خطرناکتر هستند حتی به مهدکودکها هم رحم نمیکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۷ دی ۱۳۹۷
افرین احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۵ دی ۱۳۹۷
کنکورچیزی خوبی است تا جائی که من اطلاع دارم حتی هرچه قدرهم پارتی داشته باشی نمی توانی رخنه کنی وشاید هم این موضوع برای بعضی ها خوش نمیادچون به مدرسه نفوذ بیشتری می شود کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۵ دی ۱۳۹۷
آی گل گفتی دمت گرم . بعضی ها که پارتی دارن می خوان بچه های خودشون رو به راحتی در دانشگاههای خوب وارد کنن !
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۵۷ ۱۵ دی ۱۳۹۷
نه نمیشه ما که ندیدیم کسایی رو که جای کسای دیگه کنکور میدن ما ندیدیم اقوام افرادی رو که سر جلسه کنکور بهشون برگ چک نویس میدن ما ندیدیم پخش عکس سوالات در تلگرام ما ندیدیم و دیگه هم نمیبینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۷ دی ۱۳۹۷
حذف کنکور بهترین گزینه است چون استرس زا است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۹ ۱۵ دی ۱۳۹۷
امید من برای جدایی از کسانی که درس نمیخوندن و نمره میگرفتن همین کنکور بود
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۱۹ ۱۵ دی ۱۳۹۷
خروجی نظام آموزشی کشور عددی نزدیک به صفر است . اگر کنکور باشد ، مرفحان بی درد می روند دانشگاه . اگر کنکور حذف شود باز هم مرفحان بی درد می روند دانشگاه .
هر تصمیی که گرفته می شود به نفع عده ای خاص است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۵ دی ۱۳۹۷
اولا رشته های خوب مثل پزشکی ودندانپزشکی داروسازی شامل این قانون نمیشه دوما تا سهمیه های مختلف که جمع درصدش 60 درصده هست طلم مسلمه به دانش اموزهای درس خوان بقیه رشته ها هم فقط مدرگ کرفتنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۵ دی ۱۳۹۷
همین سهمیه ها باعث شده پزشکان با جان مردم بازی کنند !
Iran (Islamic Republic of)
صفر
۱۵:۳۷ ۱۵ دی ۱۳۹۷
سهمیه مناطق که منظورتون نیست، هست؟ سهمیه ایثارگران و جانبازان منظورتونه دیگه آره؟ استادمون تعریف میکرد :یه دانشجوی سال اول که با سهمیه ایثارگران دانشگاه اومده بود «حسن» رو نوشته بود: « هسن »...خب معلومه این افراد وقتی فردا پس فردا پزشک و متخصص هم بشوند، قیچی جراحی و بتادین 4 لیتری و و کپسول اکسیژن 10 کیلویی رو هم تو شیکم اون بیمار بخت برگشته جا میزارن و بخیه میکنند...آقا جون بهشون پول بدین، مال و ثروت بدین، خونه و ماشین مدل بالا بدین هیشکی هم اعتراضی نداره .. اما اینکه یه آدم بی سواد با تکیه بر سهمیه و اینجور چیزا بره دکتر و مهندس این مملکت بشه ظلم است در حق نخبگان علمی کشور... علم و تحصیلات رو با اینکارا بی ارزش نکنید لطفا...رتبه ی 100 کنکور سراسری ام فارغ التحصیل حقوق و علوم سیاسی ام. یه دوستی دارم فرزند شهید است. با استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور شرکت کرده. رفته علوم سیاسی خونده الان بخشدار شد.من با رتبه 100 بیکارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۵ دی ۱۳۹۷
صفر جان جمع سهمیه مناطق و ایثارگر و5درصدی میشه شصت درصد دقیقا بجای دادن امتیازاتی که گفتی درکار خدا دخالت میکنن افرادی مثل من وشما باید بسوزیم با معدل 19.80منطقه یک با تراز ده هزار باید برم فیزیوتراپی بخونم واون افرادی که هوش خدادادی ندارن بجای من برن سرکلاس پزشکی بخدا دوستم با دوتا تجدید دیپلم داره زنجان با جان کندن پزشکی میخونه این ظلمه ظلم نیست چون پدرم سنش به جنگ نبوده وجبهه نداره به من ظلم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۵ دی ۱۳۹۷
خدا داد به اونایی ک پارتی دارن معدلا همه بیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۶ دی ۱۳۹۷
شما چرا اینقدر گیر دادین به سهمیه 5 درصدی ایثارگران
مگه سهمیه 25 درصدی نبود چرا اونوقت صداتون در نمی آمد و سکوت می کردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۵ دی ۱۳۹۷
چه با کنکور چه بی کنکور در ایران عدالت آموزشی ، شغلی و اجتماعی وجود نداره
آخرین اخبار