معاون عمران روستایی بنیادمسکن کشور در بردسکن اعلام کرد:

صد میلیارد تومان اعتبار برای آبادانی همه‌ی روستا‌های کشور

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور اعتبارات امسال برای عمران روستایی را در کشور صد میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛صد میلیارد تومان اعتبار برای آبادانی همه‌ی روستا‌های کشورمحمد رضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشورگفت: با توجه به قریب ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور اعتبارات اجرای طرح هادی ناچیز و نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده است.

وی در نشست با فرماندار و نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی و بخشداران انابد، شهرآباد و مرکزی این شهرستان گفت: اعتباراتی که توسط نمایندگان مجلس هم از محل توازن به بنیاد مسکن اختصاص داده می‌شد امسال از قلم افتاد و بنیاد مسکن از این اعتبارات بی بهره ماند.

شاملو با اشاره به درخواست فرماندار شهرستان بردسکن برای تخصیص اعتبار برای ۴ روستای کبودان، هدک، خور و کاسف به عنوان روستا‌های هدف گردشگری گفت: روستا‌های هدف گردشگری توسط یک کارگروه ملی انتخاب و مصوب می‌شوند که تاکنون ۴۵۰ روستا در کشور انتخاب شده که از بین روستا‌های انتخاب شده بنیاد مسکن و میراث فرهنگی هر استان روستا‌هایی را که اولویت دارند را انتخاب و در کار گروه بررسی و برای تامین اعتبار مورد نیاز طی برنامه ششم توسعه مصوب و اجرایی می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور با اشاره به اینکه درراستای طرح ایمن سازی بافت روستا‌ها با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ارتباط هستیم ادامه داد: اجرای موفق پروژه‌ها نیاز به همکاری و پیگیری مسئولان محلی دارد که باید مسئولان محلی با اولویت بندی مراحل احداث، اجرای پروژه‌های عمران روستایی را پیگیری کنند.

وی بیان کرد : بنیاد مسکن تلاش می‌کنند که دهیار و شورای اسلامی روستا‌ها توجیه کند که ارزش روستا‌ها به حفظ محیط بومی و سنتی است و روستا‌های که هویت بومی آن‌ها از بین رفته جاذبه‌ای برای گردشگران روستایی ندارد.

انتهای پیام//آ. ف
 

اختصاص صد میلیارد تومان برای عمران روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار