گزارش آسوشیتدپرس از حضور مربیان بزرگ در جام ملت‌های آسیا

خبرگزاری معتبر آسوشیتد پرس در آستانه آغاز جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، حضور مربیان شناخته شده‌ای مانند اریکسون، لیپی و کی روش در این مسابقات را دستمایه گزارش خود قرار داد.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، از فردا (شنبه) در امارات متحده عربی آغاز خواهد شد، در آستانه آغاز این مسابقات خبرگزاری آسوشیتدپرس طی گزارشی به حضور مربیان شناخته شده‌ای مانند اریکسون، لیپی، زاکرونی و کی روش در این مسابقات پرداخته است.



گزارش آسوشیتدپرس از حضور مربیان بزرگ در جام ملت‌های آسیا

در این گزارش آمده است، اسون گوران اریکسون و مارچلو لیپی بیش از ۲۰ سال پیش در لیگ ایتالیا برابر هم مربیگری کرده اند. این مربی‌های معروف فقط دو نفر از مربیان بزرگ بین المللی هستند که خود را برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ که از روز شنبه در ابوظبی آغاز می‌شود، آماده می‌کنند.

این مسابقات که از ۱۶ تیم در سال ۲۰۱۵ به ۲۴ تیم در امارات متحده عربی افزایش یافته است، بزرگترین رقابت قاره کهن تا به امروز است. باید دید آیا این مسابقات که در دبی، شارجه و العین هم برگزار خواهد شد، بهترین نیز خواهد بود یا خیر.

برای افرادی که مانند سرمربی فیلیپین یا لیپی و چین، موفقیت لزوما به معنی کسب جام نیست. اریکسون، که در ماه اکتبر به عنوان سرمربی فیلیپین منصوب شد، فقط خواهان عبور از مرحله گروهی در اولین حضور این کشور در این رقابت‌ها است.

اریکسون، که انگلیس را به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ رساند، می‌گوید:"اگر ما بتوانیم از این مرحله عبور کنیم، این برای این کشور بسیار ارزشمند است. "

برای لیپی هم که به پایان دو سال حضور ناامید کننده خود در چین رسیده، موفقیت به این معنی وجود هرگونه نشانه‌ای مبنی بر پیشرفت این تیم است.

امارات متحده عربی میزبان هم یک مربی صاحب نام دیگر به نام آلبرتو زاکرونی دارد. زاکرونی سال ۱۹۹۹ میلان را به عنوان قهرمانی سری A. رساند، اما در ۱۱ بازی در سال ۲۰۱۸، امارات متحده عربی، فینالیست‌های ۱۹۹۶، تنها هفت گل زد.

عربستان سعودی تحت هدایت خوان آنتونیو پیتزی، مربی آرژانتینی، که شیلی را به عنوان قهرمانی کوپا امریکا ۲۰۱۶ رسانده بود، بهتر شده است. هموطن او، هکتور کوپر، هم به عنوان سرمربی ازبکستان منصوب شده است.

کارلوس کی روش، سرمربی سابق رئال مادرید و پرتغال، امیدوار است که با ایران، تیم برتر آسیا بر اساس رنکینگ فیفا، قهرمان جام شود. کی روش از سال ۲۰۱۱ سرمربی این تیم بوده و با ثبات‌ترین مربی در این مسابقات است.

انتظار می‌رود که استرالیا، کره جنوبی و ژاپن نیز برای حضور در فینال که روز ۱ فوریه در ابوظبی برگزار خواهد شد، بجنگند.

کره جنوبی هم توسط پائولو بنتو سرمربی سابق پرتغال رهبری می‌شود.

ژاپن، یکی از معدود کشور‌هایی که با مربی داخلی به نام هاجیمه موریاسو در این بازی‌ها حضور دارد و موفقترین تیم آسیا در جام جهانی ۲۰۱۸ بود، یکی از مدعیان محسوب می‌شود.

افزایش تعداد شرکتکنندگان از ۱۶ تا ۲۴، در‌های این رقابت‌ها را برای تیم‌های جدیدی مانند قرقیزستان، فیلیپین و یمن باز کرده است. همچنین این بدان معنی است که تنها هشت تیم در مرحله گروهی حذف خواهند شد.
در پایان این گزارش به وجود اختلافات سیاسی بین چندین تیم حاضر در این بازی‌ها اشاره شده است.عربستان،امارات و بحرین با قطر مشکل سیاسی دارند و  این در حالی است که قطر و  عربستان در یک گروه قرار دارند.

کره جنوبی و شمالی هم که روابط تیره ای دارند در مرحله حذفی ممکن است به هم برخورد کنند.یمن و سوریه هم این فرصت را خواهند داشت که این بار در زمینه ای بجز جنگ و خونریزی به تیتر خبر‌ها تبدیل شوند.


بیشتر بخوانید:

نکاتی جالب درباره تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا

۵ هزار داوطلب آماده خدمت رسانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹

یادگاری ویژه اماراتی‌ها به مسافران جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹



انتهای پیام/

مربیان بزرگ در آوردگاه جام ملت‌های آسیا 2019

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار