سردار اشتری خبر داد؛

نقش ۱۹ درصدی همیاران پلیس در کاهش حوادث رانندگی

فرمانده ناجا افزود: طبق پژوهشی که انجام شده، همیاران پلیس در کاهش تخلفات و تصادفات ۱۹ درصد نقش داشته اند.

نقش ۱۹ درصدی همیاران پلیس در کاهش حوادث رانندگیبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک اظهار کرد: همیاران پلیس سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی هستند و بیش از 10 میلیون همیار پلیس داریم. همیاران به عنوان نماینده پلیس راهنمایی و رانندگی در خانواده ها حضور دارند.

فرمانده ناجا افزود: طبق پژوهشی که انجام شده، همیاران پلیس در کاهش تخلفات و تصادفات 19 درصد نقش داشته اند. هر چقدر فرهنگ ترافیک را افزایش دهیم، برای سلامت خانواده و راننده ها موثر واقع خواهد شد.

وی ادامه داد: ما شاهد کاهش تصادفات و تلفات رانندگی در شهر ها بودیم، در شرایطی که هر سال به تعداد خودرو و موتور سیکلت افزوده می شود و در حال حاضر حدود 33 میلیون وسیله نقلیه داریم. پس ما می توانیم با برنامه ریزی خوب و سرمایه گذاری و مشخص کردن سهم هر دستگاه در تصادفات و گسترش فرهنگ ترافیک، تعداد تلفات رانندگی را کاهش دهیم و این ظرفیت در کشور وجود دارد.

سردار اشتری گفت: به فرموده مقام معظم رهبری حتی یک کشته هم در تصادفات رانندگی زیاد است. در نتیجه ما باید به سمتی برویم که فرموده مقام معظم رهبری را جامع عمل بپوشانیم.

فرمانده ناجا گفت: توصیه های همیاران پلیس به کاهش تصادفات کمک می کند؛ البته زیرساخت ها و جاده ها هم باید اصلاح شوند و ایمنی خودروها نیز باید افزایش پیدا کند.

سردار اشتری تصریح کرد: هر جا که به قانون عمل کردیم در زندگی موفق تر بودیم و امیدواریم که همه ما به این امر مهم که قانون گرایی است توجه ویژه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: رویکرد ناجا آموزش همگانی و افزایش فرهنگ ترافیک است و ساخت انیمیشن ها و برنامه های دیگر می تواند به افزایش فرهنگ ترافیک کمک کند.

فرمانده ناجا افزود: معلمان و رسانه ملی می توانند بیشترین نقش را در افزایش فرهنگ ترافیک داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار