مدیر کل دامپزشکى استان خراسان رضوى اعلام کرد:

۴۴۵ تن فرآورده دامی غیر بهداشتی در خراسان رضوی ضبط و معدوم شده است

مدیر کل دامپزشکى استان خراسان رضوى گفت: در بازرسی از مراکز عرضه فراورده های دامی خراسان رضوی ۴۴۵ تن فرآورده دامی غیر بهداشتی در خراسان رضوی ضبط و معدوم شده است.

٤٥ تن فرآورده دامی غیر بهداشتی در خراسان رضوی ضبط و معدوم شده استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ احمد شریعتی مدیر کل دامپزشکى استان خراسان رضوى درنشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره  با آمار بازرسی از مراکز عرضه فراورده های دامی در شش ماهه اول سال ٩٧ گفت: تعداد ٦٨ هزار و پانصد و نود و دو مورد بازدید بهداشتی در سطح استان انجام شده است که از این تعداد هفت هزار و ٤٠٠ مورد غیر بهداشتی بوده است که  ۴۴۵ تن فرآورده غیر بهداشتی دامی از این مراکز ضبط و معدوم شده است.
 
وى افزود: هزار و ٢٦٥ مورد نمونه برادری از این مراکز انجم شد و پانصد و ٩٤ مورد به دستگاه‌های قضایی داده شده است و ٣٥ مورد پلمپ شد.

مدیر کل دامپزشکى استان خراسان رضوى در ارتباط با آمار تلفات تب کریمه کنگو تصریح کرد: چهارده مورد مشکوک در استان گزارش شد که ٨ مورد آن مثبت بود و مورد درمان قرار گرفت و خوشبختانه تلفاتی در سطح استان نداشتیم.

احمد شریعتی در ارتباط با تعداد کشتارگاه فعال استاد افزود: ٣٣ کشتارگاه دام و ١٦ کشتارگاه طیور در استان داریم که دو میدان دام فعال در مشهد عسکریه و مهد طوس در کنار بهشت رضا هستند.
 
وى گفت: بیش از ٩٠ میلیون در سال در استان خراسان جوجه ریزی داریم و صد هراز تن سرانه تخم مرغ در استان است که در این زمینه رتبه دوم در کشور به خراسان رضوى تعلق دارد و همچنین ١٠ درصد از تولید شیر کشور از استان خراسان رضوى می باشد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: خیلی از همکاران ما بر اثر معاینه تب کریمه کریمه کنگو به ویروس‌های مختلف مبتلا شدن، اما خداروشکر آونفولانزا فوق حاد و هاری و تب کریمه کنگو مشاهده نشده است.

شریعتی با اشاره به  ١٤ مهر روز ملی روز دامپزشکی  تصریح کرد:جایگاه دامپزشکی قابل مقایسه با حرفه‌هایی دیگه نیست به همین منظور برای روز‌ها مختلف در این هفته شعار‌هایی انتخاب کرده این که روز پنجشنبه شعار روز اول؛ دامپزشکی و رسانه، جمعه سخنرانی قبل از نماز جمعه برای شنبه روز ١٤ مهر که روز دامپزشکی هست شعار سلامت غذا از مزرعه تا سفره که ٦ پروژه افتتاح می شود که در شهر‌های قوچان، چناران، خواف و باخرز هست و یکشنبه دامپزشکی اخلاق حرفه‌ای و حقوق حیوانات، دوشنبه دامپزشکی کار آفرینی و دانش بنیان و سه شنبه دامپزشکی، آموزش و پژوهش سرمایه انسانی، چهارشنبه دامپزشکی بهداشت عمومی و پایدار هست و پنجشنبه دامپزشکی و تشکل‌های مردمی و مناطق روستایی و عشایری و برلی روز آخر دامپزشکی و خدمات و فناوری‌های نوین می باشد.

انتهای پیام//ا. آ
 

نشست خبری مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار