طرح ملی امداد ونجات بین جاده‌ای جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در زمستان ۹۷ برگزار می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از برگزاری طرح مای امداد و نجات بین جاده‌ای جمعیت هلال احمرآذربایجان غربی در زمستان ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،سعید رهبرسوره مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی  گفت: با شروع فصل زمستان، مطابق هر سال طرح ملی امداد و نجات در حوادث زمستانی در استان برگزار می‌شود.

وی بااشاره به اهداف این طرح، افزود: اطلاع رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی‌های مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان‌های همکارو پاسخگویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث زمستانی از جمله اهداف این طرح است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این طرح از ۲۲ و ۲۳ آذر ماه به مدت ۹۲ شبانه روز انجام می‌شود، ادامه داد: در این طرح ۱۷ پایگاه ثابت امداد و نجات، ۲ پایگاه ثابت کوهستان ۲ پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری و یک پایگاه امداد هوایی حضور دارند.

وی با بیان اینکه همچنین ۴ پایگاه امداد و نجات بین شهری موقت نیز در این طرح حضور دارند، افزود: پایگاه موقت قره تپه در سلماس، پایگاه موقت سه راهی دارلک در مهاباد، پایگاه موقت سه راهی قره کلیسا در چالدران و پایگاه موقت احمد آباد در شاهیندژ از جمله پایگاه‌های حاضر ۷ در طرح هستند.

رهبر سوره با اشاره به عوامب و تجهیزات به کارگیری شده گفت: ۱۲ هزار و ۶۹۶ نجاتگر، امدادگر تخصصی و عوامل امدادی، ۲ هزار و ۲۰۸ دستگاه آمبولانس بروز، یک هزارو ۲۸۸ خودروی نجات بروز، یک‌هزار و ۵۶۴ خودروی به روز امدادی  ۴۵ فروند بالگرد به روز و همچنین در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای ثابت همه روزه تعداد ۴ نجاتگر و یک راننده (در پایگاه‌های جاده‌ای موقت ۳ نجاتگر و یک راننده) بهمراه یک دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل امدادی و ست نجات آماده ارائه خدمات خواهند بود.

وی، گفت: البته امدادرسانی در تصادفات جاده ای، رهاسازی خودرو‌های گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیر چرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی در صورت لزوم از جمله خدماتی است که جمعیت هلال احمر در طرح زمستانی ارائه خواهد داد.
انتهای پیام/

 

اجرای طرح ملی امداد ونجات بین جاده‌ای جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی

برچسب ها: هلال احمر ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.