باشگاه خبرنگاران جوان بررسی می‌کند؛

جشنواره‌ای که گوش شنوای صدای مظلومان است/ نادیده گرفتن سینمای دفاع مقدس یعنی ظلم به تاریخ کشور

همزمان با پایان برگزاری جشنواره مقاومت، فعالان عرصه سینما نظرات خود را درباره جشنواره گفتند.

به گزارش خبرنگار در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به پایان کار رسید اما همچنان ارزیابی درباره برگزاری بهتر جشنواره ادامه دارد. سینمای مقاومت در این دوره آثار خوبی را به نمایش گذاشت که پس از برگزاری آن گفتگویی را با برخی از کارگردانان و تهیه کنندگان در خصوص رویکرد این دوره از جشنواره داشتیم که در ادامه  آن را می‌خوانید:

سینمای مقاومت منتقل کننده پیام وحدت به دیگر کشور ها است

سینمای مقاومت منتقل کننده پیام وحدت به دیگر کشورها است

سید احمد میر علایی داور پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در این دوره آثار بسیار خوبی را دیدم,گفت: جلوه گاه نور چند فیلم خوب داشت که تقاضا کردم آن آثار را برای من تهیه کنند.

وی افزود: این آثار مطالب جذابی داشت و سینمای ما به این چنین آثاری نیاز دارد؛ فیلم‌هایی با تحقیق و بررسی‌هایی وسیع که با ساختاری مناسب تولید شده بودند.

میرعلایی با بیان اینکه راه‌های رسیدن به سینمای متعالی ایران گذشتن از سینمای مقاومت است،بیان کرد: سینمای مقاومت سینمایی پاک و بسیار اصیل و مردمی و مبتنی بر واقعیت و جذابیت‌ها است.

وی ادامه داد:اگر سینما ضعفی داشته مربوط به ما فیلمسازان بوده که امیدوارم در دوره‌های دیگر جوانان فیلمساز بیشتری در این مسیر گام بردارند.

داور پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: این سینما می‌تواند پیام‌های خوبی را از مردم کشور ما که مقاومت و انقلاب را پشت سر گذاشتند، انتقال بدهد.

میرعلایی با بیان اینکه سینمای مقاومت می تواند برای مردم دنیا حرف رفاقت و کنار هم زیستن و دوستی و مودت را داشته باشد،گفت: جمهوری اسلامی در حال حاضر مرکز توجه به مظلومان است و این جشنواره و فیلم‌ها می‌تواند منتقل کننده پیام وحدت به دیگر کشور‌ها باشند که در این دوره هم به خوبی توانست نگاه فیلمسازان داخلی و خارجی را به خود جلب کند.

سینمای مقاومت منتقل کننده پیام وحدت به دیگر کشور ها است

نادیده گرفتن سینمای دفاع مقدس، ظلم بزرگی در حق تاریخ کشور است

علی دهکردی بازیگر در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی که سینمای مقاومت چقدر توانست  آثار روز را به نمایش بگذارد و در جهت آگاهی مردم گام بر دارد؟ گفت: اصلی‌ترین و مهم‌ترین ارتباط، زبان تصویر است و به طور حتم یک فیلم بیشتر از یک بیانیه سیاسی می‌تواند عمل کند. 

این بازیگر با بیان اینکه ما اگر سینمای دفاع مقدسمان را نادیده بگیریم، ظلم بزرگی را در حق تاریخ و فرهنگمان کرده ایم، بیان کرد:در جهان تمدن‌هایی پا برجا بودند که فرهنگ مقاومت داشتند؛ از این رو امیدوارم این جشنواره هم با دلگرمی‌هایی که به نسل جوان می‌دهد در حمایت فیلمسازان نقش پررنگ تری داشته باشد.

دهکردی بیان کرد: این جشنواره نیازمند یک حمایت جدی از سوی مسئولان است و کسانی که شعار حمایت از سینمای مقاومت را می‌دهند باید بیشتر مراقب این جشنواره باشند.

سینمای مقاومت منتقل کننده پیام وحدت به دیگر کشور ها است

 سینمای مقاومت فرهنگ و تمدن کشورمان را به نمایش گذاشت

پروانه مرزبان تهیه کننده در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر اینکه خوشحالم همچنان این جشنواره برگزار می‌شود و فیلمسازان این دلخوشی را برای دیده شدن آثارشان دارند،گفت: جوانان امروز می‌توانند با گذشته کشورشان آشنا شوند که چه افرادی با مقاومت کشور را پابرجا نگه داشتند.

این تهیه کننده ادامه داد: تولید چنین آثاری سختی‌های خودش را دارد و باید با کیفیت‌های خوبی ساخته شود که البته موقعیت‌های حساس شاید از کیفیت کار کم کند. اما در این دوره آثار خوبی را دیدم و خوشحالم که این جشنواره بستری برای شنیدن صدای مظلومان در دنیا است و امیدوارم سینمای مقاومت برای کودکان هم آثاری تولید کند، چون کودکان بسیاری در این مسیر آسیب می بینند که نباید از آنهاغافل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.