پانه‌تا: اکنون زمان شانه خالی کردن از مقابله با گروه‌های تروریستی نیست

رئیس سابق سازمان سیا در مصاحبه‌ای از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه انتقاد کرد و گفت واشنگتن نباید در شرایط کنونی از مقابله با تروریست‌ها دست بکشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، لئون پانه‌تا، وزیر دفاع و رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، با حضور در برنامه «فاکس نیوز ساندی» با انتقاد شدید از نحوه عملکرد دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور این کشور  و تصمیم او برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه گفت در دوره ترامپ تقریبا همه عرصه‌های مهم برای آمریکا با بحران مواجه شده‌اند. 

او  دیروز  گفت: من بیش از ۵۰ سال است که در عرصه سیاست و در منصب‌های مختلف و با نه رئیس جمهور کار کرده‌ام. من هرگز شاهد چنین وضعیتی نبوده ام که در آن تقریبا همه عرصه‌های مهم که برای کشور کلیدی هستند، با بحران مواجه شده باشند.

رئیس سابق سازمان سیا با اشاره به سقوط شدید بازار سهام آمریکا، تعطیلی بخشی از دولت که از روز شنبه اجرایی شد و تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از سوریه که استعفای جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، را به دنبال داشت، گفت که معتقد است تصمیم ترامپ مبنی بر خروج نظامیان از سوریه «پیام وحشتناکی را به جهان مخابره کرد».

پانه‌تا در ادامه این ایده را رد کرد که ترامپ باید طبق قولی که از زمان تبلیغات انتخاباتی‌اش برای ورود به کاخ سفید داده است، در راستای خروج نظامیان گام بردارد و حرکت رو به جلو داشته باشد. او گفت: «مسئولیت مهم‌تر» برای ترامپ به جای عمل به وعده‌های مبارزات انتخاباتی، دفاع از امنیت کشور است.

او همچنین گفت: مسئله‌ای که رئیس جمهور باید درباره آن تصمیم بگیرد، این است که آیا وی به سوگند خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا برای حفاظت از امنیت ما عمل می‌کند یا اینکه صرفا قصد حرکت رو جلو و عمل به وعده‌های انتخاباتی خود را دارد. من فکر می‌کنم مسئولیت مهمتر محافظت از کشور و حفاظت از امنیت ماست و این مسئله باید در اولویت باشد.

علی‌رغم ادعای ترامپ که گفته بود آمریکا داعش را در سوریه شکست داده است، وزیر دفاع سابق آمریکا گفت مبارزه با داعش به «پایان نرسیده» است.

وی اعلام کرد: در زمانی که شما با گروه‌های تروریستی-که می‌توانند مجددا سازماندهی شوند و امنیت کشور ما را تهدید کنند- مقابله می‌کنید، زمان این کار (خروج نظامیان) نیست. اکنون زمان آن نیست که از این مسئولیت شانه خالی کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار