تقدیر ترامپ از زنانی که از «برت کاوانا» حمایت کردند

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری از زنانی که از نامزد پیشنهادی وی برای عضویت در دیوان عالی آمریکا حمایت کردند، تقدیر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، چند ساعت پیش از آنکه «برت کاوانا»، گزینه جنجالی دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی آمریکا از مجلس سنا رأی اعتماد بگیرد، رئیس جمهور آمریکا در حساب توییتر خود باز هم به حمایت از این شخص –که به آزار و اذیت جنسی متهم شده بود-- پرداخت و او را یک «انسان خوب» توصیف کرد. ترامپ همچنین از زنانی که از «برت کاوانا» حمایت کرده بودند، تقدیر کرد.

وی در حساب توییتر خود نوشت: زنانی که از کاوانا حمایت کردند و همه آنهایی که از این مرد خوب حمایت کردند، در ساختمان کنگره آمریکا جمع شده‌اند تا در ساعت 3 تا 5 رأی بدهند. این یک مسئله زیباست. یک روز بزرگ برای آمریکاست.

دونالد ترامپ این توییت را پس از آن منتشر کرد که تعداد زیادی از معترضان به انتخاب «برت کاوانا» روز گذشته (شنبه) مقابل ساختمان کنگره تجمع کردند. رئیس جمهور آمریکا بدون داشتن هیچ مدرکی در بخش دیگری از توییتر خود مدعی شد این تظاهرکنندگان افرادی هستند که برای برگزاری این اعتراضات پول دریافت کرده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که در روز پنجشنبه حدود 300 تظاهرکننده و در روز جمعه حدود 100 تظاهرکننده بازداشت شده اند.

پس از آنکه روز گذشته مجلس سنا با 50 رأی موافق در برابر 48 رأی مخالف به گزینه پیشنهادی ترامپ برای عضویت در کرسی دیوان عالی آمریکا رأی اعتماد داد، وی به عنوان قاضی این دیوان سوگند یاد کرد.

انتخاب «برت کاوانا» به عنوان قاضی دیوان عالی آمریکا از زمانی که سه زن او را به آزار و اذیت جنسی متهم کرده‌اند، جنجال‌برانگیز شد. نخستین بار «کریستین بلاسی فورد» او را به آزار و اذیت جنسی در دهه 1980 متهم کرد. وی هفته گذشته علیه کاوانا در مقابل کمیته قضایی سنا شهادت داد. پس از آن دو زن دیگر هم کاوانا را به سوء استفاده جنسی متهم کردند. این درحالی است که برت کاوانا همه این اتهامات را تکذیب کرده است.

دونالد ترامپ هم تاکنون بارها از «برت کاوانا» حمایت کرده است. وی پیشتر گفته بود اظهارات کریستین بلاسی فورد درباره کاوانا مشکوک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار