واکنش تمسخرآمیز کاربران شبکه‌های اجتماعی به ادعای عجیب مقام اماراتی درباره سرنوشت خاشقجی

رئیس پلیس سابق دبی ادعایی عجیب درباره سرنوشت روزنامه‌نگار ناپدیدشده عربستانی مطرح کرد که با واکنش تمسخرآمیز کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

واکنش تمسخرآمیز کاربران اجتماعی به اظهارات مقام اماراتی درباره سرنوشت جمال خاشقجیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارات عجیب رئیس پلیس سابق دبی درباره محل اختفای روزنامه‌نگار ناپدیدشده عربستانی با واکنش تمسخرآمیز کاربران شبکه های اجتماعی روبرو شد.

ضاحی خلفان که به بیان ادعاهای عجیب و غریب مشهور است در میانه بحث ناپدیدشدن «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار سعودی و منتقد محمد بن سلمان مدعی شده «یکی از مهمترین احتمال‌ها درباره سرنوشت خاشقجی این است که وی با پاسپورت جعلی و از طریق هواپیمای شخصی یک تاجر قطری وارد دوحه شده و هم‌اکنون نیز در این شهر پنهان شده باشد». خلفان در ادامه سناریوی خود گفت: «روشن است که قطر تلاش می‌کند عربستان و امارات را به اتهام قتل خاشقجی بدنام کند.»

به نوشته وب‌سایت «العربیه جدید» این اظهارات عجیب خلفان به سرعت با واکنش تمسخرآمیز کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شد و آن را بخشی از کارزار رسانه‌ای امارات و عربستان برای ایجاد ابهام در سرنوشت خاشقجی و انحراف اذهان عمومی از حقیقت این ماجرا دانستند.

پیش از این نیز وب‌سایت «العربیه» عربستان در واکنشی منفعلانه و عجیب مدعی شد 15 افسر امنیتی عربستانی که مقامات ترکیه اعلام کردند در روز ناپدیدشدن جمال خاشقجی وارد شهر استانبول شده‌اند و پس از چند ساعت این شهر را به مقصد قاهره و ریاض ترک کردند، شهروندانی عادی بوده‌اند که به قصد گردشگری وارد شهر استانبول شده بودند.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، سه‌شنبه 10 مهر پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد و برخی گزارش‌ها حاکی از پیدا شدن جسد مثله‌ شده وی در یکی از خیابان‌های استانبول است.

مقامات ترکیه‌ شنبه گذشته اعلام کردند همزمان با ورود خاشقجی به کنسولگری عربستان در استانبول، تیمی ۱۵ نفره وارد این ساختمان شده و ساعتی بعد این تیم با هواپیمای شخصی استانبول را به مقصد ریاض ترک کرده‌ است و اکنون اعلام شده که چند مرد همزمان با ناپدید شدن خاشقجی جعبه‌هایی را از داخل ساختمان کنسولگری بیرون برده‌اند. جعبه‌هایی که گفته می‌شود احتمالا حاوی جسد قطعه‌قطعه شده وی بوده‌اند.

رسانه‌های ترکیه‌ای حتی به نقل از مقامات امنیتی این کشور اعلام کردند که فیلم و نوار صوتی شکنجه و قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان توسط عوامل امنیتی سعودی را در اختیار دارند. پس از این اظهارنظر مقامات دولتی ترکیه، بسیاری از نهادهای بین‌المللی و روزنامه‌نگاران جهان خواستار تحقیقات شفاف و بی‌طرفانه درباره ناپدیدشدن مشکوک این روزنامه نگار شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار