جمهوری اسلامی ایران برگزاری انتخابات پارلمانی در افغانستان را تبریک گفت

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزاری انتخابات پارلمانی در افغانستان را تبریک گفت و آن را تحولی مثبت در جهت استقرار مردم سالاری و نیل به سوی امنیت، ثبات و توسعه در این کشور دانست.

جمهوری اسلامی ایران برگزاری انتخابات پارلمانی در افغانستان را تبریک گفتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزاری انتخابات پارلمانی در افغانستان را تبریک گفت و آن را تحولی مثبت در جهت استقرار مردم سالاری و نیل به سوی امنیت، ثبات و توسعه در این کشور دانست.

بهرام قاسمی امروز چهارشنبه ضمن تبریک به دولت و ملت افغانستان بخاطر برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از برگزاری انتخابات پارلمانی در کشور دوست و همسایهافغانستان که سرانجام با سه سال تاخیر و البته با همت و تلاش و اراده لازم مردم و دولت برگزار شد، استقبال نموده و آن را تحولی مثبت در جهت استقرار مردم سالاری و نیل به سوی امنیت، ثبات و توسعه در این کشور همسایه می داند.

قاسمی ادامه داد: امیدواریم با شکل گرفتن مجلس جدید، روند تحولات در مسیر حل و فصل بیشتر برخی مشکلات و برقراری صلح و امنیت پایدار و پیشرفت و نیکبختی بیشتر مردم آن کشور، قرار بگیرد.

انتخابات مجلس افغانستان پس از شش ماه کار و تلاش طی روزهای 28 و 29 میزان/ مهرماه گذشته در 32 ولایت از مجموع 34 ولایت افغانستان برگزار شد و ولایت های «قندهار» و «غزنی» هر کدام به ترتیب به دلیل امنیتی و برخی اختلافات از این روند باز ماندند.

در دو روزی که انتخابات مجلس افغانستان جریان داشت؛ بیش از 200 حمله تروریستی انجام شد که 36 کشته و بیش از 120 زخمی برجای گذاشت و مسئول این حملات انتحاری، انفجار بمب مغناطیسی، ماین کنار جاده و پرتاب راکت و خمپاره گروه طالبان محسوب می شود.

به نوشته ایرنا، کمیسیون انتخابات افغانستان روز گذشته اعلام کرد که نتایج ابتدایی سومین دوره انتخابات مجلس نمایندگان این کشور که شنبه و یکشنبه این هفته برگزار شد، 15 عقرب/ آبان ماه جاری و نتیجه قطعی آن 29 قوس/ آذر ماه امسال اعلام می شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.