افزایش انتقاد‌ها از ترامپ به دلیل حمایت از حمله فیزیکی به یک خبرنگار! + فیلم

حمایت دونالد ترامپ از حمله فیزیکی نماینده جمهوری‌خواه به یک خبرنگار روزنامه گاردین، انتقادهای گسترده‌ای را به دنبال داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، پس از اظهارات جنجالی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در روز پنجشنبه و حمایت او از حمله فیزیکی یک نماینده کنگره به خبرنگار روزنامه گاردین، خبرنگاران و گروه های مختلف به انتقاد از رئیس جمهور آمریکا پرداختند.

ترامپ در یک گردهمایی در مونتانای آمریکا از حمله فیزیکی «گِرگ جیانفورت»، نماینده جمهوری خواه مونتانا به «بن جیکوبس»، خبرنگار بخش سیاسی روزنامه انگلیسی گاردین در سال گذشته میلادی حمایت کرد و گفت: هر کس که بتواند حمله فیزیکی انجام دهد، شخص محبوب من است. گرگ انسان باهوشی است و به علاوه هرگز با او کشتی نگیرید. متوجه هستید. هرگز!

اما این اظهارات جنجالی ترامپ، انتقاد گروه ها و حتی کشورهای مختلف را به دنبال داشت. سخنگوی ترزا می، نخست وزیر انگلیس با محکوم کردن اظهارات ترامپ در این گردهمایی، اعلام کرد که هرگونه خشونت علیه خبرنگاران و روزنامه نگاران را نمی پذیرد.

بنیامین آپلبام، خبرنگار نیویورک تایمز در حساب توییتر خود نوشت: جیانفورت یک جنایتکار است. او به دلیل حمله به این خبرنگار متهم شناخته شد. رئیس جمهور از جنایتکاری حمایت می کند که مرتکب جرم شده است.

بن جیکوبس، خبرنگار گاردین

گسترش انتقاد‌ها از ترامپ به دلیل حمایت از «حمله فیزیکی» به یک خبرنگار!

این اظهارات ترامپ کمیته محافظت از خبرنگاران را هم خشمگین کرد. این کمیته روز گذشته از ترامپ درخواست کرد به دلیل اظهارات توهین آمیزش علیه رسانه ها، عذرخواهی کند. مدیر کمیته محافظت از خبرنگاران اعلام کرد: ما یکبار دیگر وقتی دیدیم پرزیدنت ترامپ از آنهایی که به مطبوعات حمله می کنند، حمایت کرده است، آزرده شدیم.

انجمن نویسندگان آمریکا به نام «پِن» هفته گذشته هم از ترامپ به دلیل نقض متمم اول قانون اساسی که با استفاده از قدرت، آزادی مطبوعات را تهدید می کند، شکایت کرده بود. این انجمن روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد: اظهارات ترامپ یادآور این است که آمریکا در مسئله آزادی مطبوعات کاملا سقوط کرده است.

کاترین وینر، خبرنگار گاردین اعلام کرد: در دوره ای که خبرنگاران در سراسر جهان مورد آزار قرار می‌گیرند، بازداشت می شوند و حتی به قتل می رسند، این اظهارات واقعا غیر مسئولانه است و پیامی خطرناک برای دیکتاتورهای سراسر جهان می فرستد. مطبوعات سراسر جهان خواستار یک بیانیه از سوی دولت آمریکا هستند که به حق و حقوق خبرنگاران احترام بگذارد.

جیم آکوستا، خبرنگار سی ان ان هم که در گردهمایی ترامپ در مونتانا حضور داشت گفت: مسئله ناراحت کننده درباره جوک هایی که ترامپ درباره جیانفورت گفت، تأثیر آن بر روی جمعیت حاضر بود. آنها می خندیدند و یک نفر را دیدم که حرکات فیزیکی تمسخرآمیز از خود در می آورد.

در ماه مه سال گذشته میلادی، جیکوبس، خبرنگار گاردین از آقای جیانفورت پرسشی درباره سیاست مراقبت های بهداشتی پرسیده بود. اما این نماینده به جای پاسخ، او را به روی زمین انداخت و او را از سالن بیرون انداخت. این نماینده کنگره به دلیل حمله فیزیکی به خبرنگار متهم شناخته شد و 385 دلار هم جریمه نقدی پرداخت کرد. خبرنگار گاردین هم موافقت کرد در صورتی که این نماینده یک نامه عذرخواهی بنویسد و مبلغ 50000 دلار به کمیته محافظت از خبرنگاران اهدا کند، از شکایت خود صرفنظر کند.

این تازه ترین نمونه حملات لفظی ترامپ به مطبوعات و خبرنگاران است. رئیس جمهور آمریکا بارها از رسانه های مختلف و خبرنگاران با ادعای انتشار «اخبار جعلی» انتقاد کرده است.

رئیس جمهور آمریکا این اظهارات علیه خبرنگاران را در حالی مطرح کرده است که روز گذشته عربستان سعودی در نهایت اعتراف کرد که «جمال خاشقجی»، خبرنگار منتقد سعودی را به قتل رسانده است.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۰۰:۲۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
باز نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۵۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۷
گویا انجمن نویسندگان آمریکا در خواب هستند و یا اینکه خودشان را به خواب زده اند وقتی یک خبرنگار و ستون نویس یک روزنامه مشهور کشته و قطعه قطعه میشود( روزنامه واشتگتن پست - جمال خاشقجی) و ترامپ به نمایندگی از کشور آمریکا موضعی بسیار لطیف و ضعیف میگیرد و (از قاتلین و قاتل عربستانی آل سعود دفاع غیر مستقیم میکند....) این یعنی اینکه وقتی آمریکا موفق شود این را باب الفتحی برای خشونت با خبرنگاران قرار دهد و شاهد سکوت جامعه بین الملل و من جمله همین انجمن که در آمریکا مستقر است.....و با تبلیغات مسموم حقوق بشری از نوع آمریکائی مخلوط کند یعنی دفاع از همان کسانیکه به خبرنگاران بین المللی حمله میکنند و حتی شاید خونشان را هم بریزند.......
آخرین اخبار