مشاور آینده‌پژوهی مجمع تشخیص مصلحت نظام:

رسانه‌های انقلابی مهمترین ابزار صنعت فکر در خط مقدم جنگ نرم دشمنان هستند/ رسانه ها، زندگی بخشی، مطالبه گری و پیشتاز در فرهنگ سازی

مشاور آینده‌پژوهی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رسانه‌های انقلابی مهمترین ابزار صنعت فکر در خط مقدم جنگ نرم دشمنان هستند و رسانه‌ها نقش پررنگ و کلیدی در افزایش امید در جامعه دارند.

رسانه‌های انقلابی مهمترین ابزار صنعت فکر در خط مقدم جنگ نرم دشمنان هستند/ رسانه ها، زندگی بخشی، مطالبه گری و پیشتاز در فرهنگ سازیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ عقیل ملکی‌فر مشاور آینده‌پژوهی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز با توجه به شرایط حساس کشور نیازمند یک جریان رسانه‌ای مقتدر و هوشمند هستیم تا در برابر توطئه دشمنان انقلاب که سعی در ناامید ساختن مردم از آینده دارند مقابله کند.

وی افزود: راه مقابله با ایجاد ناامیدی در بستر جامعه، ارائه چشم‌اندازی روشن از طرف دولت و حاکمیت است تا هر ایرانی بتوانند نسبت به آینده خود آگاهانه و امیدوار تصمیم بگیرد.

مشاور آینده‌پژوهی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه متاسفانه دولت و حاکمیت به‌صورت کلی، در حل مسائل روزمره گرفتار شده است، گفت: برخی راهبرد‌ها و اهداف موثر و ثمربخش از سوی مسئولان همچون ارائه چشم‌انداز‌های بلندمدت در مسیر رشد و توسعه کشور مورد غفلت قرار گرفته است که رسانه با مطالبه‌گری می‌تواند این حوزه را مورد مداقه قرار دهد.

وی تصریح کرد: رسانه می‌تواند با بیان خود هم امید را به جامعه تزریق کند و هم مطالبه‌گری نماید تا مردم در این جنگ روانی نابرابر با دشمنان نظام و انقلاب امیدوارانه زندگی کنند و باید دانست همواره بیان مشکلات و انتقاد جز ایجاد ناامیدی ثمر دیگری ندارد و باید فضای انتقاد به نقد تبدیل شود که رسانه نقش مهمی در این عرصه دارد.

ملکی فر اظهار داشت: چهار احساس زندگی بخش شامل شادی، امید، آرامش و حس رضایت باید در دل مردم باشد و امروز تمام ابزار‌های علمی و هنری دشمن در تلاش است تا این چهار احساس زندگی بخش را به چهار احساس زندگی‌سوز که شامل نامیدی، نارضایتی، اندوه و ناآرامی بوده تبدیل کند.

مشاور آینده‌پژوهی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش پررنگ و کلیدی رسانه‌ها در افزایش امید در جامعه، افزود: بهترین راه حل برای شرایط حال حاضر و برای مقابله با جنگ روانی دشمنان وجود چشم‌انداز روشن و امید بخش است که باید با کمک رسانه‌ها از جمله رسانه ملی تبدیل به گفتمان شود و رسانه‌های انقلابی مهمترین ابزار صنعت در خط مقدم جنگ نرم دشمنان هستند.

وی گفت: تبدیل چشم‌انداز کشور پس از تعیین آن با توجه به تمامی سلایق جامعه، توسط حاکمیت باید به وسیله رسانه‌ها مورد تبیین قرار بگیرد تا به صورت همه گیر تبدیل به گفتمان شود و تا چشم‌انداز نباشد ابزاری برای مقابله با ناامیدی در بستر جامعه نیست و متاسفانه بسیاری از مدیران و مسئولان با بیان مشکلات بدون ارائه راهکار و حل آن، همسو با این جنگ روانی حرکت می‌کنند.

ملکی فر افزود: رسانه زمانی اثرگذار است که بتواند گفتمان را در بستر جامعه شکل بدهد و به ندرت رسانه‌ای گفتمان‌ساز داریم و متاسفانه جامعه ما خالی از گفتمان است و گفتمان یعنی چیزی که همه جا در مورد آن صحبت شود.

وی با اشاره به مسئولیت‌های خطیر رسانه‌های متعهد و مقاوم، گفت: رسانه‌ها به عنوان ابزار صنعت فکر در خط مقدم دفاع در برابرعملیات دشمن در عرصه جنگ‌های روانی قرار دارند و باید همواره برای دفاع از ارزش‌های اصیل و استقلال ملل اسلامی و ارزش‌های فکری، دینی، ملی و فرهنگی آماده باشند و ما به عنوان رسانه انقلابی باید آخرین تاکتیک‌های دشمن را رصد و از تمامی امکانات جهت خنثی کردن توطئه‌های دشمن و ناکامی نقشه‌های آن در عرصه جنگ نرم در نزد افکار عمومی استفاده کنیم.

انتهای پیام//آ. ف


رسانه‌های انقلابی، کارآمد و مجهز در جنگ‌های نرم

برچسب ها: رسانه ، جنگ نرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.