نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد:

مردد کردن انسان ها از دین بدترین خیانت ها به نوع بشر است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت:بدترین خیانت به بشر این است که آن ها را از چارچوب دین مردد و دور کنیم و بهترین فضلیت یعنی آن ها را با ارزش های دینی آشنا کنیم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با اعضای هیئت داوران همایش ملی نماز دانشگاه بیرجند گفت: اخلاق، گفتار و رفتار هر انسانی به نوع اعتقاد، جهان بینی و جهان شناسی وی گره می خورد.

وی با تأکید بر اینکه انسان به نوع عقیده و آرمانش تأثیرپذیر است، افزود: بنابراین می شود از میزان گفتار، اخلاق و رفتار هر انسانی میزان قدرت در عقیده سالم یا ناسالم وی را فهمید.

آیت الله سید علیرضا عبادی با بیان اینکه همه مسائل به دین مربوط می شود حتی بی دینی خود یک نوع دین باطل است، گفت: نیاز بشر در مسائل شخصی، خانوادگی، اجتماعی و انواع و اقسام مسائل به دین همواره وجود داشته و هر چه کفه مسائل روز بیشتر باشد نیاز به دین خود را بیشتر نشان می دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه آنچه که می تواند چهارچوب رفتار، اخلاق و گفتار را مشخص کند دین است، افزود: اگر این چهارچوب نباشد انسان هیچ حد و مرزی ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروز که بشر قدرت پیدا کرده و بر فضا و زمین تسلط یافته، نیاز انسان به دین به همان نسبت بیشتر شده است، اظهار کرد: بدترین خیانت به بشر این است که آن ها را از چارچوب دین مردد و دور کنیم و بهترین فضلیت یعنی آن ها را با ارزش های دینی آشنا کنیم.

آیت الله سید علیرضا عبادی با بیان اینکه دین حق یکی بوده و تنها تمایز دین حق است، گفت: از سمبل های دیانت به حق گرایی بوده و اگر دین حق باشد و باطل گرایی نباشد همه راه های کمال به روی انسان باز است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آنچه که می تواند همیشه و هر لحظه دین را به عنوان حق گرایی انسان را در جای خودش نگه دارد رابطه با مبدأ است، افزود: برای اینکه انسان در جایگاه خود در هر لحظه بماند باید ارتباط خود با مبدأ را حفظ کند.

وی با تأکید بر اینکه به یاد حق و خدا بودن به معنی چیز ذهنی نیست یعنی در هر گفتار و رفتاری باید خدا را در نظر بگیرد که با این خیلی فاصله داریم، گفت: انجام عمل فیزیکی نماز مهم است اما باید همواره رابطه خود با مبدأ را حفظ کنیم.

آیت الله سید علیرضا عبادی افزود: ممکن است بسیاری از مواقع به همان عمل فیزیکی بسنده کنیم اما عمل، گفتار و رفتار ما باید با آن متفاوت باشد.

انتهای پیام/غ

آنچه که می تواند چهارچوب رفتار،اخلاق و گفتار را مشخص کند دین است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.