رئیس پلیس پیشگیری ناجا:

هزار دستگاه خودرو به ناوگان پاسگاه های پلیس کشور اضافه می شود/تا پایان سال ‌۹۸ تمام پلیس ها به لباس دوربین‌دار مجهز می‌شود

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: هزار دستگاه خودرو به ناوگان پاسگاه‌های پلیس سراسر کشور افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سردار محمد شرفی، رئیس پلیس پیشگیری ناجا ظهر امروز در همایش فرماندهان پاسگاه‌ها و رؤسای کلانتری‌های استان اردبیل که در سالن ولایت استان اردبیل برگزار شد با اشاره به اهمیت به روز بودن تجهیزات پلیس،افزود: طبق برنامه ششم توسعه هزار دستگاه خودرو برای تجهیز بیشتر این ناوگان به پاسگاه‌های پلیس سراسر کشور افزوده خواهد شد.

وی اظهار کرد: میانگین عمر ناوگان خودرویی پلیس بیش از 10 سال بود که با تجهیز این ناوگان در سال جاری میانگین عمر آن به 5 سال و 7 ماه رسیده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به ارتقاء حقوق شهروندی در برنامه‌های پلیس، تصریح کرد: در این راستا تمامی تحت نظرگاه‌های نیروی انتظامی مجهز به پوشش نظارت تصویری خواهند شد.

یکی از موضوعات تحولی در حوزه آیتی و فناوری، دوربین دار شدن لباس‌های پلیس است که این طرح نتایج بسیار خوبی تا کنون داشته و سند خوب و محکمی برای جرائم می‌باشد چرا که صحت حادثه و صحنه‌ها متهم یا شاکی یا در عملیات‌های مختلف به خوبی نمایان می‌شود و قابل تشخیص بوده و برای محاکمه و پرونده‌های قضایی عمکرد خوبی را ارائه می‌دهد.

وی بابیان اینکه این طرح در 5 استان به صورت پایلوت اجرایی شده و تا پایان سال 98 تمامی استان‌ها از امکانات لباس دوربین دار پلیس برخوردار خواهند شد، افزود: لباس‌های دوربین دار پلیس در حوزه برخورد و رفتار کارکنان کمک زیادی به این مجموعه کرده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 96 بیش از 30 میلیون مراجعه به کلانتری‌های سراسر کشور انجام گرفته، افزود: با برون سپاری برخی از فعالیت‌ها این میزان نسبت به سال 95 حدود 5 میلیون مراجعه کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ح

کاهش عمر ناوگان خودرویی پلیس در کشور

برچسب ها: پلیس ، ناوگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.