نسخه سبک فیس‌بوک به iOS می‌آید

نسخه سبک فیس‌بوک، Facebook Lite قرار است برای گوشی‌های iOS هم ارائه شود تا کمتر دیتای کاربران مورد استفاده قرار گیرد.

نسخه سبک فیس‌بوک به iOS می‌آیدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیاری از اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی هستند که برای بهینه مصرف کردن دیتای اینترنت فعالسازی شده‌اند از آن‌ها به عنوان لایت (Lite) یاد می‌شود. نسخه سبک اپلیکیشن شبکه اجتماعی فیس‌بوک، Facebook Lite از سال 2015 بود که روی پلتفرم اندروید هرچند فقط از بازارهای در حال توسعه در دسترس بود. در نهایت، امسال Facebook Lite به آمریکا، انگلستان و دیگر کشورهای توسعه یافته رسید و حالا حاضر است تا برای گوشی‌های iOS ارائه شود.

این اپلیکیشن برای گوشی‌های iOS فقط در کشور ترکیه فعالسازی شده بود پس به نظر می‌رسد انتشار کند آن بازتاب اتفاقی است که درگوشی‌های اندرویدی اتفاق افتاده است یعنی ابتدا کشورهای در حال توسعه نسخه سبک فیس‌بوک را دریافت خواهند کرد. کشورها یک به یک به این پروژه اضافه می‌شوند و در نهایت بعدها کشورهای توسعه یافته Facebook Lite را دریافت خواهند کرد.

بنابراین، اگر کاربری در آمریکا زندگی می‌کند و از میزان حجمی که اپلیکیشن معمولی فیس‌بوک هر دفعه روی گوشی iOS آن‌ها بارگذاری می‌کند، فعلا از این برنامه بیرون هستند اما احتمال دارد در آینده نسخه Lite به صورت جهانی در دسترس عموم مردم قرار بگیرد.

Facebook Lite سایز بسیار کوچکتری نسبت به نسخه معمولی آن دارد (5 مگابایت در iOS) و همچنین انرژی کمتر و به طور قابل ملاحظه‌ای دیتای کمتری استفاده می‌کند. آخرین ویژگی یاد شده این برنامه سبک عموما در کشورهای در حال توسعه مهم‌تر است چرا که اینترنت‌های نامحدود و حتی ارزان در دسترس مردم نیست در نتیجه آغاز انتشار این برنامه‌ها در چنین کشورهایی بی دلیل نیست.

گفتنی است، شبکه‌های اجتماعی دیگر نظیر توئیتر و اینستاگرام نسخه‌های سبک برنامه‌های خود به تربیت با نام‌های Twitter Lite و Instagram Lite از طریق پلی استور گوگل و اپ استور اپل در دسترس هستند.


بیشتر بخوانید: پینترست بزرگترین شبکه اجتماعی برای تبلیغات خواهد شد


انتهای پیام/

Facebook Lite برای گوشی‌های iOS ارائه خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار