اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی گیلان ۲ برابر میانگین کشوری / تقسیط بدهی مشترکان

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: میزان لوله گذاری و هزینه اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی استان ۲ برابر میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، علی جعفری معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در نشست تخصصی کارگاهی و هم اندیشی امور مشترکین آب و فاضلاب روستایی شهرستان رشت با بیان اینکه در حال حاضر هزارو ۷۸۹ روستای استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند گفت: با توجه به پراکندگی خانوار‌های روستایی و موقعیت جغرافیایی گیلان، میزان لوله گذاری و هزینه اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی استان ۲ برابر میانگین کشوری است.

وی با اشاره به کیفیت پایین آب سفره‌های زیرزمینی مناطق جلگه‌ای گیلان افزود: تامین کیفیت مطلوب آب شرب این روستا‌ها هزینه بَر است که در این راستا از دستگاه‌های تصفیه فیزیکی استفاده کرده ایم.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به کاهش سطح آب‌های زیرزمینی استان در چند سال گذشته گفت: تفاوت فاحش قیمت تمام شده آب با فروش آن، فرسوده بودن ۳۰ درصد از تاسیسات آبرسانی روستایی و وجود ۴۰۰ روستای فاقد تاسیسات آب آشامیدنی از چالش‌های مهم شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان است.

علی جعفری بر پرداخت به موقع هزینه آب بهاء از سوی مشترکان تاکید کرد و گفت: با توجه به هزینه بالای تولید آب شرب و نگهداری از تاسیسات آبرسانی روستایی، پرداخت به موقع قبوض از سوی روستاییان، ما را در ارائه هرچه بهتر خدمات یاری می‌کند.

غلامعلی جعفرزاده از نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به گردشگرپذیر بودن گیلان و افزایش ساخت و ساز در مناطق روستایی، بر وصول مطالبات از مشترکان بدهکار تاکید کرد و گفت: در سال‌های گذشته بروز خشکسالی، کار تامین آب شرب روستا‌ها را با مشکل مواجه ساخته است.

محمد رحیم زاده رئیس اداره درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان هم در سخنانی با بیان اهمیت و جایگاه آب در زندگی انسان ها، گفت: در سال‌های گذشته از آب به عنوان یک کالای اقتصادی یاد می‌شد، اما با توجه به افزایش تقاضا و بحران کم آبی در جهان، هم اینک آب به عنوان کالای استراتژیک مطرح است.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف آب از سوی مردم افزود: قیمت تمام شده هر مترمکعب آب حدود هزارو ۵۰۰ تومان است که بر اساس تعرفه تکلیفی دولت، شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی فقط ۲۵۰ تومان را از مشترکان دریافت می‌کنند .

رئیس اداره درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به اینکه وصول مطالبات و تامین نقدینگی‌های لازم موجب خدمات رسانی بهتر به روستاییان می‌شود گفت: متاسفانه وجود مصارف و انشعابات غیرمجاز علاوه بر آلوده کردن شبکه‌های آبرسانی، هزینه‌هایی را به شرکت‌های آبفار تحمیل کرده است

محمد رحیم زاده از دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستایی خواست، انشعابات غیرمجاز را شناسایی و به امور آبفار شهرستان خود معرفی کنند

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۹۰ هزار مشترک روستایی گیلان از نعمت آب شرب بهداشتی برخوردارند.

همچنین علیرضا زُهری مدیر امور آب و فاضلاب روستایی رشت با بیان اینکه ارائه بی وقفه و مستمر خدمات آب شرب به مشترکان محترم، مستلزم پرداخت به موقع قبوض است گفت: مشترکانی که دارای بدهی‌های بالا هستند، با مراجعه به امور آبفار شهرستان رشت می‌توانند نسبت به تقسیط و پرداخت آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون از ۲۷۸ روستای این شهرستان تعداد ۱۸۳ روستا از آب آشامیدنی مناسب و بهداشتی برخوردارند تصریح کرد: ۴۶ هزار مشترک این روستا‌ها از خدمات امور آبفار شهرستان رشت بهره مندهستند.

 

انتهای پیام/م.ع

طرح‌های آبرسانی روستایی گیلان ۲ برابر میانگین کشوری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.