حسینی خبرداد؛

کمیته ویژه بررسی علل افزایش قیمت کالاهای اساسی تشکیل می شود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر از تشکیل کمیته ویژه‌ای برای بررسی علت عدم کنترل بازار و افزایش قیمت کالا‌های اساسی داد.

کمیته ویژه بررسی علل افزایش قیمت کالاهای اساسی تشکیل می شودبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسن حسینی در خصوص جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسه امروز دستگاه‌های نظارتی و وزارت اقتصاد در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور یافته بودند تا قیمت کالا‌های اساسی مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم شاهرود افزود: مقرر شد کمیته‌ای به ریاست بنده تشکیل شود تا با همکاری دستگاه‌های ذیربط گزارشی از چرخه تخصیص ارز و واردات کالا‌های اساسی را مورد بررسی قرار دهد و علت عدم کنترل بازار و چندنرخی بودن کالا‌ها را گزارش کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: علاوه بر این در این کمیته پیشنهاد نمایندگان و دستگاه‌های مختلف در مورد اختصاص یارانه به واردات کالا‌های اساسی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حسینی تصریح کرد: باید بررسی شود تا ببینیم یارانه‌ای که به کالا‌های اساسی اختصاص می‌یابد به دست چه قشری می‌رسد.

وی تأکید کرد: بررسی علت عدم کنترل بازار و چند نرخی بودن کالا‌ها و ناکارآمدی دستگاه‌های نظارتی از وظایف این کمیته خواهد بود. باید حلقه‌های مفقوده‌ای که در زنجیره اختصاص ارز به کالا‌های اساسی تا فروش کالا‌های اساسی وجود دارد و موجب ناکارآمدی بازار و افزایش قیمت‌ها می‌شود، مشخص شود.
 
منبع: مهر
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار