مرگ یک روزنامه‌نگار دیگر سعودی، این‌بار در عربستان و تحت شکنجه

روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری از مرگ ترکی بن عبدالعزیز الجاسر، روزنامه‌نگار و نویسنده سعودی در اثر شکنجه هنگام بازداشت خبر می‌دهند.

 مرگ یک روزنامه‌نگار دیگر سعودی، این بار در عربستان و تحت شکنجهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، القدس العربی به نقل از روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری از مرگ ترکی بن عبدالعزیز الجاسر، روزنامه نگار و نویسنده سعودی در اثر شکنجه هنگام بازداشت خبر داد.

حساب کاربری ”زندانیان سیاسی“ که به اخبار زندانیان و موارد نقض حقوق بشر در عربستان می‌پردازد به نقل از تارنمای ”الخلیج الجدید“ نوشت الجاسر بازداشت و سپس آن قدر شکنجه شد تا جان باخت. این اتفاق بعد از آن افتاد که مقامات سعودی ادعا کردند او حساب کاربری با نام ”کشکول“ را در شبکه اجتماعی توییتر اداره می‌کند. این حساب کاربری از موارد نقض حقوق بشر مقامات ریاض در عربستان پرده برمی داشت.

برخی منابع اعلام کردند مقامات ریاض از طریق جاسوسانی که در دفتر توییتر در دبی داشتند به الجاسر رسیدند و او را ماه مارس گذشته بازداشت کردند. این جاسوسان بخشی از ارتش مجازی در شبکه‌های اینترنتی به شمار می‌آیند که عربستان آن‌ها را برای پیگرد فعالان مجازی به خدمت گرفته است. برخی گزارش‌های رسانه‌های غربی فاش کرده است سعود القحطانی، معاون سابق محمد بن سلمان (ولیعهد عربستان) پشت هسته‌های سایبری قرار داشت. القحطانی قبلا در توییت‌هایی گفته بود نام‌های جعلی، حافظ جان کسانی که این حساب‌های کاربری را اداره می‌کنند نخواهد بود.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز ماه گذشته گزارش مفصلی منتشر و در آن به جنگی اشاره کرد که جمال خاشقجی، روزنامه نگار سرشناس سعودی از سوی ”شکارچیان توییتر“ با آن رو به رو بود.

کسانی که از طریق اینترنت به خاشقجی حمله می‌کردند بخشی از تلاش‌هایی بودند که بن سلمان و مشاوران نزدیکش برای ساکت کردن منتقدان در داخل و خارج از عربستان انجام می‌دهند. این روزنامه نوشت صد‌ها نفر در پروژه معروف به ”مزرعه شکارچیان“ در ریاض فعالیت می‌کنند تا صدای کسانی را که مانند خاشقجی منتقد حکومت هستند، خاموش کنند. در این گزارش به یک کارمند سعودی در توییتر اشاره شده است که مسئولان اطلاعاتی غربی به وی مظنون هستند و احتمالا برای کمک به مقامات سعودی در حساب‌های شخصی کاربران جاسوسی می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
این نتیجه اصلاحات بن سلمان در عربستان سعودی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
خدا لعنت كند اين وهابيون را كه به اين راحتي ادم ميكشند والا حيوانات هم همنوع خودشون را نمي كشند اينا ديگه چه جانورايي هستند خدا عالم است.
United States of America
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
آخیش راحت شدیم از دست قاشقچی
Iran (Islamic Republic of)
علی طاهری
۲۲:۱۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
عجب‌آدمکشهایی‌هستند‌این‌فرزندان معاویه‌ی‌لعین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
ماجرای ان دو خواهر عربستانی که در امریکا کشته شدند به کجا رسید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۴۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
ببخشیداین خاشقچی چی شد؟کسی ازش خبرنداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
ديگه يه مثقال هم برا بن سلمان آبرو نموند
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۱۷:۱۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
ال منحوس سعود در حال سقوط کامل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
انشالله نابودی السعود
آخرین اخبار