کلینتون ۲۰۱۸ را سالی سیاه برای آمریکا توصیف کرد

وزیر خارجه اسبق آمریکا با اعلام اینکه سال ۲۰۱۸ سالی تیره و تاریک برای این کشور بود، از همه کسانی که در تاباندن نور به این سیاهی نقش داشتند، قدردانی کرد.

سال ۲۰۱۸ سالی سیاه برای آمریکا بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا، در پیام سال جدید میلادی،  ۲۰۱۸ را «سالی سیاه برای آمریکا» توصیف کرد.

او که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از دونالد ترامپ، رقیب جمهوریخواه خود، شکست خورد، با انتشار پیام تبریک سال جدید میلادی، ۲۰۱۸ را «سالی سیاه» برای آمریکا توصیف کرد.

وی با اشاره غیرمستقیم به سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از همه فعالان سیاسی، روزنامه‌نگاران، برگزارکنندگان انتخابات، نامزد‌های انتخاباتی و معترضان قدردانی کرد که «نوری را به (این دوران تاریک آمریکا) تابانده‌اند».

کلینتون در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: «قدردانی می‌کنم از همه کسانی که نوری به این تاریکی تاباندند؛ فعالان حقوق‌بشری که از کودکان (مهاجر) در مرز‌ها حمایت کردند، روزنامه‌نگارانی که برای افشای حقیقت جنگیدند، برگزارکنندگان انتخابات... و قطعاً همه مردم معترضی که برای دفاع از ارزش‌های آمریکایی جنگیدند».

 آوریل سال گذشته (۲۰۱۸)، دونالد ترامپ در راستای سیاست‌های ضدمهاجرتی خود دستور  اجرایی کردن «سیاست تحمل سفر» را صادر کرد. بر اساس سیاست جدید، هر پناهجویی که غیرقانونی وارد خاک آمریکا شود به عنوان یک مجرم و جنایتکار محاکمه می‌شود.

 طبق قانون آمریکا کودکان را نمی‌توان بیش از ۲۰  روز همراه والدین خود در بازداشتگاه نگه داشت، بنابراین مقامات مرزبانی آمریکا کودکان مهاجر را از والدینشان جدا می‌کنند. جدا کردن کودکان مهاجر از والدینشان موجی از انتقادات و تظاهرات در داخل آمریکا و نقاط مختلف جهان در پی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۱ دی ۱۳۹۷
نفرمودیدخانم کلینتون به چه علت سال2018 راسال سیاه برای آمریکانامید...
آخرین اخبار