توافق اسپانیا با انگلیس درخصوص جبل الطارق

نخست‌وزیر اسپانیا حصول توافقی میان مادرید و لندن را درباره جبل الطارق تأیید کرد.

توافق اسپانیا با انگلیس درخصوص جبل الطارقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، امروز (شنبه) حصول توافقی میان این کشور با انگلیس را درباره جبل الطارق تأیید کرد.

اختلاف انگلیس و اسپانیا بر سر آینده جبل الطارق، پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، به یکی از اصلی‌ترین موانع توافق بین دو طرف تبدیل شده بود. تا جایی که نخست‌وزیر اسپانیا تهدید کرده بود در صورتی که اختلاف بر سر جبل‌الطارق حل و فصل نشود، این کشور در اجلاس سران اتحادیه اروپا برای تصویب طرح خروج انگلیس از این اتحادیه «برکسیت» شرکت نخواهد کرد.

همچنین؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع رسمی در انگلیس اعلام کردند لندن با گفتگو با مادرید در خصوص جبل الطارق در دوران پسابرکسیت موافق است. این اظهار نظر مقامات لندن پاسخی به تهدید مادرید در خصوص مسدود کردن توافق در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود.

سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد: «در خصوص مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا، با در نظر گرفتن شرایط خاص درباره جبل الطارق، ما مذاکراتی با اسپانیا و مسئولان جبل الطارق داشتیم. این مذاکرات سازنده بود و ما بی صبرانه می خواهیم این رویکرد را در روابط آتی نیز داشته باشیم».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار