فرآورده‌های دامی خراسان رضوی به ۳۷ کشور جهان صادر شد

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خراسان رضوی گفت:انواع دام و فرآورده‌های خام دامی خراسان رضوی به ۳۷ کشورصادر شد.

انواع دام و فرآورده‌های دامی خراسان رضوی به ۳۷ کشور جهان صادر شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حامد طاهریان رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: خوراک دام وطیور همچنان در صدر صادرات استان قرار داشته و از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۴ هزار تن فرآورده به ارزش ۲۲ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار به کشور‌های عراق، افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان صادر شده است.

وی تصریح کرد: کشور‌های حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه، خاورمیانه، چین و هندوستان و اعضای اتحادیه اروپا چون ایتالیا و لهستان را از مشتریان اقلام صادراتی فوق هستند.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خراسان رضوی در زمینه واردات گفت: واردات ایران از ۴ کشور افغانستان، ازبکستان، قزاقستان و استرالیا صورت می‌گیرد.

طاهریان ادامه داد:  عمده اقلام وارداتی استان در زمینه دام و طیور را کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، تفاله نشاسته، پیله ابریشم و همچنین گوشت گوسفندی است که همگی قبل از ورود به کشور بایستی مجوز‌های بهداشتی دامپزشکی را اخذ نمایند.

وی دقت در بررسی محموله‌های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد و افزود: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشور‌ها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی نیز صادق است و تا محموله‌ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت و بر این اساس کلیه محموله‌ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می‌گردد.

انتهای پیام//آ. ح
 

تمامی اقلام دامی وارداتی باید مجوز‌های بهداشتی دامپزشکی را اخذ نمایند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.