رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی سفید پوش می‌شود

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی از ورود سامانه بارشی جدید از امروز پنجشنبه به استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مهدی صابری رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه بررسی آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر ورود سامانه بارشی فعالی از امروز پنجشنبه به استان است اظهارداشت: این سامانه بارشی تا اواخر وقت روز جمعه، سبب بارش باران و برف و وزش باد گاهاً شدید بویژه در جنوب و مرکز استان خواهد شد.

وی ادامه داد: طی این مدت با توجه به بارش برف و کاهش دید، اخلال در تردد‌های شهری و جاده‌ای پیش بینی می‌شود، از این رو مسافرانی که قصد تردد در جاده‌های استان را دارند تمهیدات لازم از جمله تجهیز وسایط نقلیه به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی را به عمل آورند.

صابری ادامه داد: با توجه به افزایش گرادیان فشاری طی بعد از ظهر امروز پنجشنبه شاهد وزش باد گا‌ها شدید در منطقه خواهیم بود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در این راستا امروز تکاب با منفی ۱۰ درجه سردترین و نقده با دمای ۱۰.۴ درجه گرم‌ترین شهر‌های استان بوده اند.

وی با بیان اینکه از بعد از ظهر امروز پنجشنبه بارش‌ها در منطقه تقویت می‌شود عنوان کرد: ارتفاعات مرزی، مناطق شمالی و جنوب شرق استان امروز مستعد بارش برف طی فعالیت سامانه بارشی در منطقه هستند.

صابری میزان بارش‌ها در ۲۴ ساعت گذشته تکاب ۰.۲، پیرانشهر ۴.۱، اشنویه ۲.۴، سردشت ۱۲.۴، مهاباد ۰.۸ و نقده ۰.۴ میلیمتر اعلام کرد.

 

انتهای پیام/ی

 

برف در راه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.