وزیر انرژی سابق آمریکا همکاری در پروژه ابَرشهر عربستان سعودی را تعلیق کرد

وزیر انرژی دولت اوباما مشورت‌دهی در طرح بزرگ ابَرشهر عربستان را تا روشن شدن ماجرای ناپدید شدن و احتمالاً ترور روزنامه‌نگار سعودی منتقد بن سلمان، به حال تعلیق درآورد.

وزیر انرژی سابق آمریکا همکاری در پروژه ابَرشهر عربستان سعودی را تعلیق کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی اکسیوس، ارنست مونیز، وزیر انرژی دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، مشورت‌دهی در طرح بزرگ ابَرشهر عربستان را تا روشن شدن ماجرای ناپدید شدن و احتمالاً ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، به حال تعلیق درآورد.

ارنست مونیز در این باره گفت از سوی سعودی ها برای پیوستن به اعضای هیأت بین المللی مشاوران پروژه «نئوم» عربستان دعوت شده بود. هزینه این طرح حدود 500 میلیارد دلار برآورد شده است. این ابرشهر (مگاشهر) صنعتی و تجاری قرار است در در زمینی به مساحت 26 هزار و 495 کیلومتر مربع ساخته شود. مساحت این شهر در صورت ساخت، 33 برابر مساحت نیویورک خواهد بود.

زمان اعلام اسامی اعضای هیأت مشاوران پروژه نئوم (روز سه شنبه) با ماجرای ناپدید شدن خاشقجی مصادف شده است. به همین دلیل، وزیر انرژی سابق آمریکا در پیامی، با اعلام اینکه «در نگرانی بسیاری دیگر درباره ناپدید شدن و ترور احتمالی جمال خاشقی در کنسولگری عربستان در استانبول، شریک هستم»، از تعلیق همکاری خود در پروژه نئوم خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ترکیه ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار