طی 8 ماهه امسال؛

بیش از 6 هزار پرونده قاچاق در استان اردبیل تشکیل شد

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از تشکیل بیش از 6 هزار پرونده قاچاق در اردبیل طی 8 ماهه امسال خبر داد.

حسین نجف زاده، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل اظهار کرد: در راستای ایجاد ثبات اقتصادی و جلوگیری از سودجویی افراد متخلّف از شرایط اقتصادی بوجود آمده در کشور نظارتها و بازرسی های بازرسان اداره کل تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف و سازمان صمت استان با شدت ادامه داشته و با متخلفان بدون هیچ گونه اغماضی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به افزایش کیفی کشفیات کالای قاچاق در استان افزود: عمده این کشفیات با همکاری مردم و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و سایر ارگان های نظارتی صورت گرفته است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان بیان داشت: در همین راستا فقط در آبان ماه سالجاری 900 فقره پرونده در تعزیرات حکومتی استان تشکیل و مختومه شده و 32 هزار و 277 میلیون تومان جریمه نقدی برای متخلفان تعیین گردیده است.

نجف زاده با بیان این مطلب که با افرادی که به قصد فرصت طلبی از شرایط موجود را داشته و اقدام به گران فروشی و احتکار کالا کنند  برخورد قانونی قاطع و شدیدی انجام خواهد گرفت اظهار داشت: از ابتدای سال منتهی به آذر یک صد و 46 فقره پرونده احتکار اختفا و عدم امکان و اعلام موجودی کالا تشکیل گردیده و از این میان 141 پرونده مختومه و منجر به تعیین جریمه نقدی شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد پرونده 15 فقره در آبان ماه تشکیل شده است و دستور توزیع کالاهای مکشوفه به عنوان کالای احتکار صادر و با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفته است.

وی همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نیز گفت: در هشت ماهه نخست سالجاری شش هزار و 545 فقره پرونده تشکیل شده است و جریمه ای بالغ بر 9 هزار و 526 میلیارد ریال جریمه نقدی برای متخلفان تعیین گردیده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان متذکر شد: بخش عمده ای از این جرایم نقدی مربوط به سه فقره پرونده قاچاق طلا در استان است که متخلفان در مجموع به پرداخت جریمه ای بالغ بر 6 هزار و 750 میلیارد ریال محکوم شده بودند.

نجف زاده با اشاره به اینکه علاوه بر جرایمی از جمله معدوم نمودن کالا، ضبط کالا مهر تخلف به پروانه کسب افراد متخلّف و لغو پروانه در کنار جرایم نقدی در انتظار متخلفان است اظهار داشت: عمده کالاهای کشف شده در سه حوزه کالا و خدمات ارز و بهداشت و درمان بوده است.

وی تصریح کرد: در حوزه کالا و خدمات چهار هزار و 776 پرونده، در حوزه بهداشت و درمان یک هزار و 200 فقره پرونده و در حوزه بهداشت و درمان نیز 569 پرونده تشکیل و با متخلفان برخورد و جرایم نقدی و غیر نقدی برای آنان در نظر گرفته شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان با بیان این که با توجه به افزایش قیمت ارز و به دنبال آن افزایش قیمت سوخت در آن سوی مرزها عده ای افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به جمع آوری سهمیه نفت سفید و گازوئیل از مناطق روستایی نموده و آن را به خارج از مرزها قاچاق می کنند: در این حوزه چهار پرونده مهم و کلان در حوزه قاچاق سوخت در این اداره کل تشکیل و برای متخلفان حدود یک میلیارد تومان جریمه نقدی تعیین شده است.

نجف زاده متذکر شد: قطعا این جرایم تذکری برای افرادی است که قصد سوءاستفاده و فرصت طلبی از وضع موجود جامعه را داشته و این افراد متوجه باشند که تمام فعالیتها و خدمات آن ها در رصد ماموران اطلاعاتی و امنیتی استان قرار داشته و اجازه سوءاستفاده به افراد داده نخواهد شد.

انتهای پیام/س

افزایش کیفی کشفیات کالای قاچاق در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.