چرا افزایش بیش از بیست درصدی حقوق به ضرر کارکنان دولت است؟

عضو هیات علمی دانشگاه تهران درباره تبعات منفی افزایش بیست درصدی حقوق و دستمزد کارکنان دولت توضیحاتی ارائه داد.

چرا افزایش بیش از بیست درصدی حقوق به نفع حقوق‌بگیران نیست؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن مرادی با اشاره به تصمیم دولت در خصوص افزایش بیست درصدی حقوق و دستمزد  افزود:برخی معتقدند باید برای افزایش قدرت خرید دستمزد بیش از این رقم افزایش یابد این در حالی است که افزایش بیشتر حقوق، خود موجبات رشد دوباره تورم را فراهم می کند در نتیجه عوارض چنین تصمیمی دوباره حقوق بگیران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او اضافه کرد: در شرایط عادی دامن زدن به این کار تبعاتی دارد اما اکنون شرایط عادی نیست. اگرچه بنده به عنوان یک شهروند بازنشسته و نه فقط کارشناس باید بگویم از افزایش ۲۰درصدی منتفع می شوم اما بنا نیست همه فقط به نفع خود حرف بزنند هر دولتی جرات نمی کند چنین افزایش حقوقی را در نظر گرفته و اعمال کند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: اما با توجه به شرایط ویژه و بالارفتن قیمت و در حقیقت عدم توانایی دولت و نهادهای نظارتی از جمله قوه قضاییه در تعدیل قیمت ها متاسفانه راهی جز این نیست که به خاطر کمک به اقشار کم درآمد و قشر حقوق بگیر ۲۰درصد افزایش حقوق را اعمال کنند.

وی تصریح کرد: افزایش ۲۰درصد حقوق ها اجتناب ناپذیر بوده و راهی است که به ناچار انتخاب شده است اما اگر در شرایط نرمال و سالم قرار داشتیم قطعادولتی که به آینده فکر می کند زیر بار این چنین افزایشی نمی رفت.

وی درباره تاثیر افزایش حقوق بر افزایش احتمالی نقدینگی گفت: این افزایش فقط صرف حل بخشی ازمشکلات و نیازهای مردم خواهد شد و به سمت افزایش نقدینگی نمی رود، هرچند در افزایش تورم بی تاثیر نخواهد بود اما با توجه به شرایط ویژه کنونی افزایش ۲۰درصدی حقوق ها اجتناب ناپذیر است و دولت نمی تواند این کار را انجام ندهد، در عین حال رشد بیشتر حقوق خود به عاملی ضد خودش بدل می شود چرا که رشد تورم را به همراه دارد.

منبع:خبرآنلاین

انتهای پیام/

برچسب ها: حقوق ، دستمزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۹:۵۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
استاد گرامی که داری با پول بیت المال این ملت زندگیت رو میچرخونی وواسه اینده بچه هات برنامه میریزی تا امروز با ۱۴۰۰۰۰۰حقوق زندگی کردی اگه توانایی دارید حقوق در قبال زحمت بگیریدنه پست ومقام ببینید چقدر بهتون می رسه تو ۲۰ سال درس خوندی من ۲۰ سال کار کردم تو از منابع دولتی استفاده کردی من به منابع دولتی افزودم من از جونم واسه صنعت مملکت مایه گذاشتم تو پشت میز نشستی .
Iran (Islamic Republic of)
رشید
۲۲:۵۷ ۲۸ دی ۱۳۹۷
الا برکت اله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۸ دی ۱۳۹۷
یکی به این استاد دانشگاه بگه اولا مسیول تورم ونقدینگی دولته ولی ضررش چرا مردم بدن دوما به قول خودت اگه دولت خوب کارکنه تو تضمیین میدی خوب کار کنه والا سی درصدم کمه
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۸:۴۶ ۲۳ دی ۱۳۹۷
تا1400
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۳ دی ۱۳۹۷
ای داد بیداد ای داد بیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۳ دی ۱۳۹۷
لطفا حقوق بنده که 1.800.000 تومان است را بدهید به این هیات علمی و حقوق ایشان که 14.000.000 است را بدهید به بنده تا ببینیم نفس کداممان از جای گرم در می آید .
قبلا زباله گرد کم بود ولی تو این یکسال آنقدر زباله گرد زیاد شده که حتی بهم برای جمع آوری زباله رحم نمی کنند .
Germany
بیداد
۱۹:۰۴ ۲۲ دی ۱۳۹۷
تورم 100درصدی به خاطر چی بود؟ افزایش حقوق که نداشتیم!!
Iran (Islamic Republic of)
ف
۱۷:۰۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
احسنت داشتم جواب این استاد را پیدا میکردم که دیدم بهترین پاسخ را شما دادین؟؟؟؟!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
عقل کل
۰۰:۵۳ ۱۱ دی ۱۳۹۷
باید تمام ارگان ها از یک وزارت خانه به نام حقوق و مزایا ،حقوق بگیرند تمام ارگان ها غیر از آموزش و پرورش و کارگران افزایش های غیر عادی دارند .مزایایی که از حقوق بیشتر است .باید حقوق و مزایا در تمام ارگان ها یکسان شود.مقرری ماه اول باید از همه کم بشه نه فقط آموزش و پرورش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۲ دی ۱۳۹۷
مردم زیر گرانی ها کمرشون شکست
-
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۰ دی ۱۳۹۷
حقوق من دو میلیون ولی به خدا پیغمبر از روز پنجم تمام شده تاسر برج گدایی از مغازه غیره بیست درصد دوای درد نیتست پنج میلیون بگیرم میتونم زندبمانی کنم به خدا بچه زن هرروز تحقیرم می کنند میگند هر چه میگیم میگی ندارم اجناس قیمت پنج برابر شده شما بیست برای یک حقوق بگیر اضافی می دانید خدا بدادمان برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۲ دی ۱۳۹۷
لطفا حقوق این کارشناس را دو میلیون کنید و بگذارید چند وقتی گذران زندگی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۰ دی ۱۳۹۷
این چه استدلالیه اندازه تورم 96 حقوقا رو بالا ببرن و جلوی تورن بیشتر و سال اینده بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۴:۰۵ ۱۰ دی ۱۳۹۷
کاش میفهمیدی آقای کارشناس خبردارد توهم خبرداشته بودی ازوضع مردم بی خبری باید حقوق همه افزایش داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
کارمند ساده
۱۱:۳۵ ۱۰ دی ۱۳۹۷
استدلال شما درست ولی می شود بگویید با توجه به خط فقر در تهران و مراکز استانه که 5 میلیون تومان در ماه است ؛ چرا ارزش ریالی این پول را نمی شود بالا برد؟ بالاخره در هر مسئله ای دو طرف معادله وجود دارد یا باید آمار بین المللی بانک جهانی که برای سال 2019 تورم ایران را 33 درصد را اعلام کرده قبول کنیم و افزایش حقوق و مزایا را بدهیم یا ارزش ریالی این پول را بالاببریم که متاسفانه در این 11 ماه از سال 1397 انجام نشده است....
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۰:۴۹ ۱۰ دی ۱۳۹۷
آخه مگه با این افزایش حقوقها (مثلا همین 20درصد) کسی حقوقش به خرج ومخارجش میرسه که بخواد نقدینگی و تورم هم ایجاد بشه !! با این 20 درصد حدود 250 تومان به حقوق من اضافه میشه آیا با این تورم 250تومن میشه جزو پولهای سرگردان که تورم ایجاد کنه ! اجناس 4 برابر شده اگه حقوقها را 4 برابر کنن تازه میشه مساوی و اگه 5 برابر کنن اونوقت میشه اضافی و تورم !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۰ دی ۱۳۹۷
حقوق پایین 5 میلیون که امسال افزایش داشت لااقل حقوق بالای 5 تومان هم افزایش بدبد که به افراد ی که بالای 5 حقوق میگیرند ظلم نشه باید ایندفعه همگی به طور مساوی 30 درصد اضافه بشه مردم در فقر بسر میبرند و اجناس برای همه گرون شده خط فقر در مرز 10 میلیون تومان است حقوق پایین 10 میلیون هم جزو فقرا ی بخور و نمیر هستند
Australia
محمد
۰۸:۱۱ ۱۰ دی ۱۳۹۷
افزایش ندن سنگین تر هستن!
آخرین اخبار